Pony loopt steeds moeilijker

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Pony loopt steeds moeilijker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:05

Moeilijke beslissing maar je hebt nu in belang van de pony gehandeld. Mag je nog eens op bezoek?

Sterkte alvast vrijdag

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 19:53

Ja ik mag op bezoek en ze zou filmpjes en foto's doorsturen. Dat is wel echt heel erg fijn. Onze zoon van 5 is ook een beetje verdrietig omdat hij morgen weg gaat. Maar we hebben gezegd dat we op zoek gaan naar een leuke lieve pony voor hem. Die hij lekker kan knuffelen en borstelen. Maiky was hem altijd een beetje te druk en nog een beetje te groot. Dat leek hem een goed idee haha.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:49

Ik hoop serieus dat je een geintje maakt met wat je hierboven zegt. >;)

Dus je scheept andere mensen met een goed hart naar paarden een zieke pony op omdat je het geld, kennis en ruimte niet voor hebt, om maar meteen een nieuwe te gaan kopen?
Wat als die pony ziek wordt?
Sorry maar je maakt me echt misselijk met dit soort dingen. Bah bah! :n :r

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 08:26

Jemig ik kan hier echt niks goeds plaatsen. Een paard alleen laten staan is zielig maar als ik ooit een pony erbij ga kopen is het ook niet goed. Wie zegt dat ik meteen een nieuwe ga kopen? Misschien gaan we wel op zoek naar iemand die een wei en een maatje zoekt voor haar of zijn pony. En dan mag hij vast wel een keer knuffelen of borstelen. We gaan er eerst eens goed over nadenken. Ik ben echt niet iemand die zomaar meteen iets gaat aanschaffen.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:52

Sterkte vandaag TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:53

Ik heb ook bewust een ziek paard gekocht/overgenomen waarvan ik wist dat er werk in gaat zitten. Mensen gunden hem ook vanuit een goed Hart een beter huisje met meer passende mogelijkheden.
Ts respect voor de keuzes die je maakt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:06

appiesjappie schreef:
Ja ik mag op bezoek en ze zou filmpjes en foto's doorsturen. Dat is wel echt heel erg fijn. Onze zoon van 5 is ook een beetje verdrietig omdat hij morgen weg gaat. Maar we hebben gezegd dat we op zoek gaan naar een leuke lieve pony voor hem. Die hij lekker kan knuffelen en borstelen. Maiky was hem altijd een beetje te druk en nog een beetje te groot. Dat leek hem een goed idee haha.

Fijn dat je nog op bezoek mag komen en contact kan blijven houden.

Wbt de nieuwe pony lijkt het me wel heel handig om of eerst een paddock te maken of zeker te weten dat het er een wordt die niet gevoelig is voor HB.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:13

Rambogirl schreef:

Dus je scheept andere mensen met een goed hart naar paarden een zieke pony op omdat je het geld, kennis en ruimte niet voor hebt, om maar meteen een nieuwe te gaan kopen?

Serieus? Dus omdat de TS niet de middelen en de mogelijkheid heeft om voor een ziek dier te zorgen, en hem daarom een ander plekje gunt. Moet ze haar andere dier alleen laten staan?

Of moet ze die ook weg doen wat jou betreft?

TS, rustig op zoek naar een maatje, inderdaad misschien wel in bruikleen. Te lang alleen laten staan is niet handig inderdaad.
Toevallig buren/vrienden oid die je tijdelijk een pony kunnen lenen, zodat die van jou niet alleen staat? Dat geeft je tijd om naar een permanente oplossing te zoeken.

Sterkte vandaag!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:16

Ik denk dat rambogirl meer doel op het feit dat een shetje vaak als weidemaatje wordt gebruikt maar eigelijk helemaal niet geschikt is om vaak op het gras te staan. En je dus met een kleine pony in deze situatie grote kans hebt om opnieuw door een HB traject te gaan.
Maar het mocht wel iets subtieler gebracht :)

Hoop dat alles goed gaat met de verhuis voor je! Is hij nog zo pijnlijk?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:16

Rambogirl omschrijft het niet handig, maar ik begrijp wel wat ze zegt.
Een kleine pony er bij en de kans is groot dat het weer mis gaat.
Die beestjes worden vet van lucht en als je ze dan niet van het gras kunt halen kan het de volgende worden die hoefbevangen komt te staan.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 09:48

Poekkie schreef:
Ik denk dat rambogirl meer doel op het feit dat een shetje vaak als weidemaatje wordt gebruikt maar eigelijk helemaal niet geschikt is om vaak op het gras te staan. En je dus met een kleine pony in deze situatie grote kans hebt om opnieuw door een HB traject te gaan.
Maar het mocht wel iets subtieler gebracht :)

Hoop dat alles goed gaat met de verhuis voor je! Is hij nog zo pijnlijk?

Nee hij is zo goed als pijnvrij. Hij draaft weer in zijn stukje en is weer vrolijk. Het is jammer dat ik geen filmpjes kan plaatsen hier anders hadden jullie hem nog even kunnen zien lopen. Ik moest een filmpje maken voor de nieuwe baasjes.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 09:50

MarliesV schreef:
Rambogirl schreef:

Serieus? Dus omdat de TS niet de middelen en de mogelijkheid heeft om voor een ziek dier te zorgen, en hem daarom een ander plekje gunt. Moet ze haar andere dier alleen laten staan?

Of moet ze die ook weg doen wat jou betreft?

TS, rustig op zoek naar een maatje, inderdaad misschien wel in bruikleen. Te lang alleen laten staan is niet handig inderdaad.
Toevallig buren/vrienden oid die je tijdelijk een pony kunnen lenen, zodat die van jou niet alleen staat? Dat geeft je tijd om naar een permanente oplossing te zoeken.

Sterkte vandaag!

In de zomer verhuren mijn ouders ook een deel van het weiland dus helemaal alleen is ze niet en onze buren hebben ook paarden en daar kan ze ook bij staan. Zit wel een klein slootje en een draad tussen. Ze staat dus niet alleen tm oktober ongeveer

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 19:39

Hij is opgehaald door de allerliefste mensen van de hele wereld. Wat een geweldige mensen. Ze hadden een kleine shetlander meegenomen als gezelschap voor Maiky zijn reis. Echt zo lief. Onze zoon was zo verdrietig en hij mocht even op de shetlander rijden en zijn tranen waren meteen weg zo leuk. Hij mocht even rondje lopen met de shetlander helemaal verliefd haha. Maiky twijfelde nog even maar uiteindelijk ging hij de kar in. Hij gaat het daar geweldig vinden. Hij krijgt volop aandacht en ze houden mij op de hoogte

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:43

Ik vind oprecht dat je een hele goede keus heb gemaakt TS! Ik volg al vanaf het begin en iedereen heeft altijd maar commentaar. Als je niet de middelen of mogelijkheid hebt hem de juiste zorg te geven is dit de enige juiste oplossing.

Veel sterkte, fijn dat hij goed terecht is gekomen!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 20:50

Bedankt veraaaah. Heb al filmpjes gekregen ze zijn goed aangekomen. Hij staat lekker in een bak met zn kleine vriend die met hem mee is gereisd zo leuk om te zien. Kinderen waren een liedje voor hem aan het zingen omdat hij jarig is vandaag. Ik ben opgelucht. Zij kunnen hem geven wat hij nodig is en hebben nog andere hoefbevangen paarden en gebruiken natuurlijke middelen. Dus ik ben echt benieuwd