En dat zijn ook allemaal goede?
Iemand ervaring met Richard Dicker
En Hoefsmid Ramon ?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
twinducklin schreef:Mijn merrie staat nu ook sinds 3 weken op easy walkers en ze heeft eigenlijk helemaal geen last gehad van de omschakeling. Wel heeft ze de eerste paar dagen last van gehad dat wanneer ze ineens stopte nog een pas doorstruikelde omdat de easy walkers niet zo schuiven als ijzers. Achter zitten ze nog niet helemaal goed omdat haar hoeven verkeerd gegroeid zijn door wiggen, haar hele hoef had zich hieraan aangepast en dus was het effect van de wiggen weg aan die kant was gewoon de hoef ingedrukt als het ware dus wanneer de wiggen op de ijzers werden gelast stond ze gewoon als een paard met normale ijzers.
Citaat:Klopt, de hoef gaat er inderdaad over heen groeien. Ellemieke zei tegen mij dat je dan best zelf weer een beetje bij mag vijlen om het bij te houden tot de tijd dat het weer tijd is voor een bezoekje.
Clovertje schreef:Klopt, de hoef gaat er inderdaad over heen groeien. Ellemieke zei tegen mij dat je dan best zelf weer een beetje bij mag vijlen om het bij te houden tot de tijd dat het weer tijd is voor een bezoekje.
@Pomski: Ellemieke is echt een geweldig leuk mens. Ze heeft engelengeduld met mens en dier. Ze neemt echt de tijd voor jou en je paard. Echt super. Ik hoop dat het voor jouw paardje net zo fijn blijkt te zijn als dat nu voor Clover lijkt te worden. Succes, we lezen het wel?
Cowgirl schreef:Citaat:Klopt, de hoef gaat er inderdaad over heen groeien. Ellemieke zei tegen mij dat je dan best zelf weer een beetje bij mag vijlen om het bij te houden tot de tijd dat het weer tijd is voor een bezoekje.
Dat vind ik toch een beetje raar want dan pas je dus wel de vorm van de hoef aan aan de EW.
Wou ze ook wel onder leggen maar weet zeker dat mijn paard met 2 weken over de EW heen gegroeid is. Begin nu toch te twijfelen.
Gerrie schreef:Dynamix zou dat het andere kunststof beslag zijn??
farrier schreef:Helaas heb ik als smid heel wisselende ervaring met kunstof beslag, al dan niet door mij aangelegd. Ik ben ook nogal wat kreupele paarden tegengekomen die beslagen waren door smeden die hier goed bekend staan, en nogal genoemd worden (***).
farrier schreef:Mijn argument is dat er niet 1 methode is voor alle paarden. Je zult je verstand moeten blijven gebruiken. Het bekappen is voor alle paarden verschillend, het beslag ook. Sommige paarden kunnen op blote voeten, sommige op ijzers, en sommige op kunstof.
Als je op 1 manier alle paarden wilt doen, kom je onheroepelijk in de problemen.