Verdoving gebruiken bij de smid, Not done of toch wel?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kymalin

Re: Verdoving gebruiken bij de smid, Not done of toch wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:29

Skitter schreef:
Idd. Praam kan vaak wel werken maar voor eventjes. Ben altijd zo bang dat er ineens een stuk lip eraf valt Huilen van het lachen

ROFL Je zou wel raar kijken als het wel gebeurd!
@Zahlina; zit je echt in twijfel over het verdoven of vraag je je meer af hoe "men" hier tegenover staat?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 21:39

Kymalin, ik ben benieuwd hoe men dara tegenover staat omdat ik al eerder in verschillende topic van paarden die moeilijk doen bij de smid het advies zie, geduld/oefenen/andere smid en juist geen verdoding te gebruiken.

Ik gebruik dit paard als voorbeeld om juist al die andere opties uit te sluiten.

Even een paar qoutes van mezelf uit dit topic.

Citaat:
Ik ben wel benieuwd wat de algemene opinie is over het gebruik van verdoving bij paarden die moeilijk zijn bij de smid.
In een andere topic gaf ik aan dat ik 1 paard laat verdoven als deze van achteren bekapt moet worden, gelukkig heeft dit paard zulke goede hoeven dat het maar 1 maal per jaar nodig is.
Veel reacties waren dat het paard met veel geduld best wel kan wennen en ze dus zonder verdoving te doen zijn.

Citaat:
Maar terug naar mijn vraag, is het zo raar dat een paard verdooft wordt omdat deze heel lastig is bij de smid?
Waarom het paard in de stress helpen, kan op verwondingen en het leven van de smid op het spel zetten als het allemaal heel anders kan?

Citaat:
Maar het gaat niet alleen om dit paard, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan voor paard en smid.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 21:46

Ik moet dus beter lezen Haha! . Dan blijf ik bij mijn reactie op de vorige pagina, weet niet of je dat hebt gelezen?