Naam Natuurlijk bekappen misleidend?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Naam Natuurlijk bekappen misleidend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:00

Een onderwijzer of een trainer in een bepaalde tak van sport krijgen inderdaad een gedegen opleiding.

Ach Simone, die mogen niet voor de klas staan, daarvoor dient men een onderwijsakte te hebben.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 23:00

@Simone;Denk je? ...ik kan me het haast niet voorstellen... maar zeker weten doe ik het niet? iemand die dat weet?
Laatst bijgewerkt door Kymalin op 08-07-08 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:01

minkie schreef:
]
goed, "jullie" NB praten jullie zelf tegen Knipoog

Nou, ik geloof niet dat ik 'NB' mezelf ooit ergens tegen gesproken heb in dit topic, hoor. Haha!

Hoefschoenen worden meestal aangeraden in een overgangsperiode van ijzers naar ijzerloos. Dit omdat de hoeven zich moeten aanpassen aan het ijzerloos zijn. Zie de website van mijn NBer voor meer uitleg. Knipoog
Ik vind het absoluut niet onlogisch klinken, maar ik heb verder totaal geen ervaring met hoefschoenen. Mijn paard heeft ze niet nodig, die heeft een redelijke fijne manier van slijtage ontwikkeld, misschien ook mede door de grindstukken op het land bij ons. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:02

Horseyfries, ik jank grif in potsje mei!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:05

janderegelaa schreef:
Simone en balsemgeest: waar is jullie sense of humor!? Was een opmerking in het licht van de belerende vinger van NH...

Weer zo eentje die de afkortingen niet begrijpt, waardoor ik me ernstig afvraag of je het uberhaupt wel snapt.
NH heeft niet per definitie iets te maken met Natural. De natural gedachtengang heeft niet zoveel met het scheren van paarden. Jongens, ik krijg meer en meer het vermoeden dat sommigen hier er echt niets van snappen, van alle termen en de theorieen erachter. Koe
Moet ik bepaalde kritiek dan nog serieus nemen???? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:08

Eisen voor leraren in het voortgezet onderwijs:
Eisen benoembaarheid leraren voortgezet (speciaal) onderwijs, ontheffing
Beschrijving

Indien u wilt worden benoemd tot leraar aan een school voor voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (vwo), hoger en middelbaar algemeen voortgezet onderwijs (havo en mavo), voorbereidend beroepsonderwijs (vbo), praktijkonderwijs of voortgezet speciaal onderwijs, moet u beschikken over een aantal bescheiden. Zo dient u een verklaring van goed gedrag te hebben, een bewijs van bekwaamheid voor het te geven onderwijs en een bewijs van voldoende pedagogische en didactische voorbereiding. In bijzondere gevallen kan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap personen die in een bepaald vak (of vakonderdeel) door buitengewone bekwaamheid uitmunten, voor dit bepaalde vak(onderdeel) ontheffing verlenen van sommige vereisten. Zij hoeven dan geen bewijs van bekwaamheid en bewijs van voldoende pedagogische en didactische voorbereiding te hebben. De minister kan deze ontheffing eveneens verlenen aan leraren aan het speciaal voortgezet onderwijs die een vak doceren waarvoor geen bewijs van bekwaamheid is aangewezen (de minister kan dan verklaren dat een leraar aan de vereisten voldoet).
Voorwaarden

U kunt in aanmerking komen voor een gedeeltelijke ontheffing van de eisen die verbonden zijn aan een benoeming tot leraar aan het voortgezet (speciaal) onderwijs, indien u uitmunt in een bepaald vak(onderdeel) door buitengewone bekwaamheid, of wanneer voor een bepaald vak(onderdeel) geen bewijs van bekwaamheid is aangewezen.
Aanvraag

U kunt de aanvraag indienen bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 23:13

Nadya schreef:
NH heeft niet per definitie iets te maken met Natural. De natural gedachtengang heeft niet zoveel met het scheren van paarden. Jongens, ik krijg meer en meer het vermoeden dat sommigen hier er echt niets van snappen, van alle termen en de theorieen erachter. Koe
Moet ik bepaalde kritiek dan nog serieus nemen???? :D

Ach gut Misschien niet. Ik ga een poging doen;
* NH staat voor Natural Horsemanship, vrij vertaald natuurlijke omgang met het paard. Bijvoorbeeld Monty Roberts. Gaat dus meer over de manier waarop je je paard benadert.
* NB staat voor natuurlijk bekappen en probeert de natuurlijke slijtage van de hoef na te bootsen en neemt daarbij al referentiekader de zool.
* Natural staat voor de wijze van het houden van paarden op een manier die de natuur zo dicht mogelijk benadert (voorzover mogelijk in NL Knipoog ). Dus..... geen dekens, ijzers en stallen...

Klopt dat een beetje Nadya?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:16

Kymalin schreef:
Nadya schreef:
Moet ik bepaalde kritiek dan nog serieus nemen???? :D

Ach gut Misschien niet. Ik ga een poging doen;
* NH staat voor Natural Horsemanship, vrij vertaald natuurlijke omgang met het paard. Bijvoorbeeld Monty Roberts. Gaat dus meer over de manier waarop je je paard benadert.
* NB staat voor natuurlijk bekappen en probeert de natuurlijke slijtage van de hoef na te bootsen en neemt daarbij al referentiekader de zool.
* Natural staat voor de wijze van het houden van paarden op een manier die de natuur zo dicht mogelijk benadert (voorzover mogelijk in NL Knipoog ). Dus..... geen dekens, ijzers en stallen...

Klopt dat een beetje Nadya?

Je omschrijvingen kloppen zo wat beter Lachen , maar ik zie een aantal hier alles door elkaar gooien en dat komt op mij niet erg over alsof je helemaal weet waar je het over hebt (ja, je kunt natuurlijk nu even snel alles uitzoeken op internet, hahaha Knipoog ). Dus voor degenen die alles door elkaar gooien; ik neem diegenen niet zo heel erg serieus meer. Tong uitsteken

Met deze afkortingen kun je namelijk alle kanten op. Iemand die aan NH doet hoeft niet per definitie aan NB te doen of haar paard natural te houden. Clown

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 23:21

Nadya schreef:
Iemand die aan NH doet hoeft niet per definitie aan NB te doen of haar paard natural te houden. Clown

Natuurlijk niet! Haha!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:58

Beestje moet toch een naam hebben? Niets misleidend aan denk ik. Mijn hoefsmid is een Traditioneel Bekapper, wat betekend dat dan?

Natuurlijk Bekappen is het bekappen op de manier om zo zo dicht mogelijk bij de stand van de hoeven van de wilde paarden te komen denk ik. Ach, ieder zo zijn manier, maar vind niets misleidends aan de naam.

Iedereen moet doen wat hij zelf wil, zolang het paard er geen hinder van ondervind en een ander niets ongevraagd opgedrongen krijg, prima toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 23:59

Heb je de foto's gezien van het resultaat wat een NBer heeft gebakken van levende paardenvoeten Lancome?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:15

Sim0ne schreef:
janderegelaa schreef:
Simone en balsemgeest: waar is jullie sense of humor!? Was een opmerking in het licht van de belerende vinger van NH...

Een smiley doet wonderen bij een dergelijke opmerking, dan is de bedoeling wat duidelijker.

Volgens mij kon het lettertype niet groter Simone en 6 schaterlachende mannetjes erachter moet echt genoeg zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:17

***proest***********

_abnormaal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:18

wat is bekappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:21

Dat is onder verdoving je haar laten doen bij de kapper.

_abnormaal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:22

echt?
want jullie doen niet zo lief..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:26

Je moet even de moeite nemen het topic door te lezen Haha! Haha! Haha! dan heb je een beetje een idee waar het over gaat.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:28

Leuk topic! Clown
Ik ben begonnen met een traditionele hoefsmid, werkte met en zonder ijzertjes. Een hele goede gozer (was nog een jonkie Haha! ), die wist wat ie deed en m'n pony prima bekapte en er soms -bij een hoefbevangenheid- een ijzertje onder timmerde. Ik was erg tevreden over hem...
Helaas stopte hij er op een gegeven moment mee, net op het punt dat m'n pony voor de tweede keer (zwaar) hoefbevangen werd. Verdrietig Dus ik op zoek naar een andere goede hoefsmid, maar degene die ik wilde hebben kreeg ik maar niet te pakken. Volgens de kliniek moest m'n pony zo spoedig mogelijk op ijzers en gaf het nummer van een goede smid. Ook die heeft goed werk verricht, maar die kwam niet aan huis, dus kregen we het nummer van een (oud)leerling van hem.

Dat was dus ook een gecertificeerde hoefsmid, maar.....die heeft bijna m'n pony vernield. Verdrietig Hij was niet bijster vriendelijk tegen m'n pony's, katte elke keer m'n vorige smid af en m'n ene pony (die een angst had voor hoefsmeden, maar die dankzij m'n vorige smid niet meer bang was...hulde aan die gozer!) werd nu dus weer bang voor hoefsmeden. Hij trok de benen veels te ver omhoog zodat het pijn deed en de pony's vervelend werden, iets waar m'n vorige smid juist zo tegen was. '

Maar goed....ik dwaal een beetje af. Haha! M'n hoefbevangen pony ging moeilijker lopen, dus ander ijzertje eronder. Hij ging nog moeilijker lopen, dus weer een ander ijzertje eronder. Toen wilde hij helemaal niet meer lopen, dus moest ie volgens de hoefsmid maar naar de slacht. "Het wordt toch nooit meer wat met deze pony, laat hem maar slachten. Ik kan hem wel lopende houden (duhhh....hij loopt dankzij jou juist niet meer, prutser!!!), maar je hebt er toch nooit meer wat aan".
Tja....bijna had ik hem nog geloofd, maar helaas voor hem heb ik ten einde raad een NB-er laten komen en TADA....we zijn nu ruim 2 jaar verder en m'n pony loopt als een tierelier! (Nou ja...als een goedlopende pony Clown )

Moraal van dit verhaal...je hebt prutsers onder de NB-ers én je hebt prutsers onder de (gecertificeerde en langopgeleidde) TB-ers. Oja...er zit trouwens weinig tot geen verschil tussen m'n eerste (goede) hoefsmid en m'n NB-er qua bekappen, alleen moet ik toegeven dat m'n NB-er me veel meer heeft geholpen om de hoefbevangenheid te begrijpen en (proberen) tegen te gaan. Daarmee bedoel ik info geven over voeding, huisvesting en training van een bevangen pony.
M'n eerste hoefsmid was altijd vriendelijk tegenover de pony's en nam ook (meestal) de tijd. M'n NB-er is ook altijd vriendelijk tegenover de pony's en ook hij neemt alle tijd. Qua kosten zitten ze zo'n beetje op dezelfde lijn.

_abnormaal_

ow, dus je hebt gelogen?

Lyonesse

_abnormaal_ schreef:
wat is bekappen?

Kan je haf al schaatsen? Koe

_abnormaal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:33

He wat?
hoe bedoel je?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:34

Nou ja, als je een haf hebt en vraagt wat bekappen is... Lips are sealed

_abnormaal_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:38

Oke, nou sorry.
ik wete niet wat ik verkeerd gezegt heb, maar mijn haf wordt niet egt bekapppen ik doe zelf de hoeven enzo, van mijn opa geleerd, die zit in de paarden.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:39

Het maakt mij niet uit hoe het heet.

Het maakt mij wel uit dat mijn twee paarden gezonde hoeven hebben waarmee ik ze zonder problemen alles kan laten doen wat ze dagelijks zoals tegenkomen. En daar hoort dus ook een lekker drafje (zonder uitglijden) over asfalt bij. En tis fijn dat de hoeven niet afbrokkelen, de straal van de hoef lekker vol is en niet gedegeneerd en zielig klein en dat er verder geen problemen te melden zijn.

Dus ik blijf lekker bij natuurlijk bekappen.

Heb trouwens absoluut niet het idee dat het een kneus is Clown Clown Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 00:40

Weet je wat heel handig is, Abnormaal? Dat is de hoeven op de gewenste lengte maken met schuurpapier!