Zware peesschede-ontsteking (FOTO), hoe genezen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita

Re: Zware peesschede-ontsteking (FOTO), hoe genezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:46

Nikita was 22 toen de pees verdikt was, ik heb d'r meteen op rust gezet.
Inderdaad, stappen op het harde heb ik veel gedaan, en na een paar maanden is ze naar een stal gegaan waar ze elke ochtend op de wei kwam.
Nu, na 2,5 jaar ben ik weer met grondwerk begonnen. Het zadel hangt klaar om gepoetst te worden, maar ik vind het wel eng hoor. Stel dat ze weer gaat kreupelen..

Ze loopt super, en ik ben heel erg blij dat ik d'r alle tijd heb gegeven om te herstellen. Mocht de peesblessure toch weer op gaan spelen, kan ik mezelf in ieder geval niet verwijten dat ik d'r niet genoeg tijd heb gegeven om te herstellen.

Mijn motto is vooral de tijd en de rust geven om te herstellen.

Succes!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:50

aerdenhout1 schreef:
Bij een ontsteking zou ik toch zeggen, antibiotica. Krijgt hij dat ook? Om nu meteen al met zware (ik denk trekzalf) te beginnen??
Persoonlijk zou ik toch even naar een andere dierenarts/kliniek gaan voor b.v een scan.

Is al gezegd, maar een ontsteking is geen infectie.
Bij "alleen maar" een ontsteking heeft antibiotica geen zin, want het werkt alleen tegen bacterien en die hoeven er bij een ontsteking helemaal niet te zijn. Die injecties zullen wel met corticosteroiden zijn neem ik aan. En de zalf zal dat ook wel zijn (dus om de ontstekingsverschijnselen te onderdrukken).

Ik zou verder het paard maar gewoon heel veel rust geven en heel langzaam bewegen. Maar dat advies heb je in feite al van je DA gehad. En dan pas na RUIM voldoende rust weer een heel klein beetje gaan belasten, zeker niet te vroeg (denk eerder aan een half jaar dan aan 3 maand).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:39

Mijne is toen ingespoten met Hyaluronzuur overigens.