Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:06

Testen is lastig omdat je dan dus net een testpaar in de juiste maat moet hebben. 't Zou misschien voor de Nederlandse 'practitioners' - weet niet of ze meelezen - een mooie extra service zijn om van elke maat een testpaar op voorraad te houden en die een paar dagen uit te lenen aan potentiele klanten (de veel hogere prijs zou dan ook wat meer gerechtvaardigd worden want dat vind ik echt absurd. Da's een dure kap/meetbeurt als je't omrekent. Cm langs de hoef houden kan ik zelf ook echt wel en kappen kost bij mijn smid maar 27,50 en dat kan hij als geen ander. Vraag me af wat die 'passervice' dan nog meer inhoudt dat zo'n groot prijsverschil gerechtvaardigd is).

SFCAP

Re: Ervaring renegade hoefschoenen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:07

dus in die 210 euro zit een kap/pasbeurt?

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:08

En wat als ik er wil kopen maar geen spec service bij wil? Want ik woon te ver om die te krijgen?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:26

bekappen zit er dacht ik niet bij in hoor ;)

Je kan de schoenen ook gewoon bestellen, en dan kiezen voor de optie dat je ze zelf op maat maakt ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:38

Weet niet of het bekappen er bij in zit, dat zou je aan een van de heren Renegade-dealers moeten vragen. Dat mag ik echter toch wel hopen, anders betaal je al dat extra's dus alleen voor het opmeten. En da's dus een kwestie van een cm. onder langs de hoeven houden, hoe je dat moet doen staat precies op de site beschreven. Daarnaast... ik ga niet zomaar een vreemde smid aan de hoeven van m'n paard laten snijden/knippen/raspen. Ik heb een súpersmid die ik blindelings vertouw, die zet paarden op een gezonde natuurlijke manier op de hoeven zonder een 'doorgeslagen natuurlijk bekapper' te zijn (ik krijg toch altijd een béétje de kriebels bij veel natuurlijke bekappers, de paarden die bij ons op stal door een natuurlijk bekapster gedaan worden vind ik dus écht héél beroerd op de hoeven staan. Gebroken voetassen en al).
Er is ook gewoon een webshop dus dat 'exclusief via practitioners' hebben ze blijkbaar ook al los gelaten. Het was de bedoeling dat ze alleen via bekappers die erkend 'practitioner' waren voor het aanmeten van Renegades verkrijgbaar zouden zijn, over on-line bestellen werd in't begin vrij moeilijk gedaan. Ik denk dat ze door kregen dat dat zeker in 't buitenland bijna niet te handhaven is.
Ik vraag me dus ook heel sterk af wat de meerwaarde is van het aanschaffen via een nederlandse dealer.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:40

Ik betaalde 240 euro dacht ik, dus is het bekappen wel meegerekend.

Als iemand weet hoe ik het goedkoper kan doen hoor ik dat graag want ik wil nog steeds schoenen voor de achterbenen :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:48

Hinke, gewoon vanaf de site bestellen. Je hoeft ze niet zelf op maat te maken (kan geloof ik ook niet), je geeft gewoon de maten op en als je korter dan standaard maat nodig hebt dan maken zij ze op maat. Alleen de glue-on's kunnen het best pas op maat gemaakt worden als ze er onder geplakt zitten, dan knip je de overtollige rand achter de hoef gewoon af. Maar de 'strap-on's' maken zij dus op maat als dat nodig is. Alleen de lengte van de schoen kan 'op maat' gemaakt worden, verder valt er niks 'op maat te maken', ook de nederlandse dealers bestellen gewoon een van de standaard maten. Alleen doen zij dan het meten en bestellen. En dat kun je dus zelf. Verder zit er voor zover ik tot nu toe heb kunnen ontdekken dus geen meerwaarde aan het 'aanmeten'. Als er iets mee is kun je ook rechtstreeks naar amerika terug sturen, dan worden ze gerepareerd als dat nodig is, dat is wat een dealer ook doet, die stuurt ze ook gewoon terug.
Er zit dus volgens mij alleen een mannetje tussen die extra geld vangt, maar waarvoor is me nog steeds niet duidelijk. En op zich snap ik heel goed dat mensen liever hier van een smid kopen, maar dat dat zoveel meer moet kosten snap ik dus niet en vind ik absurd. Krijg de indruk dat er misbruik gemaakt wordt van de populariteit van de schoenen en er gewoon even lekker 'gemolken' wordt.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:50

Dat zou me ook niks verbazen idd ;) Maar ankie is met de achterhoeven wel wat moeilijker dan met de voorhoeven, dus ik weet nog niet zeker of het een goed idee is dat ik het zelf ga doen..

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:10

Vriendin van mij had ze ook in NL besteld, is ook iemand langs geweest om ze ter plekke af te stellen maar dat bleek achteraf niet goed genoeg te zijn want ze verloor de schoenen steeds, ze heeft ze zelf strakker afgesteld en toen bleven ze wel goed zitten, zie dus ook de meerwaarde niet zo van het "laten opmeten" enige wat je zelf fout kan doen is een meetfout maken volgens mij?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:14

Op de nederlandse site staat een download voor het zelf afstellen, die linkt naar de pagina voor het zelf afstellen op de amerikaanse site. De smid doet dus niks meer dan wat je zélf kunt doen en waar een goede handleiding door Renegade zelf wordt geleverd. Ook op de Nederlandse site wordt aangegeven dat je ze gewoon zelf kunt bestellen en het niet via een smid móet doen. Ik snap die hogere prijs dus echt niet.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:29

ik heb zelf Hans Arendse (www.paardenservice.nl) laten komen zodat ik zeker wist dat ik de goede maat zou krijgen en uitleg! ik moet zeggen een erg vakkundige man en neemt alle tijd voor je.... ook buiten de hoefschoenen om heb ik een tijd met hem gepraat en heb in een uur heel veel van hem geleerd. ik heb 420 euro betaald dus hij heeft niks gerekend voor paskosten.... ik vind hem een aanraden om langs te laten komen... hij zet de schoen voor je in elkaar en geeft uitleg.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:10

Uh.. niks gerekend... Als je ze rechtstreeks vanuit de US bestelt betaal je voor de duurste maat omgerekend met de huidige koers (GWK) €109,43 voor een set van twee. Het kost écht geen €100,- om ze in Nederland te krijgen. De goedkoopste maat kost zelfs maar €54,72 omgerekend terwijl hier in Nederland voor zover ik in de webwinkel zie geen onderscheid gemaakt wordt in maat.

Als je dan ook nog mee telt dat de dealers hoogswaarschijnlijk ook een dealerprijs betalen voor de schoenen die ze bestellen én dat shipping van meerdere paren goedkoper is én dat bedrijven lagere douanekosten e.d. betalen dan particulieren, dan kun je je afvragen waar die extra hoge prijs voor nodig is.
Ik zie het niet.
Dat ze iets duurder zijn omdat ze verscheept moeten worden, ok. maar twee keer zo duur en de kleinste maat zelfs bijna 4 keer zo duur!?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:14

De Renegades zijn helaas (nog) niet verkrijgbaar in grote maten ;(

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:21

er zijn nu 6 maten en er zijn al 'grotere' maten dan voorheen. Alleen zijn die nog niet echt héél groot, dus paarden met maatje kolenschop moeten idd nog wat anders. Een 7e maat zit dacht ik wel in de planning.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:27

ik vind die 420 euro wel duur hoor!

In america betaal je meer dan 100 euro minder...

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:31

mmm jha ze zijn idd heel erg duur....... miss als deze versleten zijn dat ik mijn vriend ze in Amerika ofzo laat bestellen (ik ben helemaal niet handig met die dingen)

wat ik me nog even afvraag is hoe lang ze mee gaan.... ik heb wel het idee dat ze hard slijten.... hoewel ik na 6 keer rijden niet meer zonder de schoenen zou willen!!!

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:36

p_ponypaard, hoe lang moest jij wachten voordat je ze thuis had???

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:43

hans had ze bij zich dus meteen.....

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:45

ooow das helemaal ideaal :D zal de smit die bij mij komt ook ff bellen, voor nieuwe afspraak, zal ik dat ook gelijk ff vragen :) ...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:56

Wat ik links en rechts lees, ook in Duitsland en US is dat ze eerst even slijten op het punt waar je paard landt zeg maar maar daarna niet meer.
Hangt natuurlijk wel heel erg af van hoe vaak je rijdt, op want voor ondergrond en of je paard afwijkende voetstand ofzo heeft. Van wat ik gelezen heb valt het nog redelijk mee.

SFCAP schreef:
In america betaal je meer dan 100 euro minder...

Dat had ik idd net geschreven ;)

Dat is dus het enige voordeel van via de smid, zwarte hebben ze meestal wel op voorraad. Ik begreep dat een kleurtje sowieso al besteld moet worden.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:56

ja, heb dat ook gehoord.
Enfin wij moeten spijtig nog wachten tot na onze laatste endurance wedstrijd, daarna vliegen zowieso zijn ijzers eraf en overweeg ik heel sterk om er te kopen, eerst voor enkel voor en daarna ook voor achter...

OOOOOhhh ik kan al nie meer wachten (zal ik maar gereed wa sparen ;-) )

Flirtatious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:09

vandaag de smit langs geweest, en heb hoogstwaarschijnlijk me ranegades volgende week binnen YEAH!!!!!!!!!!!!! :D

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:04

gelukzak! :p

Enfin, ik eens gesproken met men liefste mama en beslist dat eind september de ijzers van onze soya der opnieuw afgaan er er dus renegades komen.

Zijn die renegades licht in gewicht? Die van Marquiz vind ik namelijk zwaar om mee te rijden...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:15

Renegades zijn ontwikkeld voor de Endurance dus je mag aannemen dat ze lichter in gewicht zijn dan 'gemiddeld'. Dacht ook wel dat ze dat waren.

Mazzelkonten hoor, met die mooie schoentjes. Jullie paardjes zullen er blij mee zijn!

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:03

de schoenen wegen echt niks!!! super licht....... mmmm nu maar hopen dat ze idd eerst in de vorm afslijten en dan minder.... want heb nu het gevoel dat ze erg snel slijten en dat hoop ik niet voor die 420 euro