thnx marleen 
hier is dan inderdaad de: UPDATE!!!
Nou vandaag weer 2x flink gelongeerd en madame vertikt het om kreupel te lopen, zal je inderdaad altijd zien 
de DA vond het niet nodig om nog een week ofzo door te gaan in de hoop dat ze wat ging laten zien, dus hij stelde voor om haar op te halen, thuis nog een dag of 3 te longeren en dan te gaan rijden!
In haar hals heeft wrsch een zenuw(die uitliep naar LV) klem gezeten, haar hals zat voorheen echt muurvast dus dat klinkt opzich wel logisch.
Ook dacht hij dat er wat zwelling rondom de plaats van de artrose zat, omdat dat allemaal rechtgezet&losgemaakt is waar toch een reactie op gekomen is.
De hals is met ontstekingsremmers ingespoten bij de wervels waar de artrose, om de zwelling die er evt zit tegen te gaan.
Alle echo's van de pezen en spieren en aanhechtingsplaatsen in rug/hals zijn goed
Echo van LV is ook helemaal goed
Rug is niets mis mee
De artrose in de hals is niet aktief, dus hetgeen wat er zit dat zit er al veel langer en wrsch is de reactie dus gekomen op het losmaken van iets wat al jarenlang klem en scheef zat.
Ook werd ze met de dag braver en relaxter, maar ik had niet anders verwacht, Wis is nml geen paard wat genoeg heeft aan een beetje in de wei staan, Wisje is pas goed handelbaar en braaf als je die bijna dagelijks aan het werk zet(en daarnaast natuurlijk lekker veel buiten staan etc)
Donderdagochtend haal ik haar op en wordt alles nog duidelijker & uitgebreider uitgelegd, en do t/m za ga ik haar longeren en zondag zit ik er op(dit keer mét bodyprotector en aan de longe denk ik
laatste ritje eindigde in het ziekenhuis en ben er nog niet 100% van hersteld
)
Of ze nog geschikt is als sportpaard valt nu nog niets van te zeggen, de een loopt met zo'n hals prima, weer een ander die super loopt maar nooit op de foto is gezet loopt misschien met een gruwelijk slechte hals nog erg goed, en er zijn er bij die met minimale artrose niets meer kunnen/willen dus het kan nog alle kanten op maar het is gelukkig nog te vroeg om te zeggen maak er maar een frikandel van 
Iedereen super bedankt voor het meeleven & het duimen!
Duim nog maar even massaal door dat ze met het rijden niet meer van die akelige dingen gaat uithalen!