EdithHartog schreef:Quote van Pink Unicorn:
de manier van houden heeft niets met het NB te maken..
Zolang je zo denkt komt er nooit een einde aan de discussie... Dat is lekker redeneren! Er zijn hele volksstammen die hun paard het grootste deel van de dag opsluiten in een hokkie en ze in de poep en pies laten staan. Als diezelfde mensen dan menen hun paard op de NB wijze te moeten bekappen omdat iemand heeft gezegd dat dat beter is dan is dat gedoemd tot mislukken. Misschien zijn dit wel die beruchte verhalen van mensen die er weer vanaf zijn gestapt omdat het niet werkt?
NB behelst (voor mij dan) veel meer dan bekappen alleen, het is een visie op paardenhouden. Echter, er is helemaal NIETS wat je niet kunt of mag. Dat zou helemaal lekker worden zeg, dan gaat een of andere pipo mij vertellen hoe ik mijn paard moet houden zeker. Ik weet werkelijk niet waar dit soort gedachten vandaan komt. Ik weet wel dat het in stand houden van dit soort mythes alleen maar aversie opwekt en dat is nergens voor nodig.
Maar blijf dit vooral lekker volhouden, en ook zeker jouw theorie over gebroken voetassen en dubbelgeklapte polsen! Dan weet je heel duidelijk NIET waar je het over hebt en je laat ook nog eens zien dat je niet voor andere ideeen openstaat. Jammer!
Groetjes, Edith
ik weet duidelijk wel waar ik het over heb..en ik heb er echt wel voor opgestaan maar geloof
niet in NB en tjah dat komt door die voetas,en dat betekend niet dat elk paard die NB word dit
heeft maar volgens hun theorie gebeurd het wel.Maar vind het wel mooi dat er gedacht word aan het verbeteren van het welzijn van onze paarden en dat steeds meer mensen hun paarden de ruimte geven dan ze in een boxs te proppen,want dat is gewoon al meteen beter voor ze.de meesten van Jullie staan niet open voor TB en dat zal waarscheinlijk komen omdat de meesten teleurgesteld zijn over hun hoefsmid,dus gaan ze wat
anders proberen.de hoeven van mijn paarden zien er goed uit,ze lopen goed dus TB bekappen
kan niet fout zijn.En je heb slechte TBers die kijken niet naar het paard,de stand,de gangen enz
nou en die van mij doet dat wel.Maar als ik naar het paard van mijn buurvrouw kijk die word ge-TB
en ie heeft 1 hoef die stijl is en toen hij door een TB gedaan werd liep hij een stuk beter een stuk ruimer. nu heeft de NBer gezegt dat hij hem niet corrigeert en dat hij hem niet in deNB stand gaat zetten dat hij hem alleen raspt en hem voor de rest zo laat groeien,nou bijna 2 jaar later loopt hij niet meer ruim en staat hij veels en veels te stijl.Ik zal aan haar vragen of ik er een foto van mag maken denk het eigenlijk niet want ze blijft er heilig in geloven.
gr nicole