Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:56

Heb jij al iets moeten betalen dan?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:17

Grit schreef:
Heb jij al iets moeten betalen dan?

Ik had ze ook al besteld en heb toen ook al moeten betalen!

Grit

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:25

Ik heb alleen mijn cc gegevens ingevuld, maar het is verder nog niet afgeschreven. Ik dacht dat dit pas in een later stadium gebeurd.

Maar dat is wel via de kickstart gegaan, hebben jullie via de site besteld?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:27

Grit schreef:
Ik heb alleen mijn cc gegevens ingevuld, maar het is verder nog niet afgeschreven. Ik dacht dat dit pas in een later stadium gebeurd.

Maar dat is wel via de kickstart gegaan, hebben jullie via de site besteld?

Ik heb ze besteld nadat de optie kwam om met paypall te betalen! Wel de pre-order bestelling.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 00:28

Dan zal daar het verschil in zitten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 02:47

Bij de Kickstarter mensen hebben is het bedrag er inmiddels ook afgehaald denk ik? Is afgelopen, dus gaan ze in productie. Waar ze het geld voor nodig hebben.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:40

ik kreeg bericht dat ze zouden gaan afboeken, ik heb nog niet gechecked.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:41

Same here :j Dus denk wel dat dat in orde zal zijn.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:47

Volgens mijn creditcard is het op 7 november afgeschreven :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:13

Tot dusver niks afgeboekt en geen bericht gehad. Ik wacht het maar af ;) .

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:33

Goed, hele topic doorgeworsteld omdat het me best interessant lijkt.
Maar ehm... ik lees helemaal niets over hoe paarden er mee lopen. Paarden hebben een hoefmechanisme gebaseerd op een bepaalde schuifweerstand. Om comfortabel te kunnen lopen moet de hoef iets door kunnen schuiven. Er zit uiteraard al een verschil tussen ijzers en blootvoets. Ik kan me voorstellen dat dit materiaal dusdanig stroef is dat de hoef anders neergezet gaat worden (stroef tot stilstand komt) en daarmee de pezen/spieren anders/zwaarder belast (=eerder artrose/slijtage?!). Dat merk je denk ik niet meteen, maar wellicht wel op de lange termijn.

Heeft iemand hier al over nagedacht en/of naar gevraagd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:35

assie schreef:
Maar ehm... ik lees helemaal niets over hoe paarden er mee lopen. Paarden hebben een hoefmechanisme gebaseerd op een bepaalde schuifweerstand. Om comfortabel te kunnen lopen moet de hoef iets door kunnen schuiven. Er zit uiteraard al een verschil tussen ijzers en blootvoets. Ik kan me voorstellen dat dit materiaal dusdanig stroef is dat de hoef anders neergezet gaat worden (stroef tot stilstand komt) en daarmee de pezen/spieren anders/zwaarder belast (=eerder artrose/slijtage?!). Dat merk je denk ik niet meteen, maar wellicht wel op de lange termijn.

De makers van dit product hebben al jaren lange ervaring met kunstof hoefbeslag. Dus neem aan dat ze dit wel mee hebben genomen. (hun kunstof hoefbeslag is ook 1 van de bekenste/meest gebruikte)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:38

assie schreef:

Ik dacht ooit een filmpje van hun gezien te hebben, met een slowmotion beweging erin en uitleg...
Zal is zoeken.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:47

Ik vind het een terechte twijfel Assie, is ook al wel eerder genoemd. Betreft hetzelfde voor kunststof beslag en hoefschoenen.
Bij mijn haflinger ben ik onder andere om deze reden gestopt met de hoefschoenen, maar ook met het op scherp zetten met ijzers. Hij liep er echt niet lekker mee. Hij had toontredende hoeven die wat draaiing gaven op de grond en dan werkte het kunststof tegen op het harde. Idem met kalkoenen op gras. Ik kan mij voorstellen dat dit op langere termijn problemen zou kunnen geven.

Misschien worden deze middelen nog te beperkt gebruikt om duidelijke linken te leggen?
Maar ik durf het mijn mijn huidige paard wel aan, hij heeft geen afwijkende loop en betreft meer de bescherming van zijn zool bij stenige paden en stronken, dan dat we zoveel op het harde rijden.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:37

Ik volg!! Ben heel benieuwd!!
Ga m'n hoefschoenen te koop zetten en dit bestellen!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:39

assie schreef:

Goed punt Astrid!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:47

Ja dat heb je met kunststof beslag natuurlijk ook..
Blootsvoets is qua mechanisme natuurlijk het best.. ijzers glijden iets teveel.. kunststof beslag remt iets teveel.. beide niet ideaal.. maar ik denk niet dat dit schadelijker zou zijn dan ijzers..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:55

Licor schreef:
Ja dat heb je met kunststof beslag natuurlijk ook..
Blootsvoets is qua mechanisme natuurlijk het best.. ijzers glijden iets teveel.. kunststof beslag remt iets teveel.. beide niet ideaal.. maar ik denk niet dat dit schadelijker zou zijn dan ijzers..

Dat denk ik ook

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:08

Dat vraag ik mij af. Glijden is een stuk minder belastend qua klappen op gewrichten dan stroef plots tot stilstand komen en beperkt zijn in de flexibiliteit.

Ik ben wel benieuwd naar het filmpje/uitleg woepsie. Dus als je dat hebt, graag!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:32

Filmpje van de Runners in zo'n extreme trail park:

In deze video tonen ze een stukje in slow-mo op asfalt.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:40

assie schreef:
Dat vraag ik mij af. Glijden is een stuk minder belastend qua klappen op gewrichten dan stroef plots tot stilstand komen en beperkt zijn in de flexibiliteit.

Ik ben wel benieuwd naar het filmpje/uitleg woepsie. Dus als je dat hebt, graag!

Ik weet dat daar met kunststof beslag veel discussie over is geweest en vast ook onderzoeken etc gedaan.. is vast terug te zoeken.. volgens mij staat er ook wel het een en ander over op bokt.. ik heb zo geen linkjes voor je helaas..
Ken wel aardig wat mensen die tevreden zijn over kunststofbeslag iig

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:58

Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik mij afvraag hoelang die klipjes het volhouden.
Die klipjes met het klittenband.
Ze staan in een standaard hoek maar niet alle hoeven zijn zo braaf standaard.
Daar komt denk ik veel druk op tijdens het lopen en zodra ze niet 100% aansluiten alleen maar meer.
Ik ben er wel heel erg in geïntresseerd en wacht de bevindingen op langere termijn af

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:45

Lukasje schreef:
Voor de menners onder ons vraag ik me af of ze wel voldoende glijden over het asfalt.
glijden,een onbeslagen hoef glijd ook niet

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:22

Lijkt me interessant maar zou nog een beter uitgewerkte versie willen zien voor ze mij gaan bekoren, er zitten nog veel kinderziektes in naar mijn mening. Tot op de dag van vandaag blijf ik aan mijn scooties houden :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:27

2a54z6e45r6r schreef:
Lijkt me interessant maar zou nog een beter uitgewerkte versie willen zien voor ze mij gaan bekoren, er zitten nog veel kinderziektes in naar mijn mening. Tot op de dag van vandaag blijf ik aan mijn scooties houden :)

welke kinderziektes dan zoal?