Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Duende01 schreef:Ik behandel mijn paard met rotstraal met betadine........eerst wassen met betadineshampoo met een borstel zodat er zuurstof bij kan, de bacterie kan nl niet tegen zuurstof. Laten drogen en dan betadineoplossing in de straal groeven spuiten.
Inderdaad betadine werkt ook erg goed. Ik gebruik dan meestal de betadine poederspray ipv de oplossing omdat de spray ook nog helpt met uitdrogen door het poeder. De straal wordt dan dus ontsmet en uitgedroogt. TennoTenno schreef:Mijn vriend is hoefsmid. Hij snijdt zoveel mogelijk de vieze plekken weg zodat er zuurstof bij kan komen (daar kunnen de bacteriën niet tegen). Teer is echt funest! Ik dacht vroeger dat dat hielp (van horen zeggen), maar de bacterien die rotstraal veroorzaken gedijen het best als er geen zuurstof bij kan komen. Als je het dan afsluit met teer, hebben ze helemaal feest!
Gelukkig heb ik geen paarden met rotstraal. Een droge stalbodem is inderdaad belangrijk. Succes ermee!
ctc spray is dat. vonneke schreef:ik hoop het.
het ziet er na 4 dagen iig al een stuk minder week en hard uit.
dinsdag is de smid er weer.
vonneke schreef:zoals al eerder in het topic besproken is, teer is het slechtste wat je kunt doen!
geerke schreef:http://www.josephlyddy.com.au/stockholm.htm
thrush is het engelse woord voor rotstraal,is dus wel anti-bacterieel....ik blijf eigenwijs..sorry
edtit; je moet het echt met de hoevenkrabber in het gat stoppen,heel diep dus,tot de bodem zeg maar.
als je dat niet doet hebben de hoefsmeden gelijk,dan sluit je het boven af en daaronder rot het vrolijk verder.
geerke schreef:dan niet...jouw paard..je bedoelt zijn hoeven met poten?

IVAANAA__ schreef:hallo,
helaas heeft door dit natte weer mijn paard weer rotstraal gekregen, alleen heeft ze een fobie voor spuitbusse en gespuit, ze vind het niet fijn, ik krijg zelfs gewoon een paar dagen der benen niet meer te pakken omdat ze denkt dat er weer gespoten word..
bestaat er niet een ander goed spulletje? zalf of iets dat goed werkt.