Wel vreemd dat ze dan zelfs er niet achter kunnen komen waar het zit!! Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Wel vreemd dat ze dan zelfs er niet achter kunnen komen waar het zit!!
Kymalin schreef:Ik heb ook twee minishetjes. Wat zullen dat dan inimini ijzertjes zijn geweest!

Cowgirl schreef:Ik vraag me af of dit paard ook verder bekeken is. Bv de rug. veel kreupelheden komen uit de rug of zelfs gewoon door verkeerd rijden en dan kan er geen ijzer of bekapper tegen op.

anneliesdj schreef:Edit; ben het wel eens met voorgaande reactie's, dit doet vaak meer kwaad dan goed, al was het alleen maar dat het een volkomen normaal ijzer is wat andersom gezet wordt, is dus niet naar de hoef gevormd.
Arabesk schreef:Zelfs de gebroeders van Nassau waarschuwen voor dit ijzer! Niet doen dus.
Het hoefmechanisme komt vrijwel volledig stil te liggen met dit beslag, evenals een rommelige afwikkeling van de voet, wat de spieren en pezen niet ten goede komt. Bovendien loopt er ijzer onder de straal door waardoor de schokdemping volledig naar z'n grootje gaat.
Er zijn zoveel verschillende visies op de hoefsmederij, door verschillende hoefsmeden, en aan alles zal wel een voordeel en nadeel zitten. Maar zij doen echt alsof ze de goden op hoefgebied zijn. Ik ben er 1x geweest en heb echt het gevoel gehad alsof ze de boel indoctrineren, ze kraken iedereen af die het anders doet dan zij, en hebben zelfs iemand geadviseerd hun kosten op de oude hoefsmid te verhalen omdat hij het zogenaamd verpest had
anneliesdj schreef:Edit; ben het wel eens met voorgaande reactie's, dit doet vaak meer kwaad dan goed, al was het alleen maar dat het een volkomen normaal ijzer is wat andersom gezet wordt, is dus niet naar de hoef gevormd.
? miekelover schreef:omdat ik het een raar beslag vind. en speciaal beslag wordt meestal gedaan door een gespecialeerde hoefsmid

SpikyBlue schreef:Het gaat er in de meeste gevallen om, HOE een beslag wordt aangelegd, en dat gaat nog wel eens fout.. Een beslag kan nog zo goed aangeschreven staan en doeltreffend zijn, maar als het verkeerd wordt aangelegd maakt het meer kapot dan dat het goed doet.