Mijn hoefsmid komt bij me thuis. Voor het bekappen alleen betaal ik 40 euro. Heeft ze weer nieuwe ijzers vanvoor nodig, betaal ik 60 euro. Bovendien heeft mijn merrie geen normale ijzers. Ze heeft volledig ronde ijzers met straalsteun, dit zodat ze weer goed op haar hoeven komt te staan & zodat haar pezen niet belast worden. Ze was te lang niet bekapt bij de vorige eigenaars, waardoor ze platte hoeven kreeg, een verkeerde beenstand kreeg & een peesontsteking. Nu staat ze weer mooi op haar hoeven & ze heeft van niets last.
Edit: foutje
Laatst bijgewerkt door Niisj op 24-06-08 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik betaal mijn smid in natura... 0 euro dus.. Wat ik ervoor moet doen laat ik liever in het midden .
Hahaha da's ook handig
Ik betaalde voor rondom bekappen en voor op ijzers 50 euro nu is het omhoog gegaan naar 55 euro, maar ik ben zeer tevreden met mijn hoefsmid als er iets is komt hij ook gratis langs het verhelpen
Euro 95,-- rondom op kunststofjes (Dynamix) vraagt een kennis-hoefsmid. Hij gaat het me leren hoe ik deze dingen eronder dien te slaan, kan ik het voortaan zelf Maar eigenlijk liever op blote voeten hoor.