Paarden op de manege af en toe erg slecht behandeld.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Paarden op de manege af en toe erg slecht behandeld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:21

suleilitha schreef:
Je weet niet hoe het heet maar je weet wel te vertellen dat het heel erg is? Ga eerst eens je licht opsteken, voor je dit soort verhalen hier neerzet.

Wees blij dat dit meisje tenminste een beetje alert is. Je moet de mensen de kost geven die het allemaal geen kont interesseert. Liever dat zij aan de bel trekt en het loos alarm is, dan dat het dier straks in de worst verdwijnt.
Wanneer het dier stil staat zal er ongetwijfeld iets aan revalidatie gedaan moeten worden, misschien kan ts hierin een helpende hand toesteken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:22

Zweetplekken behandelen met stro? Omdat het paard anders snel ziek wordt??? Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Koud afspuiten en dan het zweetmes erover is een veel efficientere methode, dacht ik zo.
En je zegt dat je secuur bezig bent met paarden? Die van mij zou overspannen worden als ik zo met hem frutselde....

Ja sorry hoor, ik word hier gewoon kriebelig van. Topictitel dekt de lading niet. Een meisje veronderstelt dat het paard rotstraal heeft, terwijl ze geen feiten heeft, en verder is het schandaaaaalig dat een paard niet elke dag wordt gepoetst. Heeft imho niks met slechte behandeling te maken. En dan staat de naam en toenaam van de manege ook nog open en bloot in profiel, zucht en mag een paard ook al geen zweetplekken meer hebben.
Ik geloof, dat ik te oud word voor de paardenwereld.... Clown

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:25

suleilitha schreef:
Zweetplekken behandelen met stro? Omdat het paard anders snel ziek wordt??? Hier heb ik nog nooit van gehoord.
Koud afspuiten en dan het zweetmes erover is een veel efficientere methode, dacht ik zo.
En je zegt dat je secuur bezig bent met paarden? Die van mij zou overspannen worden als ik zo met hem frutselde....

hahaha nu moet ik toch wel een beetje lachen met je laatste zin ... Haha!

Maar ik denk dat de ts inderdaad het hart op de juiste plaats heeft en ze verdient toch wel een pluim omdat ze zich de zorgen van dit paard aantrekt.
Toch zou ik ook aanraden om er eens iemand naar te laten kijken (de stinkhoeven dan) die wel kan uitmaken of het nu echt rotstraal is of niet, er zal daar toch wel iemand rondlopen die dat kan?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:29

wanneer ben je er dan op zaterdag, welk lesuur rijd je dan bij ed?
Voordat je zomaar een topic opent met manege naam en alles erin, informeer dan eerst bij het personeel wat er aan de hand is, want er klopt niks van je verhaal. de paarden lopen er super verzorgd bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:30

Gelezen op de site van de gewraakte manege:

Wij zijn een manege die erkend is door de Federatie van Nederlandse Rijscholen. Dat betekent dat de accommodatie, de instructeurs, de paarden en harnachementen voldoen aan de door de F.N.R.S. gestelde eisen. Waarborg dus voor goede en verantwoorde rijlessen.

Ja, ik moet ook lachen, Joco. Mijn peerd liep van de winter lekker door de modder te spetteren en zat er zelf ook onder en jahoor, tjakkaaaa, de Penniebrigade was al ras ter plekke en de bedreigingen met het langssturen van de dierenbescherming waren niet van de lucht. Paard zou verwaarloosd zijn, evenals de hoeven. (die waren een maand eerder nog netjes bekapt) Enfin, de dierenbescherming kwam ook nog langs, want die moeten elke melding serieus nemen. Het enige wat ze konden constateren was dat het paard goed doorvoed was en in uitmuntende conditie...

Mariis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 18:33

Ik vind het erg vervelend dat mensen zich ermee gaan bemoeien terwijl ze alleen maar commentaar willen geven. Jullie doen net of ik even een of ander rotverhaaltje hierhang, maar dat ter zijde. Ik heb laatst iemand van een eigen paard erbij gehaald en die zei inderdaad dat ze rotstraal heeft, maar is dit echt niet te behandelen door de hoeven iedere dag uit te krabben? Ik vind het lief dat JoCo en Ninx zo helpen.
Ik zal even uitleggen wat het paard heeft;
Hij mag 2 uur per dag in de wei maar staat daar veel steel doordat hij veel pijn heeft. Hij heeft een blessure aan de spier in zijn linkerachterbeen, omdat een ander paard er achterop knalde.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:34

suleilitha schreef:
Gelezen op de site van de gewraakte manege:

Wij zijn een manege die erkend is door de Federatie van Nederlandse Rijscholen. Dat betekent dat de accommodatie, de instructeurs, de paarden en harnachementen voldoen aan de door de F.N.R.S. gestelde eisen. Waarborg dus voor goede en verantwoorde rijlessen.

Ja, ik moet ook lachen, Joco. Mijn peerd liep van de winter lekker door de modder te spetteren en zat er zelf ook onder en jahoor, tjakkaaaa, de Penniebrigade was al ras ter plekke en de bedreigingen met het langssturen van de dierenbescherming waren niet van de lucht. Paard zou verwaarloosd zijn, evenals de hoeven. (die waren een maand eerder nog netjes bekapt) Enfin, de dierenbescherming kwam ook nog langs, want die moeten elke melding serieus nemen. Het enige wat ze konden constateren was dat het paard goed doorvoed was en in uitmuntende conditie...

*brult het uit van het lachen*

whahaha, jouw beschrijving is werkelijk super!!! Maar je hebt gelijk ... hier net hetzelfde ... verwaarloosde paarden in omgeakkerde wei ... met modderdeken op arme rugjes!
En mijn merrie kan dan ook nog eens heel beteuterd kijken zo van 'red mij uit dit duivelsoord'

Maar toch, de ts bedoelde het waarschijnlijk niet slecht, maar aan de vorige reactie te lezen had ze misschien beter eens met iemand gepraat, alvorens een beschuldiging te uiten.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:34

mijn schoonmoeder is een personeels lid daar. En ik moet zeggen dat ze niet zo blij is met dit topic. Dus misschien dat je nog wel is iets krijgt te horen ts. Flash heeft geen rotstraal.
En als je zweetplekken erg vind. Dan stop met paardrijden want dat is helemaal zielig!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:35

Bij ons is dat gewoon op stal laten staan en niet meer naar omkijken. Paard was uiteindelijk 4 maanden niet bekapt, voornamelijk door mij gepoetst. Werkt het niets dan krijgt het niets aan verzorging. Paard in kwestie is uiteindelijk afgevoerd omdat het niet beter ging lopen. Mocht eerst de hoeven niet uitkrabben en na 3 maanden toch wel, was niet alleen de straal maar ook de losse mest erin gaan rotten. Altijd jammer.

Dat van de fnrs hoef je niet al te serieus te nemen, dat kan je kopen.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:37

Mariis schreef:
Ik vind het erg vervelend dat mensen zich ermee gaan bemoeien terwijl ze alleen maar commentaar willen geven. Jullie doen net of ik even een of ander rotverhaaltje hierhang, maar dat ter zijde. Ik heb laatst iemand van een eigen paard erbij gehaald en die zei inderdaad dat ze rotstraal heeft, maar is dit echt niet te behandelen door de hoeven iedere dag uit te krabben? Ik vind het lief dat JoCo en Ninx zo helpen.
Ik zal even uitleggen wat het paard heeft;
Hij mag 2 uur per dag in de wei maar staat daar veel steel doordat hij veel pijn heeft. Hij heeft een blessure aan de spier in zijn linkerachterbeen, omdat een ander paard er achterop knalde.

Graag gedaan mariis, ik vind het echt tof dat je een hart voor paarden hebt. Maar probeer toch eens met verschillende mensen van de manége te babbelen, zo krijg je vaak een beter zicht op de situatie. Het paard in kwestie wordt misschien wel behandeld voor zijn rotstraal? De manége geeft hem toch de kans om te herstellen,dat doen ze niet op veel plaatsen.

En helaas is rotstraal niet te behandelen door dagelijks uit te krabben, lees het centrale topic er maar eens over. Daar staan veel handige tips!

Succes verder nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:39

Het lijkt mij dierenartsenwerk of de afdeling van de hoefsmid om een rotstraal te constateren.
Verder kan ik tot nu toe niks vinden waaruit blijkt dat het paard slecht wordt behandeld. Jij hebt je niet even tot de eigenaar gewend, dus je weet ook niet, mocht het rotstraal zijn, of het wordt behandeld. Rotstraal kan hardnekkig zijn en hoeft ook niet altijd het gevolg te zijn van een vieze stal. Ik vind je gewoon veel te voorbarig en beschuldigend met je topic wat naar stemmingmakerij ruikt...
Het is al netjes dat een manegepaard wat een half jaar op rust moet en momenteel toch het liefst stil staat omdat hij pijn heeft, niet regelrecht naar de slager is gegaan maar de rust krijgt die hij nodig heeft.

Even bijgelezen, slecht nieuws gaat dus altijd hard, en Flash heeft dus geen rotstraal....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:40

kattie schreef:
mijn schoonmoeder is een personeels lid daar. En ik moet zeggen dat ze niet zo blij is met dit topic. Dus misschien dat je nog wel is iets krijgt te horen ts. Flash heeft geen rotstraal.
En als je zweetplekken erg vind. Dan stop met paardrijden want dat is helemaal zielig!

Ik ga zometeen de zweetplekken van mijn paard behandelen met kippesoep! Vork
Vanmiddag heb ik hem bezweet en al in de bak losgelaten en hij staat nu, te vies om aan te pakken in de wei.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:41

kattie schreef:

Misschien kan zij dan eens met de TS praten? Zo een topic is zeker niet leuk, als de situatie anders is, maar de ts had toch het beste met Flash voor? Misschien kan ze er wel van leren! Ik vind persoonlijk zulke ruitertjes leuker dan diegene die verwachten dat hun paardje klaar staat voor de les, en er nadien niet meer naar omkijken ...

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:42

suleilitha schreef:
kattie schreef:

Ik ga zometeen de zweetplekken van mijn paard behandelen met kippesoep! Vork
Vanmiddag heb ik hem bezweet en al in de bak losgelaten en hij staat nu, te vies om aan te pakken in de wei.

*brul en gier*

Ik heb nog tomatensoep over, ook goed? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:42

Daar zit wat in, Joco, verder gaat het hier allemaal weer veel te ver...
***gaat zweetplekken behandelen met een elixer van stro en kippesoep***

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:45

suleilitha schreef:
Daar zit wat in, Joco, verder gaat het hier allemaal weer veel te ver...
***gaat zweetplekken behandelen met een elixer van stro en kippesoep***

pas op, wie weet ontdek je wel een gat in de markt met deze alternatieve behandelingswijze!
Haha!
maar ok, terug on-topic nu!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:47

Tja, goed idee. Diagnose rotstraal is dus al weerlegd, paard staat verder op rust vanwege een spierblessure en krijgt twee uur weidegang, maar wegens pijn staat hij liefst stil.
Nu mis ik toch het stukje erg slechte behandeling hier.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:48

de ts heeft mijn een pb gestuurd dat ze op meerdere maneges rijd, en dat het dus niet over de molenberg gaat. Ach gut whatever

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:51

kattie schreef:
de ts heeft mijn een pb gestuurd dat ze op meerdere maneges rijd, en dat het dus niet over de molenberg gaat. Ach gut whatever

oei, das verwarrend??

TS had beetje genuanceerder kunnen zijn, dan hoeft er nu niemand boos of gefrustreerd te reageren.
Raad vragen mag altijd maar je moet voorzichtig zijn met sterke uitspraken als 'slecht behandeld'.
Kan de desbetreffende mensen erg kwetsen als ze het wél goed bedoelen!

Mariis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 18:58

Gelukkig hebben ik en kattie erover gepraat en gelukkig heb ik haar van kunnen overtuigen dat het niet zo is. Het gaat hierbij niet om de Molenberg om dat even recht te zetten!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 12:47

Topic kan wel op slot, er gaat veel offtopic en er is niet echt een zinnige discussie meer aan de gang.