Beide Griffelbeenderen gebroken in een been

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: Beide Griffelbeenderen gebroken in een been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:23

alleen de twee gebroken stukjes worden verwijderd.

dat is ook wat, bij komen tijdens operatie, al is het aan het einde van de operatie.

ik blijf er niet bij, aanstaande dinsdagmiddag gaat ze naar de kliniek. En zolang ze daar moet blijven ga ik dr ook niet opzoeken, al is het erg moeilijk, maar wil niet onnodig stress veroorzaken.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:26

die van mij is toen geopereerd in de 'klas' kwamen er achter door dagje op kliniek pony was proefpaard tot ze schiefel ontdekte week later mocht ze op de tafel 1 dag ervoor heb ik der gebracht savonds nog keertje wezen kijken en volgende dag was ze als 1ste aan de beurt. best vreemd om je pony zelf neer te leggen en alles maar wel super dat je kan zien hoe ze met der omgaan. alleen tijdens opstaan moesten we weg.
maar kan me voorstellen dat je het niet doet.
veel succes iniedergeval

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:28

oef! Ik zou Let_be op bokt eens opzoeken! Haar paardje had ook zoiets..... alleen op 2 benen te gelijk geloof ik!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:33

hoezo oef! bellenadie ?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:34

heel veel paarden hebben schiefels maar niet alle paarden is het zichtbaar of hebben ze er last van

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:38

inderdaad, als mijn merrie niet had getrapt met het inladen, had ik het niet geweten.

Maar helaas is wel van belang dat ze geopereerd moet worden, anders heb ik een veredelde grasmaaier rond hobbelen en als het verder weg schuift, misschien nog verder van huis.

Wij gaan er voor de volle 100% voor en heb vertrouwen in de dienstdoende veearts.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:42

klopt als je het niet laat weghalen groeit het heel langzaam door en krijgt ze er uiteindelijk wel last van.
en idd vertrouw op de dierenarts hij zal het weten :D

PaardenJij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:07

Onze merrie hebben we niet laten opereren omdat we geen onregelmatigheden zagen. Ze heeft wel een schiefel overgehouden, aan de buitenkant. Het is nu 8 jaar geleden en tot nu toe geen last van gehad.

Maar toen ging je ook niet zo snel naar de kliniek om foto's te maken. Ik vind dat je een goede beslissing maakt om het te opereren! Succes met je merrie!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:24

succes met de operatie en de revalidatie. :(:)

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:29

succes!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 13:12

iedereen bedankt voor het duimen en succes wensen.
Deze ochtend was erg zwaar voor me.

Ik heb net een telefoontje gekregen van de kliniek, de dierenarts die geopereerd heeft, zelf gesproken. De operatie van Donna is met succes verlopen, ze staat inmiddels al weer op de benen. Krijgt de benodigde medicatie.
Aanstaande vrijdag wordt het verband verwisseld en wordt er nog een controle foto gemaakt, als alles er rustig uitziet dan mag ze vrijdag naar huis, anders na het weekend.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:43

Hey Freya,

Pffffft...hele morgen geduimd voor mijn kanjertje....blij te horen dat het goed gegaan is. Nu maar snel opknappen en ik hoop haar snel weer te knuffelen...... ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:15

Fijn dat Donna de operatie goed is doorgekomen! Ook mijn paard is destijds goed door de operatie gekomen. De genezing verliep daarna voorspoedig. Het heeft alleen nog wel een jaar geduurd voordat hij echt weer helemaal de oude was. De herinnering van pijn zat goed in zijn geheugen gegrift. Dus zodra hij iets dacht te voelen daar liep hij weer onregelmatig. Terwijl er niets meer te vinden was. En dat terwijl het normaal echt een taaie is.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:12

Inderdaad ,, fijn dat Donna goed de operatie door is gekomen.
Nog veel sterkte ! :(:)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 22:47

Vanavond de kliniek gebeld,
Donna eet goed - kan ook niet anders, want dan zou ze echt ziek zijn -
Heeft geen koorts
Is vrolijk
En het allerbelangrijkste, ze verdeeld haar gewicht mooi over 4 benen.
Dus spannend wat de wond gedaan heeft, dan krijgen we hopelijk groen licht om haar op te halen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 21:06

Me meisje is eindelijk weer thuis, na een geslaagde operatie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De wond ziet er erg netjes uit, na een week mag het verband eraf en dat wordt vervangen voor stalbandages en dan mogen we beginnen met stappen aan de hand, langzaam aan, een maandje rustig aan doen en dan mogen we langzaam aan weer beginnen met opbouwen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:07

ziet er super uit gelukkig is alles goed verlopen

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:09

Mooi Freya ! :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:15

Toppie!

En wat interessant zeg die foto's!! :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:01

Super dat het zo goed gaat en inderdaad interessant dat je de foto's geplaatst hebt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:05

super joh!!

sterkte en beterschap voor het paard!!

PaardenJij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:41

Dat is voorspoedig! Succes met het opbouwen straks.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 16:28

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes.

Hier een kleine update :
Gisteravond Donna even uit haar box gehaald en heerlijk in de gang tussen de andere paardjes uitegebreid gepoetst, helaas stond ze de gehele poetsbeurt op rust met links, wat mij al zorge maakte en met het stappen naar de plek om te keren om het rechterachterbeen, zakte ze meer door haar linkerachterkant heen, maar liep niet kreupel, aan haar hoofd te zien had ze moeite met het niet laten zien dat het pijn doet.

Waarop ik vandaag de veearts gebeld heb, werd netjes terug gebeld door de veearts die bij de operatie aanwezig is geweest. Volgens haar is het waarschijnlijk dat het verband drukt op de kogel, waardoor ze last heeft.
Ik heb wel netjes maandag de pijnstilling mee gekregen, maar durf dat niet te geven, al weet ik wel de hoeveelheid die ze moet krijgen, maar aangezien ze al dr box aan het verbouwen is, dorst ik het niet te geven, want dan gaat ze zeker haar box verder verbouwen, aangezien Donna niet een paardje is die ik 24 uur kan opsluiten terwijl de rest van de paardjes lekker buiten mogen spelen.

Ik moet het verband er vanavond afhalen en nieuwe omheen doen, met als gevolg dat ze tot aan volgende week woensdag in het verband moet staan ipv aanstaande maandag. Het is niet anders. Ik hoop alleen dat ik niet voor verrassingen kom te staan als ik het verband eraf haal. Maar dat zien we dan wel weer.

Wel mag ik haar elke dag uit dr box halen om lekker buiten te poetsen en een half rondje erf stappen en hier en daar even buurten, zodat ze wat langer uit haar box is. Hoop dat dit Donna wat meer voldoening geeft en hierdoor weer rustig in dr box staat, zodat ze er sneller vanaf is en we straks rustig aan de opbouw kunnen gaan beginnen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:39

Is het niet mogelijk om een klein stukje iets groter dan een stal in de wei af te zetten? Een soort paddockje maken zeg maar?
Meestal staan ze daar wat rustiger in..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 17:01

die mogelijkheid is er helaas niet. Onze kampjes zijn een grote modderpoel en we hebben geen droge kampjes of kampjes die bestraat zijn.

De boxdeur is al dicht gemaakt met gaas, omdat ze sinds ze Wahida heeft gekregen haar box giga beschermd als er een ander paard maar naar kijkt, zodat ze niet over de staldeur kan vliegen en hierdoor te veel druk op het achterbeen kan veroorzaken.
Het verbouwen doet ze zodra ze aandacht heeft gekregen, maar dat dit niet voldoende is volgens mevrouw. helaas moeten we roeien met de riemen die we hebben.