@ingrid
dat is wel erg vreemd, want ze kreeg toch zonder die gaiters plekken??
(meen ik me iets van te herinneren)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jackie schreef:scoxxx schreef:Jackie heeft het opgelost met natural trim a principe's van Jamie Jackson (en Pete Ramey?) Toch?
dat en daarnaast ook nog eindeloos boenen met betadineshampoo, watjes erin proppen met THM straalbalsam (duits import spul), nog diverse andere dingen. Pete Rameys patent recept is een 50/50 mengsel van antibiotikazalf met voetschimmelzalf (voor mensen). Pete's Goo erin spuiten met dit ding
hielen niet te ver laten zakken. paard wil dan nog minder op de achterkant van de voet lopen. liefst hoefschoenen gebruiken, met pads, paarden met zulke hoeven zijn altijd mega gevoelig op steentjes
haukieboy schreef:Volgende week komt mijn hoefsmid weer. Mijn paard staat sinds een jaar zonder ijzers en wordt door een "gewone" hoefsmid bekapt. Hij staat wel altijd open voor mijn wensen, dus hij haalt niks van de straal en zool. Maar zijn er nog meer dingen die typerend zijn voor het natuurlijk bekappen en waar ik dus op moet letten. Hoge hielen, lage hielen, het steunsel gebeuren en dat soort dingen????
haukieboy schreef:Wij hebben begin juli een vierdaagse trektocht over de veluwe gedaan. Mijn paard loopt ook blootvoets en had grote moeite met de paden daar. De zandpaden hebben heel vaak stenen erdoor. Als ik daar ooit weer ga rijden dan is dat dus met hoefschoenen of ijzers, het viel mij vies tegen om daar blootvoets te rijden.
Needje schreef:Die elastische zelfklevende bandages mogen niet gebruikt worden zonder een watten onderlap. Lijkt me dus niet echt een strak plan.
jackie schreef:Needje schreef:Die elastische zelfklevende bandages mogen niet gebruikt worden zonder een watten onderlap. Lijkt me dus niet echt een strak plan.
http://video.yahoo.com/watch/109864/527430
http://video.yahoo.com/watch/109861/527384
het is niet de bedoeling de bandages strak aan te trekken