Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tyrcanol schreef:Fijn dat het bij vele weer zo goed gaat! Hier is het nog steeds hummelis helaas...
Marijuhhhhh schreef:Heb hier vanmiddag ook wel heerlijk gereden.
In verband met het slechte weer en tentamens heb ik afgelopen week niet kunnen rijden. Bruut was dus een beetje druk, maar dat zorgde wel voor een mooi filmpje:
[ Video ]
Op het filmpje te zien kan ik beter met mijn beugels een gaatje korter gaan zitten, heb net nieuwe laarzen dus moet nog even uitvidnen wat het beste zit![]()
[***] schreef:Och wat een ellende is dat toch met sommige stalhouders. Mijne
zegt de hele tijd tegen mij "je mag ze wel wat meer gras geven hoor, ik weet niet of ze hier wel genoeg aan hebben", wij doen aan strookbegrazing en gelukkig mag ik zelf de weide doen waar mijn paarden staan. Als ik hem voor de 86e keer uitleg dat mijn "grote" (1.73 mtr) ziek wordt van teveel gras, kijkt hij me aan dat hij er echt niets van begrijpt. En mijn "kleine" (1.62 mtr) is ook aan de dikke kant, dus als die wat minder gras krijgt is het ook geen probleem. Deze man leeft nog in het tijdperk dat "alles" te wijten valt aan "eiwitten". Dus dikke benen, hoefbevangen, spierbevangen, peesblessures enz enz. En (dat is niet geheel onbelangrijk) vindt hij het jammer als ze het gras niet opeten, dat vindt ie "zonde". Maaien is hem teveel werk en moeite, dus MOETEN de paarden het maar opeten
.
Ik geef de mijne gewoon lekker weinig gras en het gaat prima. De kleine is al wat minder opgeblazen en de grote loopt nog steeds 24/7 in het gras en doet het gelukkig ook prima ondanks zijn hb
ladypaard schreef:Hier maar even een vraagje omdat ik denk dat jullie goed zijn ingelezen over eiwitten
Kun je ook een voorstadium hebben van hoefbevangenheid. Of eigenlijk gewoon een eiwitten teveel?
tweejarige heeft zich een dag ernstig vermaakt in het gras, maar heeft sinds gisteren opgezette lymfeklieren in de hals, en sinds gisteren een opgezette kogel (en hoef), en vandaag alles goed warm.
(temperatuur is 37,8 en 37,5) . Loopt natuurlijk stokkreupel aan één been.
Ze staat nu twee weken op de wei en is dinsdag omgezet naar een nieuwe wei.
Staleigenaar zei dat het een teveel aan eiwitten was op de wat sobere maag. Ze toont verder geen uitingen van hoefbevangenheid, maar een zoekactie op bokt kon ik niet zo wat vinden hierover.