Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ceriadwen schreef:Hoe zien jullie de stelling dat er blijkbaar een paar honderd jaar geleden een noodzaak bleek te zijn om de hoeven te beschermen in het werk dat met de paarden gedaan werd, en dat er alleen om die reden ijzers zijn uitgevonden.
Of zijn jullie van mening dat dit een stomme uitvinding was die nergens op sloeg? Blijkbaar was het toen al nodig om paarden te helpen met hun voeten, waarom zou dit veranderd zijn anno 2000? Waarom zou de mens nagedacht hebben over een oplossing voor zere voeten bij paarden als dit toen der tijd niet nodig zou zijn geweest?
Ik ben oprecht benieuwd naar jullie theorieën hier over.
Ceriadwen schreef:dat weet ik, maar hoe sta jij in de stelling?
Ceriadwen schreef:Citaat:De stap naar de smalle ijzers waardoor alleen de wand een dragende functie heeft kan ik niet begrijpen. Dit is grootendeels uit economisch en praktisch belang gedaan en niet in het belang van de paarden, mijns inziens
Maartje1990 schreef:Toch knap dat jij die informatie uit alleen een paar berichtjes kunt halen. Dat terwijl je mij helemaal niet kent. Knap hoor.

Maartje1990 schreef:little_king schreef:Hele enge gedachte als je denkt dat geen enkele hoef bescherming nodig heeft.
.
Misschien een zéér zeldzaam geval daargelaten. Maar, mijn inziens, brengt het meer schade aan dan dat het goed doet.

Gerritt schreef:Elizah ik vind de hoefjes er eigenlijk best mooi uit zien! Goed van je dat je er regelmatig de smid bij hebt!