Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Toen ik hem pas had liep hij op eieren over asfalt en dook steeds de berm in (moest ook wel omdat de hoeven sleten alsof ze van kaas waren). Ik heb dit opgevangen door hem Smit- hoefschoenen aan te laten meten en daarmee over straat te gaan.
TurdusMerula schreef:Mijn pony liep af en toe liever in de berm, maar dat kon ook gewoon.
Ondertussen kan ik werkelijk km's over het harde rijden zonder problemen.
Ritten van 20 km zijn me echt niet ongewoon, en dan gaat soms wel de helft over het harde.
Zonder problemen.
(En nee, da's geen extreem voorbeeld, maar toch even ter illustratie...)
volgens mij is Fred kammer is volgens mij degene die mijn hoefsmid vervangt als hij niet kan.. Als dat hem is is hij volgens mij wel goed..
Dat is voor mij echt het bewijs dat ze op ijzers gewoon veel beter loopt.

TurdusMerula schreef:En wat betreft gevoeligheid: maandenlang gevoelig of vreselijk pijn lijkt mij overdreven.
rapido schreef:Maar ken nog een ervaring van iemand waarmee ik een lange rit had gemaakt vorig jaar zomer (4 uur) en het paard de dagen erna kreupel ging. In de kliniek op de foto gezet bleek het hoefbeen aan de rand beschadigd te zijn!
Beestje was ook natuurlijk bekapt en veel te kort gezet. Noodgedwongen moesten er ijzers onder.
Dit zijn ervaringen uit mijn naaste omgeving die ik zelf gezien heb en die liegen er niet om.
Maar zoals ik eerder gezegd heb doe lekker wat je zelf wil maar bij mij komt er geen NB aan mijn paarden!
yv_on schreef:Trouwens is het na bekappen altijd nodig een hoefschoen te gebruiken ? of kan je ondanks dat ze wat gevoelig zijn ook goed zonder hoefschoen?