Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JoviBan schreef:@suleilitha: deze cursus maakt je geen bekapper. Je leert hoe je de hoeven van je eigen paard kunt onderhouden. Er wordt ook niet gepretendeerd alsof je na deze cursusdag aan de slag kunt als 'bekapper' en paarden van andere mensen kunt bekappen.
Verder ben ik toch ook wel geïnteresseerd in de antwoorden van Arabesk op de vragen van Zahlina. Kan namelijk erg leerzaam zijn.
Citaat:Je leert hoe je de hoeven van je eigen paard kunt onderhouden. Er wordt ook niet gepretendeerd alsof je na deze cursusdag aan de slag kunt als 'bekapper' en paarden van andere mensen kunt bekappen.
JoviBan schreef:@Kiwiko, lees mijn post - waar je nu op reageert - nog eens een keer, en let op het vetgedrukte.Citaat:Je leert hoe je de hoeven van je eigen paard kunt onderhouden. Er wordt ook niet gepretendeerd alsof je na deze cursusdag aan de slag kunt als 'bekapper' en paarden van andere mensen kunt bekappen.
Ik bekap mijn paarden dan ook niet zelf. Dat laat ik door mijn zeer ervaren en deskundige bekapper doen. Tussen zijn bezoeken door onderhoud ik de hoeven.
JoviBan schreef:@Kiwiko, lees mijn post - waar je nu op reageert - nog eens een keer, en let op het vetgedrukte.Citaat:Je leert hoe je de hoeven van je eigen paard kunt onderhouden. Er wordt ook niet gepretendeerd alsof je na deze cursusdag aan de slag kunt als 'bekapper' en paarden van andere mensen kunt bekappen.
Ik bekap mijn paarden dan ook niet zelf. Dat laat ik door mijn zeer ervaren en deskundige bekapper doen. Tussen zijn bezoeken door onderhoud ik de hoeven.
suleilitha schreef:Hm. Wat ik zie op de foto's waar dit topic mee begint, dat gaat toch wel heel wat verder dan er even met een vijl bijlangs!!!
Benfan schreef:En je laat toch een ervaren smid erbij? na wat ik allemaal heb kunnen lezen word elke smid door de slijk getrokken als prutsers en monsters die paarden opzettelijk door hun achtelijkheid verminken. Dus nee, zodra ze iedereen over 1 streep trekken kan ik het helemaal niet meer serieus nemen eigelijk. Bij ons in de buurt zit een natuurlijk bekapper die HIERVOOR een echte smid is geweest, hem hebben we aangeraden gekregen door onze osteophaat... dat vertrouw ik veel meer dan iemand die mij gaat leren hoe het moet
Dani62 schreef:suleilitha schreef:Hm. Wat ik zie op de foto's waar dit topic mee begint, dat gaat toch wel heel wat verder dan er even met een vijl bijlangs!!!
Misschien komt dat omdat er niet veel paarden met gezonde hoeven bij de slacht belanden...![]()
.
Maar serieus, ik heb de cursus gevolgd en trust me, het is niet de bedoeling dat ik nu her en der bokhoeven ga corrigeren hoor.
Citaat:Van de 9 paarden die we hebben staat er geen een slecht op de hoeven, ja een chronisch bevangen paard (op ijzers) maar toch moet elk paard anders gebeuren omdat ze allemaal eigen specifieke eigenschappen hebben waar rekening mee moet worden gehouden.
grrr schreef:Citaat:Van de 9 paarden die we hebben staat er geen een slecht op de hoeven, ja een chronisch bevangen paard (op ijzers) maar toch moet elk paard anders gebeuren omdat ze allemaal eigen specifieke eigenschappen hebben waar rekening mee moet worden gehouden.
En daarom raadden ze op de cursus ook aan eerst een bekapper erbij te laten komen om je van raad en advies te bedienen...
Citaat:Natuurlijk bekappen is iets wat bij uitstek geschikt is om zelf te doen. Het is zelfs het beste om dit zelf te doen, omdat het bij Natuurlijk Bekappen belangrijk is dat de hoeven regelmatig worden bijgehouden