Slappe kniebanden ~ Behandeling ~ Ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Slappe kniebanden ~ Behandeling ~ Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:35

Willekes, bedankt voor de tips. :)

Picasso, dat is waar en het dier moet voor gaan.
Dankjewel, jij ook veel sterkte.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:44

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd maar op het filmpje vind ik hem heel gemakkelijk opstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:50

Er staat ook bij dat dit een goede dag is.
Maar ook daar heeft hij al last, zowel met opstaan als erna.
Op slechte dagen zit hij eerst een minuut op zijn kont te draaien om een goede houding te vinden en als hij dan eenmaal staan, kan hij de eerste passen niet op het beentje staan.
Daarna gaat het wel weer.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:15

KoudbloedKim schreef:
Willekes, bedankt voor de tips. :)

In dit kader alles aangrijpen of iig even contact zoeken kan nooit kwaad, je weet nooit. Je doet in elk geval je uiterste best, of je nu wel of niet iets met de tips doet, dat is eigen keuze. En maakt jouw keuze er niet minder om. Sterkte :j

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:44

Whooo, ik lees nu pas (was even van de radar) hoe slecht het met Kokos gaat of lijkt te gaan.

Wees niet voorbarig, ik weet dat de prognose slecht is, met name omdat het bij Kokos kennelijk gaat om de botoplossende vorm van artrose... maar ga nu nie alvastt jezelf om zeep helpen, omdat je je er NU al op instelt dat Koekie dat na de zomer wel zal moeten. Bekijk het vooral per dag, loop nogmaals alles na, en zoek nogmaals alle mogelijkheden en onmogelijkheden tot de bodem uit... je hebt nu nog de tijd daarvoor.
Nu nog niet op de zaken vooruit lopen, artrose is een merkwaardig fenomeen, waar sommige dieren veel beter mee kunnen dealen dan anderen (met ups en downs, dat is bekend van de aandoening).

Neem NU nog geen beslissing voor hem, Tien.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:31

Moeilijk hoor.. Mijn ervaring is dat je het op een gegeven moment zeker weet. Het is heel lang twijfelen wanneer genoeg echt genoeg is, maar dan ineens is het moment daar en weet je wanneer het genoeg is. Geef hem en jezelf bij twijfel nog wat tijd. Met een pijnstiller kan dat best wel en anders zul je dat zien.

Sterkte.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:34

Ja die ervaring heb ik ook, zeker als je een dier (paard/hond) echt goed kent en veel in de nabijheid vertoeft, het sukkelt een tijdje, je twjfelt je rot om DE beslissing te nemen, en opééns op een dag kijk je naar die ogen en weet je het... het is op.

Zeker is het goed om een armslag aan tijd te nemen, zodat je er zelf óók schuldvrij mee kunt leven, met welke beslissing dan ook, want jij moet door, voor jezelf voor anderen. Dus je moet voor zover dat kan zéker zijn van whatever je besluit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:43

Precies, en voor 90% weet ik dat als ik in zijn ogen kijk, dat voor hem de keuze gemaakt moet worden, maar iets in mij hoopt nog op een wonder.
Want zelfs nu op Metacam heeft hij nog steeds pijn en ik weet niet in hoeverre die pijn dragelijk is voor hem.
Dus het kan ook zo zijn dat we de beslissing eerder moeten nemen, maar we hopen hem nog een paar dagen in het land te kunnen laten genieten.
Laat hem dat in ieder geval nog gegunt zijn.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:56

Ik gun het Kokos en jullie om hier aan toe te zijn, ieder op diens eigen manier.
Alleen dan is het een waarachtig afscheid.

Natuurlijk hoop ook ik nog op een wonder, maar de kansen taan met zijn aandoening en de huidige ontwikkeling hierin tegen hem....

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:53

KoudbloedKim schreef:
Wat mij nog het meeste pijn doet is dat hij het grootste deel van zijn leven een rotleven heeft gehad en ik hem graag minimaal even lang een leuk leven had willen geven.

:(:) gelukkig hebben dieren geen besef van tijd, misschien troost dat je. Hij heeft in ieder geval geluk gekend, daar zal hij jullie dankbaar om zijn!

Hopelijk maak je jezelf niet gek met vragen of de lessen beter waren voor hem en of je hem nu beweging moet geven. Het is inderdaad geen gewone artrose. Misschien dat in het begin beweging nog hielp, maar bij de botoplossende vorm heeft dat op een gegeven moment geen nut meer. Wat ik gehoord heb ik dat veel bewegen juist de ontstekingsreactie uitlokt, bij de botvormende vorm is dat goed, dan groeit het dicht. Bij de botoplossende vorm zal veel bewegen dan juist voor meer oplossing zorgen. Dus jullie doen het perfect! Hopelijk knapt hij nog even op...

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:28

Wij hadden hetzelfde met Novacam, de pijn was nog steeds niet helemaal weg (en gigantische gedragsverandering). Op bute heeft mijn paard het nog een hele tijd super volgehouden zonder merkbare pijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:36

We twijfelen inderdaad niet meer of we er goed aan hebben gedaan hem daar weg te halen.

Wat me nog wel te binnen schoot; in April (volgens mij nog voor [naam]'s geboorte) heeft een dierenarts hem een injectie in zijn pijnlijkste knie gegeven.
Deze zorgde ervoor dat er een ontsteking in zijn knieband kwam, zodat die korter werd.
Nu hebben we daar weinig van gemerkt, maar zou dat na 2,5 maand nog tot uiting kunnen komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:40

30 Juni gaat [naam] naar de paardenhemel waar hij zonder pijn door oneindige groene weides kan galopperen met allemaal lieve paardenvriendjes en vriendinnetjes om hem heen, zonder zorgen. ;(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:56

Dappere beslissing!! Heel veel sterkte!! :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:58

Ah wat sneu dat het zo moet lopen..ik begrijp de beslissing en dat jullie geen keuze hebben. Maar ik vind het ook heel sneu..heel veel sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:13

Bedankt. :)
Er is ook nog een kans dat we hem eerder laten gaan, afhankelijk van of hij meer pijn gaat krijgen.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:22

Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:24

Bedankt... ik heb namelijk werkelijk geen idee hoe ik de komende dagen door moet komen, wetende dat ik hem die dag de dood in stuur.
Met mijn verstand weet ik dat het de juiste beslissing is, maar mijn gevoel zegt héél iets anders.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:26

Verstandig en moeilijk besluit
Als het de andere vorm was geweest was het verhaal anders.

Maar 1 geluk heeft cookie, hij heeft het goed bij jullie. En jullie zijn gaan onderzoeken waarom hij niet helemaal lekker liep.

Sterkte ermee!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:28

Pff heftig!
Moedige beslissing wil je veel sterkte wensen komende dagen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:29

Ja, dan was het inderdaad anders geweest.
En als we hem hadden kunnen laten opereren voor een paar duizend euro, hadden we dat ook gedaan.
Maar er was gewoon werkelijk niks dat we voor hem konden doen en dat maakt het ook zo moeilijk.
Dat zelfs pijnstilling nu amper iets lijkt te doen en je hem ziet rollen en dat hij daarna amper weer op zijn benen kan komen.
Maar hij is zó dapper, zo'n enorme held.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:37

Wat verdrietig... Maar als hij door de pijnstiller heen nog pijn heeft is het wel een wijze beslissing. Heb je de dierenarts al om bute gevraagd? Dat is soms wat effectiever bij artrose.

Geniet nog maar even van hem met heel veel knuffels en andere verwennerij! Veel sterkte.. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:43

Ja, maar zij gaf aan dat daar heel veel bijwerkingen aan zaten en dat hem dat niet beter zou helpen dan metacam.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:43

Mijn paard hielp het wel beter, maar het is inderdaad smerig spul en alleen maar uitstel...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:47

Moeilijke maar de juiste keuze.

Als ik jou was zou ik toch nogmaals aan de dierenarts vragen om de bute. Bijwerkingen zijn meestal vooral bij langdurig gebruik en maagklachten zijn de meest voorkomende bijwerking. Maar dan kan je omeprazol erbij geven. Zou voor hem toch fijn zijn als hij de laatste week wat minder pijn heeft .

Sterkte de komende tijd!