Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:31

Poetsen zou opzich wel kunnen alleen ben je ook geen half uur mee bezig elke dag. En mesten word gedaan. Met spuiten ben ik bezig en is toch weer een kwartier. Is een coolpack zoveel beter dan?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:52

We kunnen toch vragen of ze er een HK topic van maken?? Dan hoeven we niet persé een nieuw topic te maken.

Ik vind een coolpack fijner omdat het in mijn ogen beter koelt en je hoeft het niet zo lang te laten zitten. Afspuiten vond ik op een gegeven moment niet fijn meer omdat ik merkte dat de huid van zijn been er erg dun van werd. Nu gebruik ik alleen nog coolinggel, geen coolpack meer. Ik liet een coolpack trouwens max 20 minuten zitten, daarna werd het te warm en werkte het niet meer.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:00

coolpack geeft een diepere cooling. Dus een kwartier coolpack geeft meer effect dan een kwartier afspuiten.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:14

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:27

Oh mij leek het stromende water juist wel goed voor de doorbloeding. Zal maar even erachteraan gaan dan bedankt :)

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:33

Ik heb je een pb gestuurd...
Zie dat je niet ver van mij vandaan woont....

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 21:20

MontyRulezz schreef:
Dat bestaat al, alleen wordt er niet zoveel meer over blessures gepraat en is het een HK topic geworden :D . Heb er vorig jaar een aantal keren in gereageerd maar er werd zoveel in afgekletst dat ik het niet meer bij kon houden :D . En dat was al nummer 13 ofzo van het oorspronkelijke topic.

Het is gewoon fijn om je ervaringen te delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten!!

Mee eens... Ben de TS maar vind het fijn om zo ervaringen van anderen te lezen.

Het hoeft niet alleen over ons te gaan hoor ;-) vind het idd juist fijn om ook jullie verhalen te horen dus kom maar op.

Morgen met mijn paardje naar de DA voor de echo en enting.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:33

Oh, jij ook al met je paardje voor een echo! Succes morgen!!

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:35

Zet m op, Qizz!
Ik duim voor jou en je paardje!!!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:50

Succes morgen! Ik duim hard voor je dat er vooruitgang te zien is op de echo! :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 22:34

Bedankt allemaal ;-)

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:33

Heel veel suc6 morgen!!!

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:48

Succes en laat je de uitslag weten?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:02

Ja zeker! Ben er echt bang voor. Kan me niet voorstellen dat t meevalt aan het been te zien... Maar... de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Hoop voor hem alleen echt van harte dat ie ondanks zijn uitspattingen in de wei mag blijven.

Anderen ook succes met hun echo he en laat t hier maar even weten. Esther is je paard al naar zijn bestemming? Vond t een heel mooi adres zo op de site te zien.

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:30

Sterkte en succes voor ieder die vandaag naar de kliniek moet!!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:47

Succes vandaag Qizz!!!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:37

succes allemaal

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 18:09

Zo, wij zijn weer terug, en ik ben blij :D :D :D !!!!!

Ondanks dat ie in de wei gestaan heeft en vele uitspattingen had, ik me niet aan het schema heb gehouden, is er toch herstel te zien op de echo...!!!!!!!!!!!!

Ben er zoooooooooooooooooooooooo blij van en had het niet verwacht. De dierenarts ook niet, hij had gisteren de vorige echo bekeken en was een beetje bang voor de uitslag gaf ie aan, maar hij was erg tevreden voor deze 10 weken. Met de buigproeven etc reageerde ie al beter, niet meer zo gevoelig en kreupel gelukkig nog steeds niet. Vorige keer was ie heel licht onregelmatig geweest daarmee (ik had t niet eens gemerkt).

OP de echo was een licht maar mooi herstel te zien... gaat nog lang duren dat wel, maar de meeste gevallen kwamen zo wel weer goed met de juiste rust/maar ook prikkeling. Mag er nu 1x per week op stappen kwartiertje,.. en verder om de dag stappen aan de hand.

Dat ik was gestopt met stappen nadat ik het gevoel had dat het slechter werd was goed geweest volgens hem, had ie waarschijnlijk toch nodig gehad, moest hem ook nu net zo ged in de gaten houden en stap terug indien nodig. Maar,.. ook het prikkelen was erg belangrijk,.. denk dat ik iets minder ga stappen dan om de dag, maar kijk wel even hoe het gaat met werk en met zijn pootje,..

Na 6-8 weken weer terug voor klinisch onderzoek, en dan na 3 maand weer een echo.
De zwelling moet nog een stuk minder worden. Indien dit over ca. 2 maanden niet zo is, ga ik waarschijnlijk naar de Duitse Reinhold Garbe (nah ja hij komt in Nederland), http://www.tierheilpraxis-garbe.de/tier ... tegel.html die dan bloedzuigers inzet op de plek van de zwelling. Deze schijnen hun werk super te doen, ze zuigen het bloed daar weg en zo wordt de bult volgens mij minder als ik het goed heb. Heb iemand gesproken met exact hetzelfde probleem, zelfde blessure, zelfde bult, zelfde been en haar paard had weer een bijna zwellingloos been.
Maar eerst even afwachten of het zo wegtrekt,..

Ben zo blij voor hem dat ie in de wei mag blijven bij zn vriendjes ondanks zijn uitspattingen..

Hoe is het bij de rest gegaan?

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:39

Super joh!! Van harte gefeliciteerd met het eerste herstel!!!! Nu door naar verder herstel!!

Hoe is het met andere pechvogeltje(s) die naar kliniek gingen... (sorry weet even niet meer wie nog meer gingen vandaag)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:43

Super nieuws zeg. :D Misschien is het maar een beetje , maar hij gaat vooruit daar gaat het om!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 18:49

dankje!!!! ja precies,..hopen dat het zo blijft gaan,.. want het kan ook zo weer mis zijn blijkt wel...
daarom doe ik ook minder dan dat ik mag van de DA en hou m goed in de gaten.

Inderdaad het is maar een beetje, maar toch, het is wat en ik had geen herstel verwacht en de DA ook (nog) niet,.. heerlijk om een sprankje hoop te hebben nadat ie de vorige keer toch wel aangaf rekening te houden met einde wedstrijden/springen,.. nu "kon" het zijn dat het toch goed kwam na goed en lang herstel op de juiste manier,.. Heerlijk om te horen,..

Ach ik mag er weer 1 x per week op,heerlijk, daar kun je echt naar uitkijken,..een kwartiertje stom stappen hahah, maar oh zo fijn,..

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:56

Idd, rustig aan!! Je doet eerder 2 stappen terug dan 1 vooruit als het gaat om peesblessures...
Dus voorzichtigheid is wel geboden!!!

Heb trouwens nog niets van je vriendin gezien, hihihi Maakt niet uit, komt vast vanzelf wel!!
Ze mag evt ook rechtstreeks bij mij bestellen, hoor... gaat net iets sneller, hihihi

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:59

Super Quiz!! Elke verbetering is er een!! Als er maar elke keer vooruitgang is. En het is superfijn om weer erop te mogen stappen. Je moet nu toch genieten van dat soort dingen, vooral omdat je heel lang niks anders mag. En je paard zal het ook fijn vinden, gewoon weer de routine van het opzadelen vond die van mij al fijn. Gaf hem het gevoel dat hij weer wat meer meetelde.

Ik moet vandaag over 1 week en ben ook echt benieuwd. Laatste keer was in maart dus alweer een tijdje geleden.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 20:03

Ja hij zag de trailer aankomen en dacht: heyyy wat gaan we doen,... hij hinnekte :D
Denk dat ze het echt fijn vinden (tenminste,.. alle niet luie en werkwilige paarden dan he hahaha). Merk het aan hem ook echt.

Ik moest nog wel blijven koelen i.t.t. iemand hierboven. Maar dat deed ik toch al met de slang, en af en toe met de koelbandage. Vindt ie lekker,..

Gelukkig was de schiefel niet erg. Was dus idd een schiefel.

Vind trouwens dat ik een enorm fijne DA heb,.. heel aardig, heel ruim tijd, goed uitleggen. Erg fijne man.

Ga het heeeeeeeeeel rustig aan weer proberen met stappen,.. en kijken hoe het gaat. Hoe hij reageert,.. en als het niet wil stop ik direct weer, net zoals de vorige keer,..
Moeilijk als je moet prikkelen,.. maar niet teveel,.. wat is precies goed, dat weet je niet,.. dus goed kijken.

lekker aan een lang teugeltje buiten stappen dit weekend,... er zit een nek op joh nu, en stug ;-), maar gelukkig wle heel braaf buiten.

Ie was daar werd er net een dood paard de wagen van Rendac ingetakeld, heel naar gezicht,...

Oei Monty, wat spannend zeg volgende week,.. hoop zo dat het goed uitpakt voor jullie.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:16

Fijn is dat als ze zo braaf zijn buiten. Die van mij was ook gewoon opstappen en wegstappen de eerste keer dat ik erop mocht na 3 maanden. En hij vond het heerlijk!! Nu ook, lekker oortjes erop en flink doorstappen. Gewoon het feit dat ze weer wat mogen doen, al is het maar stappen onder het zadel. In het begin reed ik nog een ander paard op onze vorige stal en hij stond dan elke keer heel beteuterd bij de staldeur te kijken. Dat vond ik echt zielig voor hem.

Koelen doe ik nu alleen als zijn been wat opspeelt. De rest wordt hij 2 x per dag ingesmeerd met traumeelgel.