Maar dat is mijn idee

Voor de mensen die Yea-sacc gebruiken...
Ik heb een oude merrie die momenteel weer erg aan de dunne is. Zou ik van iemand bijv. 100 gram over kunnen nemen om eens te proberen of dat bij haar gunstig effect heeft ??
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lolclub schreef:Wendy15 schreef:Wat is dat yea-sacc?
En ik meende eens gelezen te hebben dat dat ook in de safe en sound zit??
Yea-Sacc1026 levend gist van Saccharomyces cerevisiae stam 1026 heeft een EU-registratie voor het verbeteren van de vertering bij paarden. Verbetert de gezondheid en het functioneren van de blinde en dikke darm, vermindert verzuring en levert een efficiënte omzetting van ruwe celstof naar energie voor lichaamsconditie, groei of melkproduktie.
De levende gisten van Yea-Sacc1026 hebben een positieve invloed op de spijsvertering. Door deze levende gisten bereikt men een optimale en stabiele pH in de dikke en blinde darm. Doordat Yea-Sacc1026 specifieke bacteriën stimuleert, en andere -ongewenste- bacteriën juist afremt in hun groei, ontstaat een betere celstofvertering. Dit heeft een betere darmgezondheid tot gevolg en helpt darmgerelateerde problemen als koliek en hoefbevangenheid te voorkomen.De levende gisten van Yea-Sacc1026 zorgen voor een betere voederbenutting door een verhoogde opname van mineralen en voedingsmiddelen.Zogende merries zullen meer melk produceren voor het pasgeboren veulen. Yea-Sacc1026 bevordert een snel herstel na ziekte.
Bron: http://www.ingbur-heemskerk.nl/chevital ... easacc.php
Safe & Sound bevat inderdaad ook Yea-sacc
DubbelDun schreef:Daar zit idd ook wel iets in, maar zou dat genoeg zijn voor een 'boost' in de darmen ??
Ga je het nog halen?? Ik laat het hem tegenwoordig mooi thuisbezorgen
MoniqueB schreef:Ash_ schreef:Musli zonder suiker en eiwitten
Waar kan ik safe en sound bestellen?
Woon jij in Rijswijk Zuid Holland?
Diervoerders in Zoetermeer verkoopt safe & Sound en heeft het standaard op voorraad.
EstherHegt schreef:Voor jou zeker wel een probleem het hooi te laten testen wegens kleine partijtjes hooi?
Citaat:Supplements and Nutraceuticals
Chromium, magnesium, cinnamon, and chasteberry (Vitex agnus-castus) are commonly recommended for the management of EMS. It was the consensus of the panel that there is insufficient scientific evidence to support the use of these supplements at this time and that results of controlled studies should be examined before these products are recommended.
Isapaardje schreef:Ja ik koop per keer ca. 15 kleine pakjes hooi (aanhanger vol).
Kan er ook niet zoveel meer opslaan.
DubbelDun schreef:Maar een 'gewone' hooi-analyse kijkt alleen naar de voedingswaarde en geeft toch niet de preciese samenstelling weer??
.
jesito schreef:Ik hou het idd in mijn agenda bij hoe of wat en eigenlijk is steeds alles gelijk.
Hij krijgt gewoon zijn f4f en ze doen aan strookbegrazing en sinds vandaag staan ze wel op de wei maar daar staat eigenlijk niet veel.
Ook qau tempratuur kan ik er geen lijn in trekken, het is laatst heel koud geweest snachts dan zou je juist problemen verwachten en nu de nachten veel minder koud zijn gaat hij wel wat strammer lopen.
Zijn hoeven zijn ook absoluut niet warm.
Maar ook van achter loopt hij weer raar, zijn rug speelt hem ook vaker parte dan dat ik door heb volgens mij.
Laatst was het na drie dagen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
EstherHegt schreef:Las ook wat in deze draad dat het lastig is te laten analyseren op wat meer land, was jij dat niet Lolclub?
Een ruwvoeranalyse gaat uit verschillende balen of uit verschillende gedeeltes uit het land. om de zoveel meter wordt er bijv wat monsters genomen, of bij een partij balen ook uit verschillende pakken. Ons hooi komt uit 2 percelen van al die percelen zijn monsters genomen. De balen zelf hebben we gemengd opgeslagen. We hebben aan de hand van die hooimonsters een gemiddelde uit de hele partij.
lolclub schreef:@daraxhester of aaanouk
Hoe was het met de pony vandaag, heeft de eigenaar nog de dierenarts laten komen ?
lolclub schreef:jesito schreef:Ik hou het idd in mijn agenda bij hoe of wat en eigenlijk is steeds alles gelijk.
Hij krijgt gewoon zijn f4f en ze doen aan strookbegrazing en sinds vandaag staan ze wel op de wei maar daar staat eigenlijk niet veel.
Ook qau tempratuur kan ik er geen lijn in trekken, het is laatst heel koud geweest snachts dan zou je juist problemen verwachten en nu de nachten veel minder koud zijn gaat hij wel wat strammer lopen.
Zijn hoeven zijn ook absoluut niet warm.
Maar ook van achter loopt hij weer raar, zijn rug speelt hem ook vaker parte dan dat ik door heb volgens mij.
Laatst was het na drie dagen ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
Wat heeft je pony met zijn rug en hoe oud is hij ?
Heeft hij er misschien wat artrose bij ?, daar hebben ze doorgaans wel wat meer last van als de luchtvochtigheid wat hoger is .
daraxhester schreef:zouden natte bandages fijn zijn voor ze??