Hoe goed kun je zelf bekappen na een dagcursus?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: Hoe goed kun je zelf bekappen na een dagcursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:42

@paardje 2005: als je je werkelijk in NB had verdiept, had je geweten dat de stand van jouw paard met NB ook niet aangepast zou zijn, sorry, maar ik geloof je gewoon niet.

En dat je op basis van google een mening over NB vormt... dat is niet mijn probleem.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:44

Oh schitterende het hebben van een bedrijfje is voldoende om goed te zijn Haha!
Hahahahaha mijn stal is ook aangemeld bij de kvk, nu kan is dus ook paarden bekappen...
Oh nee heb een zwakke rug Tong uitsteken

En realiseer je je wel dat jij de gene bent die deze halve gare een cursus hebt gegeven en vertelt heb hoe het werkt OK dan!
Laatst bijgewerkt door Zahlina op 27-06-08 23:46, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:44

arno........... jij vormd je toch ook een mening over TB via google?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:47

Zahlina schreef:
Hahahahaha mijn stal is ook aangemeld bij de kvk, nu kan is dus ook paarden bekappen...

En realiseer je je wel dat jij de gene bent die deze halve gare een cursus hebt gegeven en vertelt heb hoe het werkt OK dan!

Ik ben ook degene die heeft gezegd dat je op basis van de cursus geen andere paarden dan je eigen paard kunt bekappen. Jij bent helaas degene die ondanks dat je dat heus wel weet blijft doen alsof dat niet op de cursus wordt verteld...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:49

KiWiKo schreef:
arno........... jij vormd je toch ook een mening over TB via google?

Ik kijk ook regelmatig naar de hoefjes van de paarden die ik tegenkom die 'net' bekapt zijn door de smid, lees zo nu en dan een boekje, praat met smeden die de cursus komen doen...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:49

arno8 schreef:
@paardje 2005: als je je werkelijk in NB had verdiept, had je geweten dat de stand van jouw paard met NB ook niet aangepast zou zijn, sorry, maar ik geloof je gewoon niet.

En dat je op basis van google een mening over NB vormt... dat is niet mijn probleem.

Nou het spijt me arno maar alleen al de voorbeeld foto's is te zien dat jullie de stand WEl willen corrigeren. En dan kun je wel heel hard schreeuwen dat jullie het normaal niet zo doen, maar maak dat de kat wijs...

Ik ben zeer ervaren met google. Ik kan alles vinden wat ik maar wil. En heb veel verhalen gelezen over nb. Zowel goed, maar meer schrikbarende paarden bij de slacht eindigende paarden slechte verhalen. En veel van die verhalen vond ik terug op bokt...

En ik hoor zelden dat een paard bij de slacht eindigd om dat zijn ijzer scheef zat.

Ik zie liever een paard correct op stand die op ijzers stand. Dan een paard die amper nog een stap kan verzetten omdat een 1 of andere haspel met zijn 1 dags cursus zijn paard schots en scheef neer zet omdat hij enkel naar de correcte stand van de hoef kijkt en niet verder kijkt dan de kroonrand...

Ik laat mijn paard ook ijzer loos, maar heeft hij het ze in mijn ogen nodig dan krijgt hij ze wel.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:51

Fijn! Iemand die goed kan googelen! Dan heb je vast in no-time de links naar al die schrikbarende verhalen hier in het topic gezet!

En dan bedoel ik niet alleen die ene welbekende (vol met leugens zittende) op hoofcare.nl

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:52

arno8 schreef:
Zahlina schreef:

Ik ben ook degene die heeft gezegd dat je op basis van de cursus geen andere paarden dan je eigen paard kunt bekappen. Jij bent helaas degene die ondanks dat je dat heus wel weet blijft doen alsof dat niet op de cursus wordt verteld...

Waarom mag de cursist enkel zijn eigen paard bekappen? Jij weet niet hoe de hoef/beenstand eruit ziet, dus dat jij zegt dat je enkel je eigen paard mag bekappen slaat natuurlijk op niks? Je leert op dode paarden benen, dus in theorie kun je geen enkel levend been bekappen want dat heb je nog nooit gedaan.
Of is dit weer commercieel dat iedereen voor zich maar een cursus komt doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:52

Arno, op het moment dat dat enge NB mens met mijnn huidige paard beziig was was het paard nog niet van mij. Ik zou het nooit hebben toegelaten.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:53

@2005:
Omdat de cursist de eerste keer een prof laat komen bij zijn eigen paard. Op de rest van je suggestieve vragen hoef ik niet in te gaan.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:54

Ik ga nu naar bed toe, doei allemaal

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:54

zal ik nou eens echt wat shockings vertellen........... Lachen

mijn paard wordt natuurlijk bekapt!!!!!!!!

maargoed die dient ook alleen als weidevulling Haha! en de vrouw die voor hem zorgt is van het NH en dus natuurlijk bekappen........ maar heeft wel een hele traditionele leerschool gehad........ ze mag elk paard in het Z starten, heeft heel heel veel ervaring en kijkt naar mijn paard of er iets nodig is......

gek he Haha! ben helemaal overtuigd van haar maar absoluut niet van de paardnatuurlijk site Lachen

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:56

arno8 schreef:
Fijn! Iemand die goed kan googelen! Dan heb je vast in no-time de links naar al die schrikbarende verhalen hier in het topic gezet!

En dan bedoel ik niet alleen die ene welbekende (vol met leugens zittende) op hoofcare.nl

Jammer dat ik mijn eigen compu niks meer doet, daar stond alles in mapjes opgeslagen. Moet hem toch eens laten maken want daar staat nog een hoop op....

Zodra ik de tijd heb ga ik het voor je doen!

Echter was mijn plan vandaag om 8 uur op bed te liggen aangezien ik er weer om 4 uur uit moet. Dus ik ga nu want ben een zombie.

Zahlina

Nee Arno ik kan er niet bij.
Eigen paarden mogen jouw cursisten wel op deze manier neerzetten?
Als je niet door hebt dat je een paard van een ander verpest heb je dat ook echt niet door bij je eigen paard.

Ik weet dat jullie vertellen dat ze dit niet op andersmans paarden moet doen en het liefst met begeleiding maar je hebt een groep die dit niet doet en zich al snel rijk rekenen Knipoog

Ik herhaal mijn vraag toch nog maar eens, zijn ondertussen meer vragen geworden:
Wat zouden jullie zelf doen als zo'n bokhoef onderhanden kreeg?
Welke opleidingen hebben jullie gevolgd om je te bekwamen als opleiders?

paardje2005

arno8 schreef:
@2005:
Omdat de cursist de eerste keer een prof laat komen bij zijn eigen paard. Op de rest van je suggestieve vragen hoef ik niet in te gaan.

Daar ga je van uit...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:58

Zahlina schreef:
Als je niet door hebt dat je een paard van een ander verpest heb je dat ook echt niet door bij je eigen paard.

Ik weet dat jullie vertellen dat ze dit niet op andersmans paarden moet doen en het liefst met begeleiding maar je hebt een groep die dit niet doet en zich al snel rijk rekenen Knipoog

Ik herhaal mijn vraag toch nog maar eens, zijn ondertussen meer vragen geworden:
Wat zouden jullie zelf doen als zo'n bokhoef onderhanden kreeg?
Welke opleidingen hebben jullie gevolgd om je te bekwamen als opleiders?

wie wil dat nou niet? in 1 dag een nieuw beroep erbij.... Tong uitsteken hmmm *denkt zich rijk*

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:59

Zahlina schreef:

Ach, als je je eigen verkloot is het schijnbaar niet zo'n ramp......... Cool

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 00:00

ik ga er niet eens op in, het heeft geen zin.
alles wat wij doen is altijd fout, het kan niet anders als op de NB/natural manier en anders ben je fout, een middenweg bestaat gewoon niet, heel hardnekkig en niet aan het verstand te peuteren.

paardnatuurlijk ben ik 1 keer geweest maar de manier zoals je daar aangesproken word staat mij niet aan, ik had er allang geen zin meer in.
ik zoek het wel ergens anders waar ik wel normaal behandeld word, maar ik ga niet meewerken aan de cijfers van paardnatuurlijk.

liever een hoefbeen na 30 jaar op ijzers versleten of iet dergelijks en pijnloos lopen, dan de verhalen die ik hier lees over natuurlijk bekappen.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 00:05

Een van mijn knolletjes zou vml ook wel allang op de hemelse weiden gegraast hebben als ze NB behandeld was.
Chronisch hoefbevangen, verzakte hoefbeentjes, volhoefjes en opwippende toontjes.
Volgens NB zijn ijzers dan vergif, maar op blote voeten ging het dier steeds beroerder lopen. Zoolkneuzingen aan de lopende band.
Het dier is op beslag gezet, dat de zolen ontlast. Alleen haar draagranden steunen er op.
De eerste drie weken veranederde er weinig.
Het lopen ging maar met een slakkegang vooruit.
Maar nu we 6 maanden verder zijn loopt ze als een kievit, haar tonen wippen niet meer op, als haar voetjes groeien en de hoefjes vertonen weer een holling in plaats van een bolling.
Een behandeling haaks op NB, maar kennelijk wel effectief.
Ik moet er echt niet aan denken dat hier 'natuurlijk' aan geknoeid zou zijn. Verdrietig Boos!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 00:06

KiWiKo
Ben ook helemaal niet tegen natuurlijk bekappen maar wel op de wijze zoals het nu geregelt is in zijn geheel.
En het allerbelangrijkste de wijze waarop het verkondigt wordt.

Ik heb meerdere paarden waar we heel weinig aan doen, mijn 30 jarige staat heel natuurlijk in de verrotte stand die hij nou eenmaal heeft.
Ik durf niet eens foto's te nemen van zijn hoeven en deze op internet te zetten, ach hij kan er op lopen en dat telt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 00:09

Wij zijn beiden denk ik niet tegen NB mits met gezond verstand Lachen

want laten we eerlijk zijn........... scheelt een hoop in de portomonaie Haha! Haha!

ach en mijn dier staat op rust op het land......... als hij straks weer naar huis komt zal hij toch weer aan de ijzers moeten, want hij moet glijden rechtsachter vanwege een botwoekering op zijn spronggewricht waardoor de diepe buigpees niet mooi door de peesschede glijd.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 00:19

Dus Kiwiko, jij doet wat goed is voor je paard en dat staat je te prijzen.
Deden we nu allemaal wat goed lijkt in de sekte NH, tja.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 00:51

Is gezond verstand niet waar het hier allemaal omdraait?
Zodat Zahlina's 30-jarige rad blijft met zijn baggerstand, die kennelijk voor hem functioneel is, en Kiwiko's paard gezond blijft dankzij dat ijzertje?
Van mijn 7-tal lopen er 3 op ijzers en de rest op blote voeten.
Ook allemaal gezond verstand, want als het kan werk ik ook liever ijzerloos, maar soms is die keus er niet.
En van de 4 op blote voeten, misschien zitten daar wel kandidaten tussen voor NB, maar van TB zijn ze ook niet slecht geworden.
Maar laten we vooral blij zijn met de (meeste) mensen met een goede opleiding, want in 1 dag, sorry Arno/Arabesk, ik geloof er niet in.

P.S.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de reactie van Arno (of Arabesk) op mijn bevangen/ijzer verhaal.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 02:01

Vorige week mn Bronc weer netjes voor op ijzers, na twee dagen eraf loopt meneer al toontredend.........ben zo blij met mn hoefsmid di hem al jaren geweldig laat lopen. Maar verdorie...........*dollartekens* één dag een cursusje, beetje veilen en ik kan het zelf goedhouden??
Neh, mijn peerdje blijft (schande oh schande) gewoon op ijzers. Mn shet daarentegen heeft al (veel grotere schande) 4 jaar geen hoefsmid aan dr voeten aan het werk gehad. Wat een tegelpadok voor de wei al niet kan doen (en voor ik alle topiclezers over me heen krijg, controle door mn eigenste hoefsmid wel degelijk;-))

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:37

Zucht wat een topic weer

Arno het enige wat jij doet is mensen (gebroeders Nassau) en andere afzeiken en commentaar leveren en compleet nutteloos antwoorden geven op vragen.

Maar over de vraag van hoe lang hebben jullie zelf een cursus gevolgd hopelijk langer dan 1 dag.
Geef je helemaal geen antwoord op.

En mocht Arabesk vertrekken, daar lig ik niet wakker van en heel veel andere bokkers ook niet.
Jullie kunnen nooit normaal reageren en de gewone paardenhouder doet het per defenitie al fout bij jullie.

Zelf wil ik wel wat leren van NH ik lees en relativeer en soms zijn er iid goede dingen en geef ik dat toe, dat ik het toch anders doe is gewoon mijn ding.
Maar jullie geven verdorie nooit wat toe een middenweg kennen jullie helemaal niet.

Wat boek betreft gaat ook over speciaal beslag. Men gooit niet elke paard op ijzers.
Ook ik ben bij Nassau geweest voor verbening van het hoefbeen ik kreeg advies HALF JAAR IJZERS EN DAARNA ERAF

Omdat mijn pony van onregelmatig ineens naar geweldig ruim liep en nooit meer onregelmatig heb ik de keuze genomen om hem gewoon op speciaal beslag te laten staan.
Inmiddels is ie 25 mooie respectabele leeftijd voor een pony met ijzers vind je niet Haha! (hij staat al 20 jaar op ijzers)