Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
minkie schreef:]
goed, "jullie" NB praten jullie zelf tegen
janderegelaa schreef:Simone en balsemgeest: waar is jullie sense of humor!? Was een opmerking in het licht van de belerende vinger van NH...
Nadya schreef:NH heeft niet per definitie iets te maken met Natural. De natural gedachtengang heeft niet zoveel met het scheren van paarden. Jongens, ik krijg meer en meer het vermoeden dat sommigen hier er echt niets van snappen, van alle termen en de theorieen erachter.
Moet ik bepaalde kritiek dan nog serieus nemen???? :D
Kymalin schreef:Nadya schreef:NH heeft niet per definitie iets te maken met Natural. De natural gedachtengang heeft niet zoveel met het scheren van paarden. Jongens, ik krijg meer en meer het vermoeden dat sommigen hier er echt niets van snappen, van alle termen en de theorieen erachter.
Moet ik bepaalde kritiek dan nog serieus nemen???? :D
Misschien niet. Ik ga een poging doen;
* NH staat voor Natural Horsemanship, vrij vertaald natuurlijke omgang met het paard. Bijvoorbeeld Monty Roberts. Gaat dus meer over de manier waarop je je paard benadert.
* NB staat voor natuurlijk bekappen en probeert de natuurlijke slijtage van de hoef na te bootsen en neemt daarbij al referentiekader de zool.
* Natural staat voor de wijze van het houden van paarden op een manier die de natuur zo dicht mogelijk benadert (voorzover mogelijk in NL). Dus..... geen dekens, ijzers en stallen...
Klopt dat een beetje Nadya?
Nadya schreef:Iemand die aan NH doet hoeft niet per definitie aan NB te doen of haar paard natural te houden.
Sim0ne schreef:janderegelaa schreef:Simone en balsemgeest: waar is jullie sense of humor!? Was een opmerking in het licht van de belerende vinger van NH...
Een smiley doet wonderen bij een dergelijke opmerking, dan is de bedoeling wat duidelijker.
_abnormaal_ schreef:wat is bekappen?