Citaat:
Bandida, Rana heeft wel gezocht

en jij niet

.
Nee sorry..maar geen tijd.
Citaat:
Anky en haar leerlingen hebben hun redenen om zo te rijden en ik denk niet dat ik overtuigend genoeg zal zijn om hen daarvan af te helpen
De enige reden die ik kan bedenken om dit soort beelden te produceren op een wedstrijd is puur winstbejag, waarbij het paard van ondergeschikt belang is. Het paard is het middel om te scoren, en niet het doel. Terwijl dressuur eigenlijk toch wel een beter paard als eindpunt had
Ik zie echt niet in waarom je je eigen sport en broodwinning zo zou gaan teisteren met wat leken eenvoudigweg bij dierenkwelling plaatsen (en dat is echt zo, toen dit filmpje aan een niet-paardenmens..
) als het niet alleen maar ging om ogen toe en snelle winst. Dat vind ik een egoïstische houding tov iedereen in de sport die dat soort praktijken niet zien zitten, en overtuigd is dat het anders kan (met respect voor het paard). Leuk dat Anky veel wint.. maar wat voor geschiedenis laat ze na als ze er binnen -ik zeg maar wat- een jaar of 5 mee stopt?
Citaat:
Tegelijkertijd is het ze ook niet gelukt om eens duidelijk uit te leggen waar het nu allemaal helemaal om gaat, dat vind ik ook een slecht teken. Zelfs op seminar e.d. waar voldoende gelegenheid was om nu eens uit de doeken te doen wat de do's en don'ts nou precies zijn, kwam er niks.
Ben ik het mee eens, maar dat is eigenlijk een andere discussie.