nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:16

Ik had het dan wel moeten zien als het er al was. Voeten en benen ben ik altijd erg allert op wondjes en schaafplekjes.

Ik denk dat ik weet wat het probleem is geweest. Achter heeft ze qua breedte eigenlijk maat 2 nodig, maar qua hoeflengte heeft ze maat 3. Dus zit er een maat 3 omheen. Echter, nu ik laatst zonder gaiters ging proberen, trek ik met het aantrekken en dat hulptouwtje redelijk snel dat hielbandje te hoog. Precies op de plek van het wondje. Ik denk dat dat er fout is gegaan, met de gaiters kan ik namelijk niet zien hoe dat hielbandje uiteindelijk zit. Bij de voor ga ik de gaiters er weer aanzetten, zonder hielbandje. Achter gaat ze voorlopig zonder gaiters. Dan blijven ze ook goed zitten en kan ik het goed in de gaten houden dat ik dat hielbandje niet te hoog trek.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:22

Lijkt een logische verklaring.
Fijn dat je een oplossing hebt gevonden om toch te kunnen blijven rijden, Tancreda!

Mocht mijn project van Easyboot Gloves zonder Gaiters mislukken, dan moet ik misschien ook wel terug naar de Easyboots Epic zonder gaiter. Gaiters worden het voorlopig in elk geval even niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:19

Jeetje wat een gedoe met die wondjes enzo zeg! Echt heel erg balen voor jullie en de paardjes, sterkte ermee :(:)

Inmiddels ben ik gloves-af. Na op een buitenrit 4 keer te hebben moeten afstappen, omdat die dingen om haar been hingen, was ik er helemaal klaar mee. Zelfs met de powerstraps waren ze ietsjes beter maar vooralsnog was het niet de oplossing. Toevallig ben ik via een advertentie op bokt Old Mac's tegen gekomen (de oude versie), deze heb ik een dag later opgehaald en ze zitten perfect. Ook qua sluiting, deze schoenen kunnen gewoon niet spontaan uit vallen tijdens het rijden! Ik heb ze uitgeprobeerd in de bak en waar ik alleen een beetje van schrok was de hoeveelheid troep die zich verzamelde in de schoenen zelf :oo Dus meteen even gaiters besteld en die hoop ik deze week binnen te krijgen. De Gloves bewaar ik wel voor noodgevallen als een schoen bijv stuk gaat of als ze een ijzer verliest voor. Maar ik heb iig al meer hoop met de Old Mac's dan met de gloves :=

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:21

oja, mijn hoefschoenenproject van gister:
rijden met alleen de onderkanten van de Easyboot Glove, ivm wondjes door de gaiters.

zo zag het eruit: achterhoef:
Afbeelding

voorhoef:
Afbeelding

Eerst ben ik met Thyrla het pad van de boer aan de hand op en af gestapt en gedraafd. Ging prima met 4 schoenen die aanbleven.
Daarna heb ik met haar een half uur in de buurt van de stal gereden, voor het geval dat we wat zouden verliezen...

Het project is uiteindelijk voor 75 % geslaagd. Na ongeveer een km ben ik de RV-schoen kwijtgeraakt, wat ik pas bij stal merkte. :o
De andere schoenen zaten, ondanks elk gebrek aan bevestiging nog goed vast, en ondanks mul zand, blubber, plassen, en stukken draf en tölt.

nu nog even denken of ik het nog een keertje aandurf met de schoenen zonder bevestiging. :o
Volgens de site van Easyboot zouden de schoenen bij gebruik van sporttape over de hoef voordat je de schoen aandoet helemaal perfect blijven zitten en zelfs niet meer zonder gereedschap (platte schroevendraaier) uitwillen.

Thyrla's beschadigde beenplekjes zagen er trouwens prima uit, alleen aan de kale plekjes was nog te zien dat ze daar wat gehad heeft. (zie foto voorbeen) Hopelijk herstelt het dus snel en zit er binnenkort weer haar op.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:21

Als ik op de site van Harry'sHorse kijk staat er bij elke schoen bij dat er een beperkte kilometerbelasting is van max 40 km in de week! Vind ik niet erg veel persoonlijk...
Behalve bij de Edge, die heeft een onbeperkte kilometerbelasting.

Ik wil ze bestellen, omdat ik een tijdelijke oplossing zoek voor mijn jonge pony (staat door omstandigheden tijdelijk op verharding en dat kunnen zijn hoefjes niet aan). Maar dan moet ik dus wel een onbeperkte-versie hebben lijkt me...

Dus toch maar niet de Gloves (leek wel mooi omdat er geen schroefjes aanzitten, dus kans op beschadiging aan hemzelf zo klein mogelijk.. maar helaas).

Anoniem

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:05

@Sannessep: Heb je niet iets aan de Old Mac's? Volgens mij zit daar geen limiet aan.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:16

op de Easyboot Epics zit ook geen limiet. Die worden ook voor endurancewedstrijden gebruikt.
de Gloves trouwens ook. ;)

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:37

skessa schreef:
op de Easyboot Epics zit ook geen limiet. Die worden ook voor endurancewedstrijden gebruikt.
de Gloves trouwens ook. ;)

Dat weet ik, maar op de site van Harry's Horse staat wel dat daar een beperking aan zit. Ik vond het eigenlijk ook best wel vreemd, en misschien is het ook wel overdreven, maar goed. Ik weet ook niet meer wat allemaal wel en niet te geloven....

Old Mac's staat ook die beperking bij.. kijk maar eens op http://www.harryshorse.nl -producten - assortiment - nr 19 easycare producten

misschien is het wel onzin en kun je daar net zo goed een heel eind mee, maar ja, wat is nou het best? Waarom zou Harry'sHorse daar die beperking bij gezet hebben? Iemand een idee?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:41

ik zou even kijken op de site van Easycare, die zowel de Old Macs maakt als alle Easyboots en de Boa's. Daar wordt keurig aangegeven waarvoor ze het meest geschikt zijn.
Niet alleen voor welke afstanden, maar ook welke schoen het beste bij welke hoefvorm past e.d.
http://www.easycareinc.com/education/new_to_boots.aspx

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:55

Oke, interessant! Er worden dus verschillende dingen gezegd.. Ik ga er dan maar vanuit dat ze bij easycareinc.com de juiste info hebben.
Weet je nog een adres waar ik ze kan bestellen? Ik kan de new range wel vinden, maar de glove alleen in engeland (en ik heb geen creditcard...)...

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:59

ik heb hem ze inderdaad in Engeland besteld.
Eerder heb ik via Hippocare veel spullen gekocht van Easycare . Dikke kans dat zij voor jou de Gloves wel kunnen bestellen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 15:57

er staat op de website van HH 40 km per week of per rit. Ik kom er niet aan: 40 km per rit, jullie wel?

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:31

rakni schreef:
er staat op de website van HH 40 km per week of per rit. Ik kom er niet aan: 40 km per rit, jullie wel?

Ik kom wel aan die 40 km per week hoor. Is niet zo heel moeilijk... toch? 3x een buitenritje en ik zit daar makkelijk aan (en dan heb ik het over een kort ritje). Als het lekker weer is en ik heb de tijd ervoor rijd ik misschien wel 60 km per week.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:47

skessa schreef:
ik heb hem ze inderdaad in Engeland besteld.
Eerder heb ik via Hippocare veel spullen gekocht van Easycare . Dikke kans dat zij voor jou de Gloves wel kunnen bestellen.

Ik heb ze net ff gebeld, ze zouden kijken of ze ze nog bij de bestelling mee konden doen, dan zijn ze donderdag binnen...
ben beniewd!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:51

wauw, dat is weer service :j
Ben trouwens wel benieuwd wat de Gloves in NL moeten gaan kosten :o

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:54

Haha, ja ik ook ;) ! Ik krijg nog een mailtje, misschien vanavond al en anders zou ze morgen rond de middag mailen! Dus als ik het weet zal ik het hier wel ff vermelden.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:54

Ik heb eens een keer met HH gemaild en volgens mij was het iets van 80 of 90 euro per schoen [Ik heb het toen ergens hier in het topic gezet]. Scheeld dus behoorlijk met als je ze uit engeland besteld. Ik heb nu de simple boots op proef en ik moet zeggen dat ik die ook best prettig vind. Vooral makkelijk aan te trekken en ik kon er zo mee weg rijden.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:56

Tja, das een heel verschil inderdaad! Maar ja, ik moet wat.... en ik ben ze ook echt nodig, eigenlijk "gister" al zeg maar...

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:02

Zow, lekker snel! Ze kosten 79.95 per stuk. Daar komt verder niets overheen, maar goed, das toch wel bijna 160 euro ;(
Wat kosten ze vanuit Engeland? En kan ik dan ook die halve maten bestellen?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:12

in Engeland kosten ze 45 pond ofzo per stuk. De verzendkosten zijn 20 euro naar NL.
Ik neem aan dat jij toch ook verzendkosten moet betalen. ;)

Die halve maten zijn er bij de gloves, omdat ze heel nauw moeten aansluiten, anders verlies je ze.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:16

Bij bestellingen boven de 100 euro en beneden de 10 kilo vragen ze geen verzendkosten...

Als ik ze uit engeland zou halen scheelt me dat dus 40 euro.. pfff, das toch echt wel weer een bedrag he..

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:51

Iemand had het er een stukje terug over om samen wat te bestellen vanuit engeland? Is daar nog interesse voor? Zo ja, dan hoor ik dat graag zsm!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:27

Wil eigenlijk ook nog wat bestellen vanuit engeland, maar ben nog even aan het sparen.

Heb trouwens wel een creditcard, maar gebruik ik liever zo min mogelijk. Heb er anders gebruikerskosten aan. ;)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:32

misschien ik nog, weet het komend weekend.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:27

Nou ja, ik wil eigenlijk morgen bestellen...(eigenlijk vanavond al, maar zit op het werk en pc weigert dat, helaas). 'k zat net te denken namelijk dat mijn moeder wel een creditcard heeft, dus ik haar bellen.. maar goed, de pc doet het dus niet.

Dus als er nog mensen zijn die wat willen delen, morgenochtend ga ik een bestelling plaatsen in engeland!

Ik vond die 40 euro extra toch wel erg veel, voor als ik ze uit Nederland moet krijgen....