Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aimee schreef:Als iets je favoriete sport niet is, hoef je toch niet zulke kortzichtige conclusies te trekken op basis van een bericht van één persoon die het over het gebruik van schoenen heeft
Gelukkig heb ik geleerd verder te kijken dan mijn neus lang is. Kom regelmatig goed van pas.
Arabesk schreef:Figuurtjes breien op een postzegel is ook niet mijn favo sport
Aimee schreef:Dat maak je er zelf van hoor, dat ik ergens boven op zou springen![]()
Het is gewoon een openbaar forum en ik reageer op jouw bericht. Wil je geen reactie, moet je geen bericht plaatsen.
Kijk..... Nu doe je het weer..... Gelukkig maar dat het niet jouw ding is...... Weer die zelfde kwalificatie die nergens op gebaseerd is.
Je had ook kunnen zeggen: oh... dus zo erg is het niet gesteld in de dressuursport, gelukkig maar
Arabesk schreef:Voor het filmpje zijn old macs gebruikt, lompe onhandige sjitdingen (niet kopen!!). Met easyboots glove zal het al anders zijn, die wegen bijna niks. Met zware smitjes ging onze draver wel anders lopen een beetje als een tuiger
Arabesk schreef:Oef die hoefzweer heeft een flinke krater achtergelaten, gelukkig ben je binnen niet al te lange tijd van de krater afhij zit al helemaal onderaan.
Op sommige foto's vind ik dat er nog wel veel steunsel staat, het lijkt ook afsof het paard er ook op loopt?
Sonja_vR schreef:wel regelmatig lange hoeven, maar niet echt aso lang ofzo ...
Arabesk schreef:moet je eens bij een endurance wedstrijd gaan kijken wat er aan beslag allemaal goedgekeurd wordtik stond echt te kijken, paarden met enorme eendensnavels op ijzers, 'ja hoor prima A op locomotie'. En als je dan weet wat voor enorme hefboomwerking zo'n eendensnavel heeft
ruitje schreef:Hmmm, ik vind het echt heel moeilijk te zien op het filmpje, maar heb toch het idee dat hij met die hoefschoen toch wat hoger gaat...
Arabesk schreef:Sonja_vR schreef:wel regelmatig lange hoeven, maar niet echt aso lang ofzo ...
moet je eens bij een endurance wedstrijd gaan kijken wat er aan beslag allemaal goedgekeurd wordtik stond echt te kijken, paarden met enorme eendensnavels op ijzers, 'ja hoor prima A op locomotie'. En als je dan weet wat voor enorme hefboomwerking zo'n eendensnavel heeft
fransje23 schreef:Arabesk schreef:moet je eens bij een endurance wedstrijd gaan kijken wat er aan beslag allemaal goedgekeurd wordtik stond echt te kijken, paarden met enorme eendensnavels op ijzers, 'ja hoor prima A op locomotie'. En als je dan weet wat voor enorme hefboomwerking zo'n eendensnavel heeft
Het beslag wordt niet gekeurdEr wordt gekeken of het paard rad is of niet. Als het paard rad loopt op welk beslag dan ook dan is het goed.
Ik kom overigens niet zo heel veel slecht beslag tegen op de endurancewedstrijden. Wel kom je relatief veel kunststof tegen in vergelijking met andere takken van sport.
Cowgirl schreef:Maar dan kan de veterinair je er wel op wijzen dat het beslag of stand zo niet correct is.
Arabesk schreef:ik overdrijf helaas niet, had ik maar een fototoestel bij de hand gehad toen. Het paard stond duidelijk al meer dan 7 weken op de ijzers, hoefwand over het ijzer heen, en een eendensnavel aan de voorkant. En die mocht op dat soort voeten 40 km door het bos gaan rossen
Arabesk schreef:Dat was de ergste, maar er waren er meer met beslag dat er te lang onder zat al.