haf_jessie schreef:jenny balen zeg dat het dan toch weer warm is,dan is er toch irritatie of iets van binnen.
Ja dat denk ik zelf dus ook... De veearts dacht dat zijn spatspronggewricht heter was dan de andere omdat die geschoren is. Maar vandaag heb ik hem weer 'gelongeerd' en toen waren beide sprongen koud
Dit keer is hij er niet vandoor gegaan, maar heeft wel (gecontroleerd) 8 rondjes door de bak gedraafd. Misschien dat galop dan nog te zwaar voor hem is. Maar een paar uur later is de sprong sowieso gelukkig wel weer koud. Als de ontsteking weer op zou laaien, dan zou de hitte langer aan houden. Toch? Zou elk spronggewricht misschien heet worden als je wat langer rijdt? Zouden diegene die rijden (of zo super springen) eens willen voelen na het rijden?

Alani
) Maar hij geeft juist moeilijker zijn goede been. Ik vermoed omdat het gewicht dan op het spatbeen komt en dat wellicht zeer doet. Ik zal straks zijn spatbeen eens omhoog naar voren halen om te zien wat hij dan doet. Wat voor spat heeft jouw paardje?
).
Met zo'n hele bolle rug, zoals je wel eens bij jonge paarden ziet die voor het eerst een zadel op hebben. Misschien moet ik toch maar wachten met rijden tot hij weer op de wei mag... Hij kan nu niet lekker zijn ei kwijt. Hij staat of in de kleine paddock of hij mag lopen, maar dan moet hij wel luisteren en mag ie niet ff lekker rennen of bokken.. De veearts zei, na de 2x inspuiten, dat hij over 2 a 2,5 maanden op de wei mocht. Ik denk dat ik het maar op 2 maanden houd ivp 2,5 maanden. Zouden jullie dat ook doen als jullie mij waren?
Vooral die 2 ogen