Andere Hoefsmid zoeken of niet...?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Andere Hoefsmid zoeken of niet...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:38

@ranny mag ik vragen welke smid jij hebt? dit klinkt mij vrijbekent in de oren namelijk Lachen graag via pb

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:45

heb zelf ook een nare ervaring gehad met een hoefsmid, je begint zelf te twijfelen, wat moet ik nu, een andere zoeken ja of nee....uiteindelijk kwam ik een hoefsmid tegen op een wedstrijd( paard had voor de zoveelste x een los ijzer) raakte met hem in gesprek en sinds dien heb ik hem als hoefsmid. ook ik heb 1 paardje, als ik hem bel dan komt ie gewoon.... kortom zoek echt een andere hoefsmid!!!!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 17:57

Zoek idd een smid die wel het beste met je paard voor heeft.

Mijn paard staat voor op een ijzertje, omdat zijn voeten steeds meer achteruit gingen. Nu zien zijn voeten er redelijk uit, maar ik moet wel elke 5 tot 6 weken de smid laten komen. Dat vind ik geen probleem en mijn smid ook niet, hij heeft juist liever dat hij te snel komt dan te laat. Er kan op zeer korte termijn een voet verkloot worden, maar weer fris en fruitig op de voeten krijgen is een stuk moeilijker, en er gaat veel tijd en energie in zitten.

Wil je smid niet het beste voor je paard, heb je imo niet de goeie smid.

Nu moet ik ook zeggen dat ik een verschrikkelijke zeikerd ben, in de goeie zin van het woord. Vork En mijn smid streeft naar perfectie..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:46

ik zou ook een andere zoeken, mijn smit tracht ook zo snel mogelijk te komen als ik een ijzer kwijt ben, normaal ging mijn paard met 3 andere tegelijk, nu is dat niet meer, maakt hem niets uit. Een ander paard (van de groep) gaat naar de Gelderse, hij komt speciaal extra zodat ze goed op haar hoeven staat met de wedstrijd. Daarna trekt hij de groep wel weer samen, blijft makkelijker natuurlijk!

lique1909

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 21:39

Ik zou andere hoefsmid zoeken. De gezondheid van je paard staat voorop en je smid hoort die service te verlenen. Als mijn paard een ijzer kwijt is, komt mijn smid zodra hij een gaatje heeft, en zo hoort het ook.
Je kan ook niet je stalgenoten vragen of zij hun paarden eerder willen laten bekappen omdat jouw smid anders niet komt.

En voor ieder paard zit er een andere tijd tussen het beslaan en bekappen. Mijn paard doet 13 weken met zijn ijzers en dan nog zijn zijn hoeven amper gegroeid en zitten de ijzers er goed onder, het is dan vaak dat zijn ijzers versleten zijn waardoor ze vervangen moeten worden, terwijl die van mijn vriendin na 5 weken al over de ijzers heen groeien. Dus het hangt echt van het paard af hoe vaak de smid moet komen.

Succes!

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:39

Mijn vriend is ook hoefsmid.
Bekappen kost 25,- heb je meerdere paarden dan wordt er 20,- in rekening gebracht.
Bij het maken van de afspraak plant hij je op de route in.
Het is dus geen enkel probleem als hij voor 1 paard moet komen.
Het kan zijn dat jij buiten het normale werkgebied van je smid valt en dat hij daarom niet wil komen voor 1 bekappen.
Kijk of je er met een gesprek uit kan komen, en anders zou ik op zoek gaan naar een andere smid.
Want dit is geen service.