pony faked kreupelheid ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Re: pony faked kreupelheid ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:10

Als je het ze heeeel goed leert kunnen ze het misschien wel, iets faken. Maar ik geloof er niet direct zo in, zeker niet in dit geval.

Ik denk dat het gewoon een doof beentje is geweest. Dat heb je als mens toch ook wel eens, dat je op je hurken hebt gezeten en dan de eerste 5 minuten of langer hinkepinkend rondloopt. En een uur later is alles ok.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 03:16

Hoe is het nou??

Ik had ook een faker, die begon altijd te hoesten als hij aan het werk moest. Bleek dat hij bij de vorige eigenaar dan altijd meteen lange teugel kreeg. Nou dat hebben we even snel afgeleerd... Na twee lesjes was hij ineens 'beter' haha.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:15

Marije112 schreef:
Faken kunnen paarden wel!
Ik ken een paard, dat zodra die op de manege kwam om bijvoorbeeld een proefje te lopen harstikke kreupel was en niks mee te beginnen was. Thuis liep die gewoon super.
Thuis loopt ie nog soepel > Trailerrit soepel > Manege/wedstrijd > Kreupel als een gek > Thuis loopt ie weer 100.
Meisje werd regelmatig boos aangekeken want "Hoe kan je een kreupele pony nou op wedstrijd meenemen?!?!".
Beest was gewoon walgelijk slim Knipoog.

Jup, zo'n paard heb ik ook gekend. Sterker nog, gereden. Verschrikkelijk irritant, want ja, hoe krijg je op wedstrijd zoiets eruit als je de ring uitgestuurd wordt als je paard onregelmatig loopt? Knipoog

Ik geloof dus wél dat paarden kunnen faken.

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:10

Het faken is waarschijnlijk onbewust beloond voor dit gedrag, dan is het kunstje snel geleerd, want slim zijn ze! Een paard zal heus niet denken, kom ik ga maar eens kreupel lopen, want dan hoef ik lekker niets te doen. Sterker nog, een paard zal niet zo gauw tonen dat hij kreupel is of pijn heeft. Het is een kuddedier, als hij kreupel is, is hij voer voor de prooidieren zodat de kudde veilig verder kan. De eigenaresse van de pony zit waarschijnlijk al lang tussen de paarden, maar helaas, ze heeft ze nooit begrepen. Ik vind dat je het goed aanpakt. Ik heb de pony natuurlijk zelf niet gezien, maar uit je verhaal maak ik op, dat de pony pijn heeft. Een pony er doorheen slaan, als het kreupel is en pijn heeft, vind ik ronduit belachelijk.