Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:56

Sannah succes vanmiddag en AL wat fijn dat Teun zo tevreden was en het rijden ook goed ging!

Flosje fijn dat het voorzichtig de goede kant op lijkt te gaan!

Viefje ik duim voor goed nieuws voor je. Heb je de arts al gesproken?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:29

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:52

Arabelle mag weer aan het werk *\o/* Klinisch helemaal in orde. Ook nog gescand en weer beter dan de vorige keer. Het zal op de scan altijd zichtbaar blijven, maar het moet in principe goed zijn. Nu weer gaan opbouwen en dan over een week of 5 nog een keertje terugkomen voor alleen een klinische keuring. Margreet was erg tevreden en onder de indruk van Arabelle d'r bewegingen *D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:58

Wat goed Sannah! Super *\o/*

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:37

Thanx! Dat we allemaal maar goed de winter in gaan straks :-)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:37

Sannah schreef:
Arabelle mag weer aan het werk *\o/* Klinisch helemaal in orde. Ook nog gescand en weer beter dan de vorige keer. Het zal op de scan altijd zichtbaar blijven, maar het moet in principe goed zijn. Nu weer gaan opbouwen en dan over een week of 5 nog een keertje terugkomen voor alleen een klinische keuring. Margreet was erg tevreden en onder de indruk van Arabelle d'r bewegingen *D

Super joh!! En wat een knap paard heb je :P

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 18:48

Nou zeg heb ik 2 dagen geen internet, kom terug en lees allemaal goed nieuws!
Super zeg, inderdaad hopen dat we allemaal goed de winter ingaan!
Ik ben inmiddels ook weer wat aan t rijden, Gimli is enorm scheef en daardoor vind ik t moeilijk beoordelen of hij nog niet 100% loopt omdat t gewricht nog geirriteerd is of dat t puur scheefheid is.
Heb dus besloten gewoon te gaan rijden en dan zie ik vanzelf of t beter wordt of niet.
Zo niet, gaat hij eind van de maand nog n keer op de foto, dit keer LV, om blijvende schade uit te sluiten.
Hij heeft er in ieder geval enorm zin in en doet flink zn best, dus ik heb goede hoop!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 19:23

Oh wat super fijn Sannah!!! Top :*

@AL, klinkt ook positief *D Teun is zeker een hele fijne arts :j
Hij heeft het hele traject met Poon gedaan....

Fijn dat hij graag wil iig Gimli!

Vievfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:24

Hai meiden sorry voor de late reaktie maar ik heb woensdag zelf een auto ongeluk gehad.
Een koekenbakker achter me zat niet op te letten daar waar een stopbord stond en reed dus met 60 achterin mn auto kon dr ook nog wel bij.
Maar ik heb inmiddels na 4 dagen wachten een arts gesproken het werd is tijd.
De arts die van de week de fotos gemaakt heeft deed de uitspraak kissing spines maar na overleg met de chirurg is dit het niet en hoef ik me over die wervel geen zorgen te maken.
De rest van de wervels zagen er allemaal netjes uit en was niets geks op te vinden.
De 2de arts waar mijn pony bij onder behandeling is heeft overleg gehad met de arts die van de week de fotos gemaakt heeft en ze staan beide voor een raadsel.
Het doorsnijden van de banden word me sterk afgeraden door beide artsen.
De arts waar ze bij loopt voor de kogel ringband heeft me het volgende advies gegeven: het komende jaar haar in het land laten lopen en glucosemine msn bij geven.
Dit is een lichaamseigen stof die pijnstillend werkt maar tevens ook smeersel aanmaakt tussen de pezen en gewrichten.
In de tussentijd zal hij komen om een echo te maken om te kijken of de banden slinken.
Ook heb ik gevraagd om die band in te spuiten met een ontstekingsremmer en tevens zit daar een soort glijmiddel in voor tussen de gewrichten en pezen.
Deze komt hij inspuiten bij haar om te kijken of het dan beter gaat.
Het gekke is het lopen is wel een stuk beter geworden.
Eerst stond ze echt op 3 benen en kon weinig maar tegenwoordig rent en sjeest mevrouw het hele land weer door op 4 benen en merk ik ook dat ze het been weer beter gaat plaatsen.
Al met al ben ik niet heel erg veel verder gekomen maar de glucosemine ga ik zeker proberen.
Ook is me aangeraden een osteopaat te laten komen dus deze zal ik ook een afspraak bij gaan maken om eens te kijken of we iets verder komen.
De fotos staan op een schijfje van de arts en zodra ik deze wil opslaan krijg ik een tekst dat ik selecteren moet.
Ik zal mijn vriend vragen of hij ze misschien op de computer kan plaatsen want het is wel interessant om te zien.
Voor de andere wat fijn dat jullie goed nieuws hebben inderdaad hopen dat we de winter pijnvrij in kunnen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 13:34

.

Vievfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:30

Nee de arts heeft alleen fotos gemaakt geen echo. Ik zit hierover na te denken om dit toch nog te laten doen.
De arts raadde het me af omdat er als je de banden doorsnijd ook weer littekenweefsel voor terug komt die eventueel de pezen kan gaan irriteren.
De ringband zelf is niet veel verdunt.
Echter het lopen gaat wel een stuk beter eerst liep ze op 3 benen en nu rent ze op 4 benen de wei weer door en ik merk ook dat ze het been een stuk beter neerzet.
Het inspuiten wil ik deze week laten doen en kijken of dat verbeterd.
Ook ga ik even de glucosamine bestellen bij de arts om te kijken of dit alles wil gaan helpen.
De glucosamine werd mij sterk aangeraden door de arts en wat ik zo lees op internet heeft het ook werking op de pezen en banden.
Ik wil haar toch een kans geven en ik hoop met rust en de ontstekingsremmer dat het toch wel wat beter gaat worden.
Heb zelf vreselijk last van me nek en hoofdpijn bij mij willen ze ook een scan gaan doen van me nek en hoofd dus ben benieuwd.
Nu zitten we samen in de lappenmand.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 14:41

.

Vievfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:07

Ik probeer nog steeds mijn fotos op de computer te krijgen. Zodra dit gelukt is zal ik ze plaatsen. De scan ben ik even over aan het nadenken want dit is best prijzig en heb net 3 rekeningen binnen gehad die niet leuk waren. Mag ik vragen waar jullie de scan hebben laten doen en wat de kosten waren?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:21

De rug is niet gescand bij Poon, de nek destijds wel... Kan wel even op zoek naar de rekening daarvan voor je.
Uiteindelijk bespaar ik daar liever ook niet op :o Maar de rekeningen zijn niet leuk nee!

Flosje, Poon heeft nooit supplementen gehad voor de blessures :n

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:45

Ik heb voor de rug foto's (6 foto's) 120,- en voor de scan 100,-. De controle echo's waren goedkoper..Ik loop met Zhuf in Bodegraven..

Ik heb wel verschillende supplementen geprobeerd maar weet niet of er nu iets echt werkte.Daar kwam nog bij dat mevrouw het alleen wenste te eten in een flinke portie voer ;) . Dat droeg nou niet bepaald bij aan een relaxed paard. Dus ik geef nu alleen nog rugcompositum en Superflex Five Star. Dat vindt ze redelijk lekker dus dit maak ik maar op. Daarna begin ik er niet meer aan..

Hopelijk knap je zelf ook weer snel op Vievfje :(:) .

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:55

Hmm ik kan de kosten niet helemaal reproduceren... Zijn hals is toen gescand toen we al een paar duizend euro's op weg waren en hij weer een week op de kliniek had gestaan.
Voor die hele week was ik toen E566,17 kwijt. Er staat voor het onderzoek van de hals een bedrag van E163,96.
Maar weet niet of ze echt alles gerekend hebben :o
Ook in Bodegraven overigens!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 14:12

Jeetje Vievfje dat is ook niet niks zeg!
Ga je nu dus ook voor dat jaar op 't land?
Ik heb Gim destijds MSM gegeven (toen we dachten dat zijn banden beschadigd waren) maar het is natuurlijk moeilijk vaststellen of 't gewerkt heeft.
Schijnt wel goed spul te zijn, normaliter ben ik niet zo van de poedertjes ed maar ik heb de pot maar leeggemaakt.

Vievfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:39

Mij is glucosamine msm aangeraden dus heb maar een pot besteld bij mn dierenarts.
Jeetje jullie prijzen van de scan en fotos vallen mee zeg.
Ik was voor een echo al 400 kwijt was dan wel inc sedatie aangezien mevrouw niet stil blijft staan.
Dit was in slootdorp.
De fotos waren 360,00.
De scan had mijn dierenarts uitgezocht bij emmeloord en kwam op 900,00 vandaar dat ik zei dat ik dat nogal prijzig vond.
Ik wil alles voor haar doen maar niet mezelf in de problemen werken.
Maar als jullie dat betaald hebben ga ik toch eens in bodegraven informeren.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:50

Maar is dat wel een gewone scan dan Vievfje?
Ik heb destijds ook over een scintigrafie gedacht bijvoorbeeld, dat is rond de E1000,- inderdaad.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:22

Ik heb bij de lingehoeve destijds ook geinformeerd voor een scintigrafie en dat kwam toen op 1250,- dus wellicht bedoelen ze dat bij jou ook? Want ik kan me voorstellen dat je van dat soort bedragen schrikt als het voor een gewone echo is. In Bodegraven zat de verdoving er overigens ook bij in.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:10

.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 22:42

Vandaag Gim eens op 't harde aan de longe gepakt om te kijken hoe 't gaat met LV.
Tot mijn grote verbazing/schrik loopt hij LV zuiver,nu RV weer niet. :n
Word er een beetje moedeloos van, wat is wijsheid hè?
In ieder geval staat mijn ultimatum nog: 1 september niet goed, dan maar naar België.

Vievfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:59

Gimgli_ het zit jou ook niet mee he.
Ik duim voor je dat het beter word.
Ik geef de mijne nog tot oktober voor ze naar binnen gaan.
Is de kogel ringband dan nog niet beter ga ik dan nog eens rustig bedenken wat ik ermee ga doen.
Ik ga in elk geval met de glycosamine msm beginnen hopelijk levert dat wat resultaat op.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:00

Vievfje schreef:
Mij is glucosamine msm aangeraden dus heb maar een pot besteld bij mn dierenarts.
Jeetje jullie prijzen van de scan en fotos vallen mee zeg.
Ik was voor een echo al 400 kwijt was dan wel inc sedatie aangezien mevrouw niet stil blijft staan.
Dit was in slootdorp.
De fotos waren 360,00.
De scan had mijn dierenarts uitgezocht bij emmeloord en kwam op 900,00 vandaar dat ik zei dat ik dat nogal prijzig vond.
Ik wil alles voor haar doen maar niet mezelf in de problemen werken.
Maar als jullie dat betaald hebben ga ik toch eens in bodegraven informeren.

Nou dat klopt nooit hoor een gewone rug scan/echo is echt geen 900 euro hoor! Omar's rug is destijds zowel op foto als op scan gezet en ik weet alleen de prijzen niet meer, maar viel alle mee hoor. Ik dacht rugscan rond de 100 euro ofzo!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:01

Wat erg dat je bent aangereden Vievfje! Heb je zelf niets?