Hoe nu verder?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:49

jolentinus schreef:
wat raad jij dan aan arebest.. in het land natuurlijk. dat is geen probleem. maar als het na een half jaar of een jaar nog niet goed is? wat dan? ik zou dan de optie van speciaal beslag proberen. gewoon kijken hoe het paard erop reageerd

Arabest Haha!

Ik raad aan om deze dierenarts eens te raadplegen www.biomentor.org (ik ben niet zo van de natuurgeneeswijzen kruiden en poedertjes, maar hij is wel een deskundig veearts mét verstand van natuurlijk bekappen)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:51

sorry haha... ik lees altijd alles briek.. haha . zal de site ff bekijken..

(nou ja.. als ik best lees is ook zeker geen belediging bedenk ik me net Bloos Tong uitsteken )

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 07:48

wat je ook kan doen is je paard laten zwemmen. iemand uit het hk topic van peesblessures heeft dat haar paard laten doen en ze kwam er super uit. ze hadden al van alles en nog wat geprobeerd en als laatste optie was het zwemmen. en nu gaat het weer een beetje beter. voor het preciese verhaal en uitleg moet je plukje@bokt pb'en.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 20:18

Ik hoorde net iets van iemand over bestraling.
Een paard met een afgescheurde pees kon hierdoor na 6 maanden weer springen als ik het goed begreep.

Weten jullie hier iets van of hebben jullie hier ervaring mee?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 20:40

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 22:43

En keramische bandages?
Sorry ik ben naar verschillende oplossingen aan het zoeken Tong uitsteken.

Ik heb nu trouwens een redelijk definitief besluit genomen, ze gaat het land op! Ik bel morgen de DA en ik wil eventuele andere therapien met hem overleggen. Mocht hij op het land echt geen goed idee vinden doe ik het niet. Maar ik ben vrij zeker van mijn zaak Lachen.
Eindelijk een beslissing!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:09

goedzo.. altijd dat getwijfel.. haha daar word ik ook altijd gek van..
nogmaals, volgens mij is dit een oplossing die het nooit erger kan maken..

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 21:53

UPDATE

Ik heb gisteren gesproken met de DA en de plannen zijn drastisch gewijzigd.

- ze mag niet meer in de weide (is te groot, kan ze rennen)
- alleen nog een klein stukje land of paddock, liefst alleen
- over een week de ijzers er onder, blijven er 4/6 maanden onder

Ze staat nu tijdelijk in de paddock die aan haar stal vast zit totdat de boer tijd heeft de andere paddock glad te rijden en te omheinen.

Ik ben wel blij dat ik met de DA gesproken heb. Ik heb ook alle mogelijkheden goed met hem overlegd.
Ik heb ook met hem gesproken over of het daadwerkelijk nog wel goed kan komen. Hij kan me natuurlijk geen garantie geven, het enige wat we kunnen doen is 4/6 maanden wachten.

Ik heb met hem gesproken over alternatieven, maar hij zei dat ik dat beter pas kan proberen na die ijzers.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:03

oke.. nou ja.. DA is bij je paard aanwezig geweest en zal er wel oog voor hebben.

afwachten dus. (Dat van dat land. is hij ons op pension ook met 1 paardje geweest. niks aan)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 22:14

Ik heb hem aan de telefoon gesproken.
Mijn merrie vind het in principe geen probleem om alleen te staan. Maar als het goed is komt ze eerst in een paddock naast 3 jaarlingmerries. En dan later dit jaar in een weide, naast een jaarlingmerrie. Maar die weide moet nog ingezaaid worden.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 17:25

UPDATE

Vandaag ijzers eronder laten zetten op de Kliniek.
Ze staat nu enorm naar buitengekantelt dmv een stukje extra ijzer onder de hoef en daar dan nog weer een kalkoen ingedraaid om haar nog stijler te zetten. Zo loopt ze al weer vrij aardig.
Ze mag nu gewoon in de weide en ik mag weer rijden!! Buiten lange rechte stukken stappen en af en toe draven.
Dus eigenlijk vrij goed nieuws. Ik moet nu over een maand terug en het is afwachten of het beter gaat na een periode of dat het niet beter wordt zonder ijzers. Want ooit moet ze weer zonder.

CarpeDiem45

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:19

Hallo Eline, na je update lee ik niks meer over de peesblessure van je paard. Ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat na het nieuwe hoefbeslag eronder. Bij mijn pony is vorige week een peesklap geconstateerd, ik zet hem nu 's ochtend in een miniweitje op advies van de dierenarts en verder op stal. Ook ik moet 10 minuten per dag stappen op het asfalt. Ik ben benieuwd naar reacties van jou maar ook van anderen die al wat verder in het 'revalidatieproces' na een peesklap zijn.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 08:20

Ik zal even een nieuwe update plaatsen

Ze heeft nu voor ijzers en bij het beschadigde been heeft ze aan de binnenkant een extra plaatje ijzer en een prop.
Hierdoor staat ze met haar been naar buitengekanteld waardoor de peesjes aan de binnenkant ontlast worden.
Dit ging eigenlijk heel goed. Het hielp goed.
Ik moest veel met haar stappen op het harde en af en toe een klein stukje draven. Ze ging echt vooruit. Ze mocht van de dierenarts en hoefsmid gewoon in de weide.

Maar een kleine week geleden ging mevrouw iets te fanatief rennen in de weide. Een paar keer heen en weer en vol in de ankers voor het hek. Totdat ze op een gegeven moment bij me kwam en duidelijk aangaf dat ze pijn had.
Ik ben donderdag bij de hoefsmid geweest en hij zij dat hij blij was dat ik gezien had wat er gebeurde want anders kan het ook zo zijn dat die ijzers niet helpen.

Ze staat nu in een kleiner stukje land en ze moet zo vaak mogelijk buiten stappen. Over 2 weken moet ik opnieuw naar de dierenarts.