Hanetred en/of kramperigheid.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Re: Hanetred en/of kramperigheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:52

Jullie hebben allebei PB. Mijn merrie is alleen voor beslagen vandaag, achter was niet nodig. Oh ja, de verdoving werkt ongeveer 2 a 3 uur.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 09:15

Ik vermoed mijn merrie ook van hanetred/kramperigheid.
Heb haar twee weken geleden pas gekocht.
Ze was toen sterk verwaarloosd en haar hoeven waren abnormaal lang, dus ik gooide haar beweging op stijfheid.
Inmiddels is wel duidelijk dat het niet alleen dat is, al moet ze nog steeds erg bijkomen en zal er hard gewerkt moeten worden aan haar bespiering ed.
Ze heeft het vooral in stap (en idd met hoeven optillen) overigens had mijn hoefsmid hier niet direct problemen mee, ze tilt ze wat lomp op, maar kan ze redelijk lang omhoog houden.

In draf is de hele onregelmatigheid weg en loopt ze keurig in tact...

Zijn er nog bepaalde dingen waarmee ik rekening moet houden?
Ik heb de merrie voor recreatief gebruik, maar kan ik haar extra ondersteunen met bepaalde oefeningen?

Michaela38

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:32

Ik heb -toen ik mijn paard net had- veel getraind met heuveltje op en af, ook achterwaarts. Bouw het wel rustig op! Het heeft mijn paard een betere coordinatie opgeleverd! Overigens zie je het bij mijn paard juist weer meer in de draf dan in de stap.

DaisyBelg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:50

Hallo,

wij hebben ook een paard met hanentred.
we zijn er mee naar de dierenkliniek geweest en daar wisten ze eigenlijk ook geen antwoord te geven.
het is wel dat het erger wordt vind ik, met de tijd.
bij ons is het opgedoken na een operatie, hij was nlk klophengst.
een osteopaat kon ons niet helpen, vitaminen van de kliniek ook niet, als u er een andere behandeling op gevonden hebt laat het dan eens weten aub, ik zoek nog altijd voort;
Ons paard is van Spaanse afkomst en kan alles, van het typische vaquero werk tot de hogeschooldressuur, dat is ook de reden dat hij nog niet weg is!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:58

Je hoort wel vaker dat paarden na het castreren hanetred er aan over houden. Blijkbaar is er toch een zenuw geraakt tijdens de operatie.