En daar gaan we weer. Hoefbevangenheid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Re: En daar gaan we weer. (Hoefbevangenheid dankzij nat. bekappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:08

Babeth schreef:
Yinnar schreef:
Als jij ze mailt met een serieuze vraag kan ik me niet voorstellen dat je geen normaal antwoord krijgt.

Ja, maar waarom zouden wij het initiatief moeten nemen? Ze mogen van hun kant ook wel eens initiatief tonen. Verder ben ik het helemaal eens met RK.

Ja maar als ze hier ongevraagd het topic binnen zouden komen vallen is het ook weer niet goed, dat weet ik zeker.

Als je onderbouwing wil die niet van PN is, kan ik je aanraden de volgende sites te lezen:
http://www.natuurlijk-ruiterschap.nl/ne ... nt_artikel
http://www.biomentor.org/paard/index.html
http://www.paardenservice.nl/serv03.htm
http://www.awnet.nl/~holistic/
http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... oeven.html
http://www.hoefsmid.net/ijzers.htm

Babeth schreef:
Ow RK je hebt gelijk, ze lezen dit topic. Haha!

De TS is niet van PN zelf hoor Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:09

Babeth schreef:
Ow RK je hebt gelijk, ze lezen dit topic. Haha! Mijn topic is geplaatst op hoefnatuurlijk!
http://www.hoefnatuurlijk.nl/forum/index.htm
Klik op forum en dan hoefbevangen door natuurlijk bekappen.

Tja, het is dan ook iemand die hier regelmatig topics over opende.

Arabesk op forum PN schreef:
Soms wind ik me vreselijk op over de domheid op bokt, soms denk ik 'ach sterf maar in jullie moeras van onwetendheid en zoek het maar uit'

Ben benieuwd. Ze vind zichzelf nogal slim. Als ze slim zou zijn komt ze niet meer terug. Wij zijn toch te min voor haar Knipoog

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:12

Ja die sites heb ik ook allemaal gelezen. En uiteindelijk komen ze allemaal op hetzelfde punt.
Zijn allemaal NB en dus allemaal met elkaar eens. Tuurlijk hebben ze ook hun punten, maar ook zat dingen waarvan ik denk... okeeee.. Verward
En wie zegt dat ik de onderbouwing van PN niet wil? Ik heb daarover in dit topic al mijn antwoord geplaatst. Lees maar even terug. Ik ken de hele site van PN en HN hoor. Knipoog

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:13

Mistic schreef:
Ben benieuwd. Ze vind zichzelf nogal slim. Als ze slim zou zijn komt ze niet meer terug. Wij zijn toch te min voor haar Knipoog

Ze is al gebant hier op bokt. En ik denk dat er een permanente ban voor haar aan zit te komen.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:13

Babeth schreef:
Zijn allemaal NB en dus allemaal met elkaar eens. Tuurlijk hebben ze ook hun punten, maar ook zat dingen waarvan ik denk... okeeee.. Verward

Nou, dat vind ik gemeen Haha! Ik ben ook NB en toch tegen Strasser hoor.....

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:16

ehmm, volgens mij doet Arabesk promotieonderzoek aan een universiteit, dit is het hoogst mogelijke opleidingsniveau in Nederland, dus zo dom kan ze volgens mij niet zijn.... Ik ken haar verder niet, maar een afgeronde universitaire opleiding zegt meestal toch wel iets...

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:16

Mistic schreef:
Babeth schreef:
Ow RK je hebt gelijk, ze lezen dit topic. Haha! Mijn topic is geplaatst op hoefnatuurlijk!
http://www.hoefnatuurlijk.nl/forum/index.htm
Klik op forum en dan hoefbevangen door natuurlijk bekappen.

Tja, het is dan ook iemand die hier regelmatig topics over opende.

Arabesk op forum PN schreef:
Soms wind ik me vreselijk op over de domheid op bokt, soms denk ik 'ach sterf maar in jullie moeras van onwetendheid en zoek het maar uit'

Ik moet zeggen dat dit me zeer tegenvalt van Arabesk! Ik distantieer me hier dan ook van.
En dit soort mensen zorgt er dus voor dat mensen lijnrecht tegenover elkaar staan.
Dat is jammer want hetgeen waar zij voor staat en dat is NB krijgt hier juist een slechte naam door.

Je moet de discussie met elkaar aandurven.
Ja er kunnen domme vragen of antwoorden zijn maar daar kan je weer verder over praten.
Ik vind het niet netjes om mensen die een andere mening hebben als "dom" te bestempelen.

Jammer dit valt me echt tegen.

Ik blijf hoe dan ook mijn standpunt verdedigen en ben erg benieuwd naar jullie tegenargumenten.
Ergens in het midden moeten we elkaar toch een keertje tegenkomen.
Er is wat mij betreft niets leukers en leerzamers als een discussie.
Zolang het maar op een vriendelijke manier gaat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:20

Ik vind het nogal min dat jullie even met z'n allen Arabesk onderuit zitten halen terwijl ze geband is. Daarom heb ik dan ook getemt

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:21

Sim0ne schreef:
Babeth schreef:

Nou, dat vind ik gemeen Haha! Ik ben ook NB en toch tegen Strasser hoor.....

Ow sorry was niet de bedoeling je te kwetsen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:21

Ondanks ik niet de beste vriendin van Arabesk ben, deel ik die mening ook met je.
Heeft ook weinig met de discussie te maken

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:22

*Edit: Laat maar Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:23

Ik mag hopen dat de webmaster van PN zulke domme berichten daar ook aanpakt.
Laten we ons niet verlagen tot dat nivo.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:24

Ik ben niet zozeer tegen NB, maar wel op de manier waarop het onder andere door PN wordt overgebracht.
Nou wordt mijn paard wel TB. Hij staat zonder ijzers en er gaat niets af zolang het niet nodig is.
Ook omdat zijn hoeven gewoon goed zijn, wil ik niet iets anders gaan proberen (misschien is het ook wel een kwestie van durven). Komt ook wel omdat er toch nog een heleboel onkundige NB'ers rondlopen die zeggen dat ze prof zijn en daarmee de echte prof's in een slecht daglicht zetten.

Daarom ben ik ook wel benieuwd naar echt wetenschappelijk onderzoek. En dan bedoel ik met verschillende paarden met verschillende bekapmethode's en die over een langere periode (jaar of misschien zelfs 2 jaar).

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:24

runningkawa schreef:
Ik mag hopen dat de webmaster van PN zulke domme berichten daar ook aanpakt.
Laten we ons niet verlagen tot dat nivo.

Nee helaas gebeurd dat niet. Dat vind ik jammer. Want daar wordt bokt (althans dit soort topics) onderuit gehaald.
Dat is het goede van bokt, hier wordt het tenminste aangepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:26

Zegt dan meer over hun en hun leden dan over bokt(leden) Lachen

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:36

runningkawa schreef:
Citaat:
Nou dat zijn we dan in ieder geval met elkaar eens. Haha!

Ik zoek geen ruzie met jou ik wil alleen mijn standpunt uitdragen en ook graag die van anderen horen.
Je kan toch leren van elkaar en meer informatie vergaren.
Men moet echter wel met goeie argumenten komen anders heb ik er niks aan.
En ik heb er helaas nog weinig mogen vernemen.

Ik heb nog nergens een zo hard argument gezien als de mail van de kliniek...

Onderbouwt???

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:40

Het is jammer dat de NBers geen goed keurmerk op de wereld zetten en je zelfs aanraden eht allemaal zelf te doen en een cursus te volgen. Als ze gewoon professineel een keurmerk zouden gebruiken zouden dit soort situaties niet ontstaan. doordat het paard van de topicschrijfster gebreken heeft gekregen na het natuurlijk bekappen heeft zij nu het idee dat het komt door de methode hoewel ik mij heel goed kan voorstellen dat het komt door de bekapper zelf die zijn vak niet verstaat.
Hier kan de ts dus niets aan doen. Dat zij vervolgens een verkeerde titel kiest voor het topic is jammer maar helaas al gebeurt.
Tuurlijk is het mooi als je paard op blote voetende steppe kan aflopen en dagen lang alleen in de wei kan staan. En ik snap de onderbouwing van de site als HN ook heel prima. Staan erg goede dingen op. Echter vind ik de onderbouwing van de nadelen van ijzers erg overtrokken. Ik zie namelijk niet allemaal zielige en droevige versleten paarden om mij heen.
Als je wilt bewijzen dat paarden slecht afzijn in hun levensgenieten en welzijn met ijzers dan zul je een 30 jarig onderzoek moeten opstarten met een grote groep paarden. Veel te duur is dat en daarom zal het voorlopig in het ongewisse blijven hoe het nou echt zit.
Ik ben nog steeds van mening dat de een beter met en de ander beter zonder kan lopen en dat er paarden zijn waarbij het nits uitmaakt.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:41

Ik denk dat de betreffende VA het paard van het plaatje zou moeten onderzoeken om het volledig te kunnen onderbouwen.

Al zou het zo super slecht zijn om er ijzers onder te slaan kan ik met niet voorstellen dat er dan tot aan de spaakbeen/ellepijp geen of slechte doorbloeding is.

Als jij een gaatje in je nagel maakt, dan heb je ook nog gewoon doorbloeding zelfs als je een spijker door je vinger zou slaan. Doorbloeding wordt pas slechter op het moment dat je je vinger volledig gaat afbinden. En daar is in het geval van ijzers geen sprake van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:42

Iemand die dagelijks deze warmte foto's beoordeeld en zegt dat er meer aan de hand moet zijn dan een ijzertje eronder
Ja dat vind ik meer onderbouwd dan wat ik hier al deze berichten voorbij heb zien komen Ja
En geeft voor mij ook heel wat meer waarde dan wat anti ijzer mensen die zonder bron wat plaatjes plaatsen om hun gelijk te halen.

Pas als ze daar de naam en verklaring van da bij die foto plaatsen geeft mij die foto pas waarde.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:43

@oosterhoff: zo'n initiatief voor een keurmerk bestaat dus wel....
http://www.natuurlijkbekapper.nl/index.php?id=0

Verder zijn er geen natuurlijk bekappers die je aanraden om het allemaal zelf te doen. Ik heb zelf de beruchte cursus van paardnatuurlijk gevolgd en daar wordt je afgeraden om op eigen houtje aan de slag te gaan...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:45

Wendy schreef:
Verder zijn er geen natuurlijk bekappers die je aanraden om het allemaal zelf te doen. Ik heb zelf de beruchte cursus van paardnatuurlijk gevolgd en daar wordt je afgeraden om op eigen houtje aan de slag te gaan...

Maar wordt zo'n cursus altijd door dezelfde persoon gegeven?
En hoe komt het dan dat een hoop mensen toch zelf aan de slag gaan na zo'n cursus.
Hiermee zeg ik niet dat het bij iedereen fout gaat. Sommige zijn gewoon echt te fanatiek, maar ben gewoon benieuwd hoe dit dan toch zo ontstaan is.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:46

Mistic schreef:
Wendy schreef:

En hoe komt het dan dat een hoop mensen toch zelf aan de slag gaan na zo'n cursus.
Hiermee zeg ik niet dat het bij iedereen fout gaat. Sommige zijn gewoon echt te fanatiek, maar ben gewoon benieuwd hoe dit dan toch zo ontstaan is.

Juist. Helemaal mee eens!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:53

Mistic schreef:

Die cursus wel ja.
En ik kan al die mensen niet in hun hoofd kijken, dus heb geen idee wat er in ze om gaat. Ik weet alleen dat tijdens de cursus meermalen dringend aangeraden wordt om niet alleen aan de slag te gaan met je paard.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:58

Wendy schreef:
Die cursus wel ja.
En ik kan al die mensen niet in hun hoofd kijken, dus heb geen idee wat er in ze om gaat. Ik weet alleen dat tijdens de cursus meermalen dringend aangeraden wordt om niet alleen aan de slag te gaan met je paard.

Toch gaat er dan ergens iets goed fout in de communicatie. Het zou dan een idee zijn om dit eens bij die cursusleider aan te geven en kijken of ze een oplossing kunnen geven.
Misschien is het wel helemaal slim om de hele cursus aan te passen, zodat mensen niet meer zelf aan de slag kunnen.

Die doe het zelvers waarbij het fout gaat zijn namelijk wel de hoofdlijnen waardoor er dus zulke discussies ontstaan, waarbij NB een slechte naam krijgt.
Laatst bijgewerkt door Mistic op 16-03-07 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:59

Hoe wil je voorkomen dat mensen zelf aan de slag gaan dan? Elke idioot kan immers een vijl en een stel hoefmesjes kopen bij de agradi bijvoorbeeld.