elke dag hoefjes krabben?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: elke dag hoefjes krabben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:10

Tinky12 schreef:
Voetjes krabben is belangrijk...of ze nu op stal staan of buiten.Er kan van alles inkomen wat pijn kan veroorzaken of rotstraal.Als de shet het niet leuk vind heeft ie pech en went er maar aan,hoort gewoon bij de opvoeding Bloos
Wij moeten ook wel eens dingen doen die we niet leuk vinden en het is tenslotte maar een klusje van niks...hooguit 5 minuten Knipoog

Mee eens. Ik controleer hier de voeten 2x per dag. Ze staat blootvoets, en zo nu en dan zitten er (mini) steentjes in verstopt. Die heb ik er liever niet lang in, want daar kan ze last van krijgen. Overigens hoef ik niet altijd te krabben, maar iig controleren en een borstel er over om te zien hoe en wat (en als er veel zooi in zit natuurlijk wel de krabber)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:17

Mijn eigen paarden doe ik de hoeven alleen uitkrabben als ik buiten de wei ben geweest. Z'n 3 a 4 keer per week per paard. Dat doe ik puur ter controle op grote steentjes, maar er zit nooit wat in.

Er staan ook 2 shetlanders die worden alleen door de hoefsmid gedaan. Dus die worden 4 keer per jaar uitgekrabt of ik moet ze nog een keertje uit de wei getrokken hebben(ze zijn niet van mij). Er zit nooit een steentje in die hoeven hoor.

Die 4 staan allemaal 24/7 buiten in de wei met een stoep en schuilstal.

Ik rijd ook nog een ander paard, die staat de hele dag binnen. Daar worden de hoeven ongeveer 4 keer per week gekrabt, de dagen dat ik hem rijd. Als hij in de molen staat wordt het niet gedaan. Maar dit vind ik te weinig. Zijn zool is ook veel zompiger, stinkt meer en de mest blijft helemaal plakken.

atlar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:53

hangt er een beetje vanaf op wat voor bodem hij staat. staat ie alleen op t gras is een keer of twee in de week genoeg. maar staat hij op ondergrond met veel los steen of kiezel moet t wel elke dag om te zien of er geen steentjes tussen de straal zitten waar hij kreupel van kan worden, of als de onder grond hard is of jullie regelmatig op de harde weg komen moet je hem ook vaker na kijken om te zien of hij geen scheuren ktijgt. dus t hangt van een aantal dingen af. je kunt t t beste vragen aan iemand die er verstand van heeft die de situatie waar hij staat kent. succes