Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
inge176 schreef:Hee,
Bij mijn merrie is vorig jaar ook hoefkatrol geconstateerd.
Wij hebben haar daarna ook laten dekken en de gok genomen.
Nadat ze op speciaal beslag is gezet heeft ze nog geen pas onregelmatig gelopen, dus wat betreft de belasting durfden we het wel aan.
Ze heeft nog 1 maand tot de uitgerekende datum en ze loopt nog steeds super.
Verder wat betreft de erfelijkheid, ik geloof wel dat er een kans is dat het vererft maar dit is ook nooit bewezen.
En fokken blijft altijd een gok. Ons veulen gaat wel onder controle, vanaf het begin af aan regelmatig naar de hoefsmid.
Zodat eventuele verkeerde standen gecorrigeerd kunnen worden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, je kunt me altijd Pb'en
ingedebruijn schreef:Heyhey
Ik had even een vraag..
Ik heb een merrie van nu 19 jaar en ik zit eraan te denken om haar te laten dekken. Vorig jaar is er hoefkatrol bij haar geconstateerd. Ze is een tijdje niet goed geweest maar nu we op een totaal andere manier aan het trainen en is ze niet meer onregelmatig geweest. Ze ziet er ook echt super uit voor haar leeftijd.. dus ik denk dat het nog wel zou kunnen. Ik vraag me alleen af of hier mensen zijn die er ervaring mee hebben om hun merrie met hoefkatrol te laten dekken. Mijn dierenarts zei namelijk vorig jaar dat het moeilijk kan zijn omdat er extra gewicht bij komt. Hoe denken jullie erover?
Groetjes
Inge
ingedebruijn schreef:Nu na gewoon wat rugbehandelingen en andere training loopt ze gewoon helemaal goed.
skippy1 schreef:Bij mijn merrie is 6 jaar geleden HKO geconstateerd. Na ongeveer 3 maanden rust, daarna rustig weer opgebouwd. Ze heeft 6 maanden op eggbars gelopen