Prisca schreef:Ik zeg ook niet dat het altijd slechter is maar ja een afwijking is een afwijking en niet goed.
Hoezo is een afwijking niet goed? Een afwijking is anders dan wat iemand heeft aangewezen wat "standaard" zou moeten zijn.
Nogmaals, heb je de link gelezen?
Toen ik 'm voor het eerst las, was ik best geschokt moet ik zeggen.
Ik merk ook zeker dat dieren-artsen ook geen hoge pet hebben van de cijfers, al volgen ze wel netjes het protocol en proberen hun mening voor zich te houden
Citaat:
En vind ik dus niet goed voor de zware sport. Al denk ik dat recreatie rijden veel meer belasting op de gewrichten is dan echt goed sport rijden.
En wat is zware sport en wat is recreatie. Ik zie genoeg mensen die met hun recreatie meer schade aanrichten dan sommige die in de sport lopen.
Citaat:
Ja prima dat je de training erop kan aanpassen maar ja om daar nu mee te beginnen als aanschaf vind ik niet ok en slim.
Wanneer je wet dat het paard voor een afwijking heeft, kun je beslissen om niet te springen = dat wel je wens, dan ben je idd niet slim bezig. Echter wil je dressuur gaan rijden, dan is het zaak dat je ervoor zorgt dat het paard relatief snel richting de verzameling rijdt. Lijkt mij geen probleem? een recreatie-ruiter lijkt mij in zo'n geval een groter probleem
Citaat:
9 op de 10 gevallen gaat goed maar ja vaak bij jij net dat ene geval wat misgaat.
Dat kan idd, maar je paard kan ook door een ander paard geschopt worden en zo niet meer geschikt zijn.
Ik vind dat je de cijfers moet mee laten wegen met de rest wat je van het paard vind en wat je kan betalen. Een goed karakter, potentie voor een fijne prijs en verder een helemaal kloppende combi met mij, is voor mij dus meer waard dan 1 x een 3.