Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Easyboot Epic took on the challenge of the 155 mile Mt. Carmel endurance ride and came out triumphant despite the rough and muddy terrain!
"We had a hose in camp, so each day I just hosed him off before taking the boots off. That worked well, and underneath everything was always clean. Then I just finished hosing off the boots and everything looked good with the boots and horse each day." -Karen
Although the 155 miles was very muddy and rocky, the Easyboot Epics stayed on and did not rub.
Yinka schreef:Easyboots zijn toch hoefschoenen? Ik daar regelmatig over dat die dingen schuren, na een rit of tijdens de rit niet passen en met de galop afvallen...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor zo lang mogelijk zonder ijzers. Maar bij zo'n grote rit ontkom je er
bijna niet aan.

Yinka schreef:Easyboots zijn toch hoefschoenen? Ik daar regelmatig over dat die dingen schuren, na een rit of tijdens de rit niet passen en met de galop afvallen...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor zo lang mogelijk zonder ijzers. Maar bij zo'n grote rit ontkom je er bijna niet aan.
Yinari schreef:Ik ben heel erg blij met dit verhaal en ik sta ook heel erg achter zo veel mogelijk ijzerloos, en in het geval dat niet gaat hoefschoenen.
Toch vraag ik me af of deze specifieke rit voor een paard uit nederland wel mogelijk is. Ik merk zelf dat van mijn paarden de hoeven in natte periodes veel weker zijn, en dus ook veel sneller afslijten e.d. Omdat de ondergrond op de weides hier meer dan de helft van het jaar zeer, zeer week is (in omgeving zaandam in ieder geval) worden de hoeven dan gewoonweg niet hard.
maar een lekkere blubberzooi.
Arabesk schreef:daarentegen is de ondergrond van de meeste endurance wedstrijden in NL veel milder dan die van Amerika en Afrika
. Nu ben ik niet zo thuis in de endurance, dus ik weet niet of er uberhaupt Nederlandse (TOP)deelnemers zijn? Wereldtop ofzo?