Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
vonneke schreef:koelen is prima, maar een ice vibe koelt niet diep genoeg door.
Gewoon slang erop is veel beter.
Waarom zou het wat doen tegen stalbenen?
Mrijn schreef:[naam] schreef:koelen is prima, maar een ice vibe koelt niet diep genoeg door.
Gewoon slang erop is veel beter.
Waarom zou het wat doen tegen stalbenen?
Volgens mijn veearts maakt water of ijs niet uit. Koud is koud... Stalbenen ontstaan door een verstoorde bloedsomloop waardoor lymfevocht niet wordt afgevoerd. Op het moment dat die bloedsomloop weer een goede zet krijgt, worden de benen ook weer dun. Althans, dat is mijn theorie
liedjuh2 schreef:Mijn paard doet het weer!!!! Ik moet nu 4 weken 4 à 5 dagen per week 10 minuutjes longeren. Mag bijgezet. Want hij was nu vooral heel slap. Dan 11 december terug en wordt hij nog een keer helemaal klinisch nagelopen en mag ik weer echt gaan rijden! Dus in ben heel blij!!!!!!! Nu dus 1 x 35 minuten stappen en dan 1x longe en andere dagen een 2e keer stappen.
liedjuh2 schreef:Vervelend Lisa!!! Hopelijk doet het haar goed!!
Voor degene die het vroeg, ik mag hem longeren omdat zijn pees nooit stuk geweest is en de beschadiging secundair, dus de pees is in kwaliteit ook niet achteruit gegaan. Daarnaast is het geen optie om erop te gaan zitten omdat hij zo slap als ik weet niet wat is. Dus eerst aan de longe een beetje kracht opbouwen en dan verder kijken...