Gevoelig lopen op asfalt, ondanks hoefschoenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: Gevoelig lopen op asfalt, ondanks hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:38

KiWiKo schreef:
sorrie hoor, maar hoe kan je 4 jaar aanmodderen????????? snap ik niet

gooi er gewoon weer een ijzer onder, wat een gemeut

Mijn gedachte.. maar zei het maar niet Clown

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 08:03

KiWiKo schreef:
sorrie hoor, maar hoe kan je 4 jaar aanmodderen????????? snap ik niet

gooi er gewoon weer een ijzer onder, wat een gemeut

Ik denk niet dat het 4 jaar aanmodderen is geweest. Toen mijn paard op hoefijzers stond, zijn zijn hoeven zeer slecht geworden en brokkelde zo wat uit elkaar. Mijn paard liep toen op elke ondergrond met een korte pas en zijn pas is na het afnemen van de ijzers duidelijk verruimd op zachte bodems (met en zonder hoefschoenen) en wat ruimer op harde bodems (met hoefschoenen). De hoeven zien er ook veel beter uit. Waarschijnlijk is uit mijn verhaal niet duidelijk geworden (hadden jullie ook niet kunnen weten) dat het iets van het laatste jaar is, dat hij veel korter en gevoeliger op harde ondergronden loopt. Dierenarts heeft bloedonderzoek gedaan en andere onderzoeken, kan helaas weinig concluderen, misschien toch slijtage? Ik denk niet dat ijzers helpen, als hoefschoenen dit ook niet doen. Ik denk nog steeds aan een probleem bij de gewrichten.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:01

Het effect van een hoefschoen kan je niet vergelijken met het effect van een ijzer.
Een ijzers is zo te bewerken dat deze perfect onder jouw paard past en in dit geval had ik er dus een equilibrium ijzer onder laten zetten.
Ik zou het gewoon proberen, en werkt het niet dan zijn de ijzers zo weer verwijderd, in iedergeval zo doen wij het en tot op de dag van vandaag heeft er geen een hoeven te wennen van de overgang blootvoets - ijzer en ijzer - blootvoets.