Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Laurier schreef:Maar als ik het goed begrijp uit je tekst hebben ze dus wel degelijk dingen gevonden, alleen allerlei verschillende dingen in verschillende klinieken? Waarom hecht je daar geen waarde aan, dat snap ik niet zo goed. Het kan toch zijn dat ze meerdere dingen mankeert, of van het een het ander is gekomen of begrijp ik je nou verkeerd?
haf_jessie schreef:Ze is al onder controle bij da, hij komt volgende week terug.
Ze is in 4 klinieken geweest, en daar vonden ze allemaal wat anders. (van spat tot peesproblemen, rugproblemen, heupen en noem maar op. Ik hecht daar dus totaal geen waar de aan. Da heeft 2 weken terug buigproeven gedaan en alles, en die waren goed
geerke schreef:het is beter voor haar om haar soepel proberen te krijgen dan haar zo door te laten lopen...even hulp vragen aan iemand die er verstand van heeft en gymnastiseren dat paard!Als je haar zo laat doorlopen gaat ze misschien nog veel meer klachten krijgen!sterkte ermee!doe je best,het is een heel leuk beest!!
MaaikeUshi schreef:HEt lijkt alsof ze het ene achterbeen minder optilt dan het andere. Je zegt ook herhaaldelijk dat ze iets constateren in haar heup. Ik dacht toen ik haar zag lopen direct aan een vorm van ataxie. Is niet direct dodelijk, als het een lichte vorm is (is soort zenuw-beknelling in de achterhand, kan meer of minder ernstige vormen aannemen, kan aangeboren zijn of komen door bijv. ongeluk, dat ze hun achterbenen spreiden bij bijv. gladheid). Maar een DA zou dat ook moeten constateren.
Vind wat jij zegt, dat de DA zou zeggen 'dat je maar eens door moet zetten', beetje merkwaardig. Dat je op moet bouwen: maar wat dan? Een paard loopt niet voor z'n lol op deze manier. En geven ze dan ook tips hoe je het aan moet pakken?
Maar, stel dat het ataxie zou zijn, dan zou je door goede gerichte training toch best een leuk recreatiepaardje kunnen hebben hoor. Vandaar ook dat ik dacht aan ataxie, dat leek me dan nog het enige logische in deze.
Eric Laarakker is een super DA / en doet alles dus op holistische basis. Maar hij is ook een 'echte' DA, heb zelf (mijn paarden dan ) zeer goede ervaringen met hem. Had een paard waarvan een DA na een buigproef zei dat ze hoefkatrol had als laatste poging bij hem gebracht, bleek dat ze een verschoven nekwervel hadTwee keer acupunctuur, kraken en na twee maanden liep ze weer 100% rad, is ook nooit meer wat mee aan de hand geweest.
Niet dat hij een wonderdokter is, hij zegt ook gewoon als er niets aan te doen is. En last but not least, hij is ook betaalbaar.
OVerigens vind ik het erg goed van je dat je al zoveel hebt laten uitzoeken, maar ik snap de conclusies niet goed. Ook niet dat ze afgekeurd zou zijn, waarvoor dan? Ook voor recreatief gebruik?
En waar wil je haar zelf voor gebruiken?
Hoe dan ook sterkte ermee. Heel vervelend als er zoiets sluimerends is waar je de vingers niet achter krijgt.
Maar ik zou dus ataxie testen laten doen en naar Eric Laarakkers gaan (of naar bijv. Steffi Laarse, ook uitstekend DA plus holistisch DA) .
_Sammie_ schreef:MaaikeUshi schreef:HEt lijkt alsof ze het ene achterbeen minder optilt dan het andere. Je zegt ook herhaaldelijk dat ze iets constateren in haar heup. Ik dacht toen ik haar zag lopen direct aan een vorm van ataxie. Is niet direct dodelijk, als het een lichte vorm is (is soort zenuw-beknelling in de achterhand, kan meer of minder ernstige vormen aannemen, kan aangeboren zijn of komen door bijv. ongeluk, dat ze hun achterbenen spreiden bij bijv. gladheid). Maar een DA zou dat ook moeten constateren.
Vind wat jij zegt, dat de DA zou zeggen 'dat je maar eens door moet zetten', beetje merkwaardig. Dat je op moet bouwen: maar wat dan? Een paard loopt niet voor z'n lol op deze manier. En geven ze dan ook tips hoe je het aan moet pakken?
Maar, stel dat het ataxie zou zijn, dan zou je door goede gerichte training toch best een leuk recreatiepaardje kunnen hebben hoor. Vandaar ook dat ik dacht aan ataxie, dat leek me dan nog het enige logische in deze.
Eric Laarakker is een super DA / en doet alles dus op holistische basis. Maar hij is ook een 'echte' DA, heb zelf (mijn paarden dan ) zeer goede ervaringen met hem. Had een paard waarvan een DA na een buigproef zei dat ze hoefkatrol had als laatste poging bij hem gebracht, bleek dat ze een verschoven nekwervel hadTwee keer acupunctuur, kraken en na twee maanden liep ze weer 100% rad, is ook nooit meer wat mee aan de hand geweest.
Niet dat hij een wonderdokter is, hij zegt ook gewoon als er niets aan te doen is. En last but not least, hij is ook betaalbaar.
OVerigens vind ik het erg goed van je dat je al zoveel hebt laten uitzoeken, maar ik snap de conclusies niet goed. Ook niet dat ze afgekeurd zou zijn, waarvoor dan? Ook voor recreatief gebruik?
En waar wil je haar zelf voor gebruiken?
Hoe dan ook sterkte ermee. Heel vervelend als er zoiets sluimerends is waar je de vingers niet achter krijgt.
Maar ik zou dus ataxie testen laten doen en naar Eric Laarakkers gaan (of naar bijv. Steffi Laarse, ook uitstekend DA plus holistisch DA) .
Hier dacht ik ook gelijk aan toen ik het zag...
haf_jessie schreef:Nieuw filmpje van vandaag
http://nl.youtube.com/watch?v=yZYCgycHR9Q
Ik denk als het ataxie was, hadden 4 klinieken en tig da dat er toch wel uit moeten halen eigenlijk