Röntgenfoto's bij shet; doen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

September

Re: Röntgenfoto's bij shet; doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:15

Klara16 schreef:
Ik heb laatst een kreupel sportpaard gehad. 2 keer laten kijken, pijnstillers en 6 foto's hebben me 320 euries gekost. Voor een paard dat een paar duizend euro waard is zeker de moeite waard.

Voor een shetlander weet ik echt niet of ik het zou doen. Laat je niet opjutten door mensen die zeggen dat je het louter emotioneel moet bekijken. Paarden houden heeft ook een financiele kant en daar moet je je verstand bij gebruiken. Alle begrip als je ervoor zou kiezen het niet te doen.

Als hij niet meer beter wordt moet je hem wel niet met pijn laten leven vind ik. Dan is het helaas inslapen of de slacht.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ja

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 19:20

Ben het hele topic kwijtgeraakt, dacht dat er niet op gereageerd werd Bloos

Vandaag is de dierenarts dus geweest, en warempel, pony liep amper nog kreupel! Heeft blijkbaar een goede dag, heeft ze wel vaker.

Maargoed, DA was blij met het resultaat, ze gaat tenminste vooruit. Ze dacht dat foto's toch niet nodig zouden zijn. Ze heeft Bles nóg een keer helemaal onderzocht en houdt het tot nu toe op een zenuwbeschadeging. Dit kan met veel tijd herstellen, ondertussen mag ik wel met haar wandelen en dit opbouwen.
Of ze ooit nog voor de sulky kan is niet zeker, dat is een kwestie van afwachten..

Bedankt voor de reacties. Mochten er foto's moeten worden gemaakt was ik al zeker ervan dat ik foto's zou laten maken, of ik dan de vervolgbehandeling zou kunnen betalen, daar was ik nog niet over uit..

Nu maar geduld hebben tot ze weer perfect loopt.. Kan volgens haar een jaar duren, of een paar maanden, niets is zeker.

Oja, de DA vroeg of ik dan hún shethengst wou beleren voor de kar.. Maar aangezien ik weinig ervaring in het beleren heb ga ik dat denk ik niet doen, maar toch leuk dat ze eraan denkt Lachen

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:33

Fijn om te lezen dat het beter gaat met Bles. Idd, laat fotos maken als het nodig is, dan kun je alsnog kiezen om wel of niet te behandelen. Knipoog Maarrr, het lijkt allemaal de goede kant op te gaan Haha! dus een heel voorzichtig hoera hoera Tong uitsteken

(klopt ondertussen af)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 19:34

Gelukkig dat het weet beter gaat, en hoop voor jouw & Bles dat het niet te lang duurt voor het weer goed gaat!
Succes met Blesje!

Inderdaad lief dat ze daar aan denkt. Je kan het altijd proberen? Misschien is hij wel hardstikke makkelijk, en laat hij alles toe. En als hij moeilijker is, kan je altijd nog zeggen dat je er niet genoeg ervaring voor hebt. Haha!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 19:35

Ik ben redelijk opgelucht, dwz niet helemaal. Had toch wel gehoopt dat het ietsje minder ernstig zou zijn en dat ze er sneller vanaf zou komen.
Ik ga er vanuit dat ze nooit meer voor de sulk zou kunnen, dan kan het altijd alleen nog maar beter worden Lachen Nu maar mooi verwennen met poetsen, kleine buitenritjes, veel gras en mooie spulletjes Clown