Ik heb een moeder die de rekening betaald dus ik kan je helaas niet zeggen wat de kosten zijn. Bij mij zijn er geen foto's gemaakt. De DA was er zo zeker van dat hij het zonde van ons geld vond.
Mensen ik ben zo blij. Ik heb vandaag mijn M-debuut gehad en ik heb een winstpunt . Mijn grote droom is uitgekomen
Bij mij was het al bekend voordat ik Lorenz ging leasen dus geen kosten van de da. Nu alleen kosten voor de supplementen.
annelieke92
Geplaatst: 24-03-13 18:28
Dank je!
Wij wisten niet wat ze had. Mijn paardje liep kreupel en ze bleef daarna ook onregelmatig lopen. Geen specifieke symptomen. Bij de buigen tijdens de buigproef kwam ze helemaal omhoog terwijl ze dat nooit deed maar bij het weglopen liep ze eigenlijk bijna helemaal zuiver. Dit was zo bij alle 4 de benen daarom is het volgens de DA artrose in alle 4 de kogels. En was zijn advies slacht. Eigenwijs als ik ben ben ik daarna heel voorzichtig begonnen met opbouwen en een jaar later hebben we ons M debuut gemaakt. Afgelopen winter hebben we in 5 wedstrijden 10 punten in de L2 gereden. Ik geef naast een ' normaal' supplement ook homeopatische druppels. Deze hebben het meeste/beste effect op haar.
Annelieke: ik ben erg blij voor je! je ziet maar dat je een paard niet te snel moet afschrijven
Ik heb mijn paard ook laten inspuiten in het gewricht. Dat heeft me 120 euro gekost. jammer genoeg heeft het 3 weken geholpen en daarna was het al uitgewerkt. De dierenaarts heeft me toen gezegd dat hij niks meer kon doen. Ik ben dan op zoek gegaan naar een goed supplement en eigenlijk kost mij dat het meeste! ongeveer 30 euro per maand (wat voor een supplement eigenlijk nog redelijk goedkoop is)
Horsie1994: geen ervaring, ken het eigenlijk ook niet. Heb het even gegoogelt. Ziet er heel interessant uit. Ik zou toch op voorhand eens vragen naar de kosten. zodat je toch een idee hebt.
Ook vanuit hier weer een update. Jessie gaat góed. Ze loopt zuiver, is ontzettend fel en zit goed in haar vel. Als ze zo doorgaat dan ga ik haar weer rijden Of dat in ieder geval weer opbouwen. Ik had haar eigenlijk al met pensioen 'gedaan' maar daar is het ze het volgens mij niet helemaal mee eens Longeren is geen optie, dus kijken of ik haar onder het zadel in de bak wat los kan gaan werken en dan weer mee naar buiten
Wat leuk Berdien je kent je eigen paard altijd het beste en vaak voel je het zelf goed aan wat wel en niet kan. Zou in ieder geval leuk zijn als je weer lekker naar buiten kunt gaan. Hoe oud is je paard?
mvermeulen1
Geplaatst: 24-03-13 21:06
hallo dames!!
hier ook alles oke..vandaag had ik een goed plan..een buitenritje mezelf en sem goed ingepakt en gaan..2 stalgenootjes gingen ook mee..eenmaal op een mooi lang vlak stuk gras wilde we een stukje draven maar de paarden dachten er anders over haha..man wat gingen we hard sem was zo blij dat ik echt grote moeite had om te blijven zitten en meneer kan ook echt gigantisch hard even lekker zijn benen strekken..alle energie van de winter eruit gegaloppeerd..omdat het gras vaak te nat was kon dat ook niet maar dit keer was alles goed droog en vlak en konden we in de 5de versnelling..voordeel was wel dat we allemaal lekker warmen kregen haha..een kort maar krachtig ritje was het vandaag..
hier was het ook koud hahaha ik kon niet meer praten want me kin was vast gevroren haha maar na dat galopje was al het bloed uit me tenen naar boven geschoten en had ik alleen nog maar kouwe tenen de rest bloed heet hahaha..was ook een kort en snel rondje maar sem vond het wel effe lekker..
@ annelieke: gefeliciteerd!!! wat goed van jullie!!
@ Horsie: ik geef hoge dosering glucosamine van de zingende smid, dit komt op 40 euro voor 5 maanden ongeveer. de foto's heb ik thuis laten maken, Mister was erg bang voor de trailer, en de kosten waren bijna 200 euro (zo uit mijn hoofd).
@ mvermeulen: klinkt als een geweldige buitenrit!! af en toe mogen de peards ook wel flink stout doen, dat kan ik altijd wel waardeen en om lachen, als ze het maar niet TE geke maken
@ Berdien: wat fijn dat het zo goed gaat!! ik hoop dat je rustig door kan met opbouwen en weer lekker wat kan doen!
ik baal hier als een stekker want het heeft weer gesneeuwd!! ik ben dat echt meer dan beu! de peards staan allemaal weer binnen en kunnen niet op de paddock, ik heb gisteren geprobeerd de paddock schoon te maken zodat Mister wel naar buiten kon, maar alle sneeuw stoof net zo hard weer terug de paddock op . dus Mister staat binnen en ik gooi hem elke dag in ieder geval los, eventueel met zijn viendje Mike (de tinker van mijn beste vriendin). ik hoop snel weer iets te kunnen doen, want ik had eigenlijk les dit weekend, maar dat wordt volgend weekend dan, en hij doet het zo ontzettend goed de laatste tijd!!!
gelukkig hier geen sneeuw meer gehad alleen een straffe kouwe harde wind! de paddock trek ik elke dag recht zodat hij wel mooi vlak blijft..niet voor te stellen dat we vorig jaar zo mooi weer hadden en die van mij al lang en breed in de wei stond! nog even volhouden mooie weer moet er vroeg of laat toch echt aankomen..
we konden onze paarden amper nog houden ..stalgenootje heeft een draver en die liep voorop en sem werd nogal nijdig omdat hij er langs wilde maar niet kon bijhouden hahaha het overviel ons een beetje dat ze echt als een duiveltje in een doosje zo af gingen volgende keer iets meer voorbereid! sem was daarna wel super relaxed haha hij had het echt even nodig denk ik..
net terug vans stal..ik was een beetje huiverig dat het misschien te hard ging gister en dat hij vandaag daar last van zou hebben maar hij liep best lekker aan de longe..ik hoop dat er morgen iets minder wind waait dan wil ik even in bak rijden maar het is best afzien nu aanstaande zondag hebben we weer les en als alles nu goed loopt gaan we 2de paasdag met een paar meiden van naar de A'damse bossen..
De dierenarts is vandaag geweest. Hij vermoedt artrose en vindt het dan ook zonde van het geld om foto's te maken. De enige oplossing is mijn pony voor op ijzers zetten. Of dit voor verbetering zou kunnen zorgen durfde hij ook niet zeker te zeggen.. Ik ben nu goed aan het nadenken. Misschien is het beter om haar lekker van haar pensioen te laten genieten en haar nog één keer te laten dekken, zodat ik over 5 jaar een leuke vervanger heb.
In het paspoort staat 17. Dit klopt niet, want ik ben er achter gekomen dat men haar echte paspoort jaren geleden is kwijtgeraakt. Volgens mij is ze ouder.
ik zou het persoonlijk niet eesn zijn met je dap je kan alleen dingen zeker weten door foto te maken ieder paard kan artrose hebben maar ze heven er geen last van te hebben. veulen fokken als ze zwaar artrose heeft zou ik heeel zielig voor de merrie vinden en zou ik zeker niet doen. wel maak ik daarbij de kant tekening dat het deels door de soort artrose komt heeft ze artrose door oude blesure zou ik er over denken licht beetje aan de plaats. is het door ouderdom zou ik het niet doen omdat het dan mogelijk op meer plaatsen aanwezig is en ze dr heel veel last van kan houden
ik zou ook nooit fokken met een paardje wat iets mankeert. dan ligt het er wel aan of het door een trauma van buitenaf is gekomen of door iets wat lichamelijk fout zit, maar het is hoe dan ook een hele zware belasting voor het paardje en beter worden ze er nooit van.
en ik zou sowieso foto's laten maken, dan kan je pas met zekerheid zeggen of het artrose is.
en er staan zoveel paarden te koop, over 5 jaar kan je ook zo een andere kopen waarvan je zeker weet dat hij goed is, en dan heb je je merrie ook niet door een zware dracht laten gaan.
Horsie1994: zou je dan geen zekerheid willen ivm de artrose? Waar het bv zit en hoe ernstig dat het mss al is? Ik wist bv al jaren dat er vanalles mis was met mijn paard haar voet. Maar nu weet ik echt precies wat en dat vond ik toch erg fijn om te weten. In verband met het dekken, als de artrose komt door een trauma, is fokken mss een optie, anders is het mss erfelijk en krijg je mss later met je veulen weer dezelfde problemen. En dat wil je volgens mij niet. Of je merrie de dracht aan kan, dat kan alleen jij weten. Jij kent je paard het beste en hoe erg ze er aan toe is.
mvermeulen: ik hoop dat je 2de paasdag lekker naar de bossen kan. Dat lijkt me zo fijn!
Kleine update: Urka doet het super. Ik heb dinsdag weer even gereden! Wat zit daar een pit in! Ik vraag me af wat ze gegeten heeft (een emmer vol met haver? haha). Gelukkig kan ik haar wel goed stoppen als ik dat wil, maar als ik ze laat gaan, gaat ze liever snel Het lijkt wel of ze terug de Urka van vroeger wordt! Ik duim dat dit lang mag blijven duren!
Hoestal
Geplaatst: 28-03-13 18:25
Wat je kan geven is Gelatine werkt perfect. Gelatine maakt ook gewrichtsvloeistof aan, dus je paard zou met Gelatine veel makkelijker gaan lopen, het is een natuurproduct en als het goed door het lichaam is opgenomen merk je daadwerkelijk verschil, je paard is veel fitter kan ook weer makkelijk bewegen en zal zeker weer plezier hebben met rijden. Ik heb zelf een 16 jarige merrie, haar gewrichtsvloeistof liep door haar lijf heen. Ik ben haar iedere dag Gelatine gaan geven en merk daadwerkelijk verschil, ze beweeg veel makkelijk kan der achterbenen veel makkelijk onder de lijf weg zetten zonder dat het enige moeite kost.
helaas buitenritje naar de A,damse bossen gaat niet door er 2de paasdag een hardloopwedstrijd dus gaat het niet worden..nu maar hopen dat we ergens anders heen gaan maar helaas ben ik afhankelijk van een stalgenootje dus even afwachten..
horsie1994
Geplaatst: 28-03-13 19:15
De DA zei dat het duidelijk was en vond het onzin om nog foto's te maken. We zitten er aan te denken om haar misschien te laten dekken, mocht dit doorgaan dan gaat dit in overleg met de DA.
Maris
Geplaatst: 28-03-13 20:39
Ka_tje schreef:
Heb ik nog nooit gehoord van die gelatine!
gelatine zit in gelatinaat...... Werkt voor sommige paarden heel goed. Alhoewel je meer goede resultaten hoort mbt glucosamine.