Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) _Lunaa schreef:Ik vind het wel terecht als ze een verdiende tik verkopen , als ze daarna ook maar belonen ,
Ik heb nu een goed smid ,
Hij is toenstraks toevallig geweest , en mijn paard was niet braaf ,
Hij verkoopt ze een mep , en hij bekijkt me van , " die vindt het echt niet erg als ge die slaat he "
Ne meneer , het kan haar niets schelen , het enige dat helpt is haar met respect behandelen en veel belonen of heeeeeel hard schoppen ,
maar dat vind ik dan weer zielig , ( hoewel , als het gevaarlijk wordt dan vind ik dat het gewoon moet , maar dat is uitzonderlijk )
En erna heeft hij haar gewoon genegeerd als ze stout was , en ze beloond als ze braaf was ,
Heerlijk zo n smid die luistert !
MaaikeMo schreef:als een paard steigert of dergelijke, mag je hem eronder schoppen.. dat is geen correct gedrag.. van mij mag een paard nooit op 2 benen gaan staan, onder het zadel niet, en onder de man niet, in wat voor situatie dan ook..
en met voorwerpen slaan.. sja..
ik heb het laatst nog gezien, da beest is goed afgeranzelt om het zo te zeggen,(ik overdrijf wel wat nu:p gewoon een paar klappen met een praamdie hij toen in zijn hand had) maa dat beestje had geen respect voor de mens en was gewoon gevaarlijk..
maar je moet de situatie zien, om te kunnen zeggen of het op het moment correct is of niet.. en daarbij verschillen nog veel meningen over slaan.. ik ben neit tegen slaan, als je maar slaat op de momenten dat het nodig is, en ook beloont..

zou ik echt niet pikken!!! pff wat denkt die wel niet!! als ik jou was zou ik over gaan op een andere hoefsmid! hij mag van mij mijn paard best op zijn flikker geven maar niet zo.

CarpeDiem schreef:Helaas is hier ook weer; er zijn meer mensen met paarden, dan paardenmensen