dikke pees

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wel rijden of niet??

Wel rijden
Geen stemmen
Niet rijden
37 (100%)

Totaal aantal stemmen: 37

Lizzy_Bennie

Re: dikke pees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:15

piewie schreef:
Lizzy_Bennie schreef:
Ik zou niet door rijden!

Doe ik zelf ook niet hoor, ik stap en draaf stukjes aan de hand. Ik kijk gewoon goed uit wat ik doe, want het is wel een been en ik wacht liever wat langer dan dat ik strax niet meer van haar kan genieten.

Haha oke dan Pling

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:46

piewie schreef:
Hey mait, gelukkig voor jou paard is het goed afgelopen, mijn vriendin is Veearts en zei zij hetzelfde als wat jij zei, maar toch neem ik deze week even het zekere voor het onzekere een weekje extra rust. Das ook niet zo verkeerd voor een paard. Het verhaal van jou lijkt ook erg op de mijne. dus ik heb er zekers wat aan hoor!!! bedankt

ok dan!
ja ik was me ook doodgeschrokken,.. alles wat je over peesblessures leest is langdurig en altijd maar hopen op volledig herstel.
Gelukkig viel het in mijn geval mee maar ze heeft dus wel alles bij elkaar een dikke 3 weken stil gestaan (heb je een beetje en idee van tijd)

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 17:13

Vanmorgen een stuk gewandeld met haar, de pees is weer mooi dun, dus het heeft echt aan het ijzer gelegen. Ben benieuwd hoe het dinsdag verloopt. Ze is niet kreupel, heeft geen pijn meer. Dat lucht me wel enorm op hoor.

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:01

Maar hoe zit dat dan dat hij/zij een dikke pees krijgt van wel/geen ijzers? staat hij/zij dan zo anders zonder ijzers?
Die van mij heeft geen ijzers dus ik heb er ook niet zo veel verstand van Tong uitsteken maar ben toch wel nieuwschierig!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 06:59

Nou het begon 2 weken geleden, ik heb haar altijd op ijzers staan, ivm dat ik veel buitenrij.
De hoef was iets over het ijzer heen gegroeid. Dus ik de smit gebeld. Het kon volgens hem nog wel wachten tot 8aug. Maar verleden week, zal ze een misstap ofzo gedaan hebben, waarbij het ijzer iets los is gaan zitten. Dit heb ik zelf niet gemerkt. En vrijdag lag het er scheef onder en zaterdag zat ie bijna in de straal!!! Dus daar was ze kreupel van en had daardoor natuurlijk ook pijn. De smit komt zo en dan gaan we in overleg...

mait

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:14

Ok dan snap ik het! vroeg me al af waarom ze een dikke pees zou krijgen als ze op/van de ijzers af was.. Maar in combinatie met een misstap is het wel begrijpelijk!
ps: gisteren gereden (losgestapt alleen) en ze zit vast maar verder loop ze super!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:09

mooi dat het zo goed gaat met de jouwe, vandaag is de smit geweest en heeft haar bekeken. Ze loopt weer zuiver en we hebben besloten toch weer nieuwe ijzers eronder te plaatsen.
Ik ga vanaf morgen weer erop beetje stap werk en kleine stukjes draven.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:51

Pezen kunnen wel degelijk dik worden door verkeerd beslag.
Ik heb Anouar een paar weken op cyteks gehad omdat dat zo geweldig zou zijn. Gevolg was twee dikke pezen aan de achterbenen.
Dingen er weer onder vandaan en de volgende dag waren z'n benen weer mooi dun.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 15:48

De pezen zijn weer mooi dun en we rijden ook weer, veel op het harde, beetje stap en draf werk en bouwen het nu langzaam weer op.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:57

Mooi zo!