wegglijden met hoefijzers?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Re: wegglijden met hoefijzers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 13:02

Miss_Montana schreef:
Wat apart dat het ene paard er wel veel last van heeft en de ander niet. Mijn paard is rondom beslagen en ik rijd vaak buiten op verschillende soorten ondergrond. Maar glijpartijen heb ik dus echt nog nooit meegemaakt

Ik heb mijn paarden al zovele jaren op ijzers en eigenlijk ook nooit eerder last van gehad. Maar dit voorjaar/begin zomer was wel heel erg droog. Ging er al bijna wat vanuit dat het daar op de ene of andere manier aan lag...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:49

aliealie schreef:
Mijn paard had echt het haar van zijn "knieen"af, maar ik ben behoorlijk geschrokken en gelukkig liep dit goed af, maar hij had zijn benen wel kunnen breken.

Zoiets heb ik wel eens meegemaakt met een paard dat absoluut niet op ijzers staat (zijn eigenaar is van het naturalskamp Koe ), gleed uit en stortte met zijn knieen op het asfalt. Dat jouw bijna-val door de ijzers is veroorzaakt lijkt me een beetje snel geconcludeerd.

aliealie schreef:
Eerlijk gezegd zit ik nu bij elke buitenrit telkens te kijken wat voor wegdek we hebben en of ik misschien nog wel een drafje aandurf. Graag zie ik jullie reacties tegemoet Pling

En daar heb jij een bijna-ongeluk voor nodig? Buiten moet je de ondergrond altijd in de gaten houden, of die nou verhard is of niet.
Laatst bijgewerkt door Koper op 11-07-08 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:52

ik denk door de droogte en als het dan net geregend heefd of zo mijn haf heefd het ook dus vermijd ik bepaalde ondergronden als ik naar de les toe rijd zo als die rode fietspad tegels enz

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 17:18

Zoiets heb ik wel eens meegemaakt met een paard dat absoluut niet op ijzers staat (zijn eigenaar is van het naturalskamp Koe ), gleed uit en stortte met zijn knieen op het asfalt. Dat jouw bijna-val door de ijzers is veroorzaakt lijkt me een beetje snel geconcludeerd.

Tuurlijk kwam dit door de ijzers, hij maakte echt een glijder, waardoor hij viel, hij viel niet omdat ie wegsprong cq. schrok. We waren lekker aan het draven en toen gebeurde het.

Kimmy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:31

mijn paard staat ook op ijzers en ik ken dit probleem dan ook was laatst naar buiten en toen gleed ze ook even weg op de straat. Ik zou je advizeren altijd op het gras te rijden. hier hebben paarden meer grip dan op de tegels.
ijzer is glad en dit op gladde tegels , je kan het effect dan ook wel raden. als het nu regent ofzo is gras ook glad maar dan kun je schroeven onder de ijzers draaien.

ideaal!

maar als het gewoon niet anders kan en je moet wel op de tegels, rustig aan rijden en proberen je paard op eigen benen te laten lopen ze weten vaak zelf wel wat kan en wat niet

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:23

hoelang had hij die hoefijzers al onderzitten?

Soms als de hoeftijzers een beetje ''versleten'' zijn beginnen ze te glijden.