Is dit stijf of iets? filmpje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Re: Is dit stijf of iets? filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 21:50

Ze is nu onder controle bij de da, die kijkt er nauwkeurig naar. Ik heb hem niet gevraagd weer te gaan rijden, hij zei het zelf eigenlijk. Hij heeft haar lang gelongeerd 2 weken terug, buigproven gedaan, op rug gedrukt en alles. En vond het allemaal erg meevallen, hij vond haar alleen wat stijf.
Zadel is een boomloos barefoot london , met hele goede pad, ik heb zelf niet idee dat ze hier last van heeft

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:51

Laurier schreef:
Maar als ik het goed begrijp uit je tekst hebben ze dus wel degelijk dingen gevonden, alleen allerlei verschillende dingen in verschillende klinieken? Waarom hecht je daar geen waarde aan, dat snap ik niet zo goed. Het kan toch zijn dat ze meerdere dingen mankeert, of van het een het ander is gekomen of begrijp ik je nou verkeerd?

ja dat begrijp ik ook niet helemaal,
je noemt bijvoorbeeld spat, dat hebben ze genoemd bij een kliniek.
was dat op basis van foto's?
zo ja, dan kan je het toch niet negeren?

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 21:52

In bodegraven spat ontdekt, daarna bij van schie in wassenaar ook fotos van sprong, en daar weer geen spat. Noem maar op.
Als laatste heeft ze in april een botscan gehad van hele lijf.
daar zien ze botsveranderingen van 2 %, en daar was alleen verandering te zien in haar heupen. De da heeft dit allemaal nog eens bekeken, en die heupen zouden nu goed moeten zijn.
Nogmaals, ik zou niet koste wat kost op dit paard gaan. De da zei dat zelf, je moet weer wat met haar gaan doen

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:53

Toen ik haar zag draven moest ik aan een paard van me denken wat ooit spierbevangen is geweest. Helaas afgekeurd voor de sport, en de bewegingen zagen er allemaal krampachtig uit.
Het paard was wel al 14, en waarschijnlijk had hij dit opgelopen na een TE intensieve training.
Voor recreatief gebruik, meestal alleen stappen, wordt hij nu gebruikt.

Als je hem/haar "getraint"hebt, hoe gaat het dan de dag erna? Worden zijn bewegingen korter en stijver?

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 21:53

O ja, op de botscan kwam ook geen spat naar voren. En ook geen rugproblemen, zoals ze bij bodegraven zeiden

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:53

Ik vind het ook raar dat je geen waarde hecht aan die onderzoeken.
Je kan buigproeven doen tot je een ons weegt, als het in de rug zit reageert ze natuurlijk niet op de benen.
Zoek een goeie paarden arts die bekend staat, doe eventueel een oproep op bokt en laat haar goed bekijken.
En als ze zoveel mankeert... waarom blijf je dan proberen?

Niet als aanval hoor. Ik heb zelf net een haf gekocht die ineens niet lekker liep. 1 arts kon niks vinden, andere arts zij kissing spines en ik mag nooit meer rijden maar ik heb er voor de zekerheid een fysio bijgehaald en hij zei ook nooit meer rijden.
Soms moet je je ergens gewoon bij neerleggen.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 21:54

succubi even goed mijn bericht lezen aub.
Een botscan is het duurste soort onderzoek, en daar komt alles aan het licht. Misschien snap je dan, waarom ik het enigsinds vreemd vind, dat er bij alle klinieken wat anders uitkomt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:55

en de ostheopaat, hoe lang is dat geleden?
wel goed zeg hoe je ermee bezig bent, lijkt me erg vervelend voor je dat ze nu op de 1 of andere manier nog steeds niet fijn loopt..

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 21:55

Ik liet de da komen, of het eerlijk was har zo in leven te laten, en te kijken hoe ze liep onbelast. Ik ben juist bezig om het haar zo prettig mogelijk te maken, en ga niet koste wat kost erop

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 21:57

De osteopaat is erbij geweeest, en maand geleden nog de chiropractor.
Die zei dat ze helemaal los was in lijf, geen blokkades.
Ik liet haar niet komen omdat ik weer wou rijden, maar om het haar nog zo fijn mogelijk te maken.
Ik had me er al lang bij neergelegt dat ik nooit meer zou kunenn rijden. Daarom heb ik een veulen erbij gekocht, en mocht jessie van mij al met pensioen

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:00

Wel apart... En idd moeilijk (ik weet hoe irritant het is als je niks kan vinden maar wel ziet dat het niet lekker loopt)

Misschien eens bijgezet lopen, dat ze haar hoofd iig naar beneden heeft (niet te strak natuurlijk) en weer eens filmen, kijken of ze dan al anders loopt.
Het lijkt namelijk dat ze haar hoofd omhoog doet om wat te ontwijken.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:00

Kan je niet eens contact opnemen met eric laarakkers ? Die heeft mijn merrie ook goed geholpen. Die was ook al verschillende keren door meerdere DA's nagekeken en ook steeds wat anders etc,
uiteindelijk zat er een wervel helemaal boven in dr hals niet lekker en dr SIgewricht zat niet goed.
Als je daar voor de eerste keer komt kijken ze dr helemaal na. Bij die van mij kwam er ook iets met dr been uit waar we nooit iets van hebben gemerkt.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 22:06

De da die ik heb, daar heb ik wel vertrouwen in
(met mijn andere 2 paarden die zijn ingeslapen, had hij het bij het rechte eind)
Hij denkt dat het stijfheid is, en met belasting beter moet gaan.
Ik moet ook veel longeren.
Hij zei ik kom na 3 weken terug, om te kijken of ze stijver loopt of beter, en dan maken we weer verdere afspraken. Ik vind nu na 2 weken dat ze al wel beter loopt als daarvoor.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:12

haf_jessie schreef:
Ze is al onder controle bij da, hij komt volgende week terug.
Ze is in 4 klinieken geweest, en daar vonden ze allemaal wat anders. (van spat tot peesproblemen, rugproblemen, heupen en noem maar op. Ik hecht daar dus totaal geen waar de aan. Da heeft 2 weken terug buigproeven gedaan en alles, en die waren goed

Maar als 4 klinieken iets vinden en daar hecht je geen waarde aan omdat t verschillende uitslagen had. Waarom geloof je dan wel een buigproef van een da? Ik heb t filmpje gezien en vind t paardje achter zeker niet goed lopen. Kan je geen second opinion ergnes krijgen? Zou vervelend zijn voor t paardje als zou blijken achteraf dat er wel iets niet goed is en je al die tijd wel gewoon gereden hebt. Succes in ieder geval met r. Hoop voor je dat als ze iets vinden dat t in ieder geval verholpen kan worden.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 22:15

Het gaat me niet zozeer om die ene buigproef. met die botscan hadden wel verdere problemen van rug hals, benen eruit moeten komen.
En nogmaals, ik ga niet rijden koste wat kost.
Ze gaat niet meer naar de kliniek iig, ze is in bodegraven, lingehoeve, wassenaar, en emmeloord geweest. En allemaal zeiden ze steeds dat ik op moet bouwen.
Ik stopte steeds zelf
Ik ben 2 paarden verloren met beenproblemen, en altijd te bang dat er iets is.
Kijk dat ze niet helemaal soepel loopt is duidelijk, maar volgens mijn da moet ik nu eens doorzetten. En zal er vanzelf uitkomen of ze beter of slechter zal lopen

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:32

oke dat is duidelijk. Dan zal de toekomst t uitwijzen. Succes met r!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:45

HEt lijkt alsof ze het ene achterbeen minder optilt dan het andere. Je zegt ook herhaaldelijk dat ze iets constateren in haar heup. Ik dacht toen ik haar zag lopen direct aan een vorm van ataxie. Is niet direct dodelijk, als het een lichte vorm is (is soort zenuw-beknelling in de achterhand, kan meer of minder ernstige vormen aannemen, kan aangeboren zijn of komen door bijv. ongeluk, dat ze hun achterbenen spreiden bij bijv. gladheid). Maar een DA zou dat ook moeten constateren.
Vind wat jij zegt, dat de DA zou zeggen 'dat je maar eens door moet zetten', beetje merkwaardig. Dat je op moet bouwen: maar wat dan? Een paard loopt niet voor z'n lol op deze manier. En geven ze dan ook tips hoe je het aan moet pakken?
Maar, stel dat het ataxie zou zijn, dan zou je door goede gerichte training toch best een leuk recreatiepaardje kunnen hebben hoor. Vandaar ook dat ik dacht aan ataxie, dat leek me dan nog het enige logische in deze.
Eric Laarakker is een super DA / en doet alles dus op holistische basis. Maar hij is ook een 'echte' DA, heb zelf (mijn paarden dan ) zeer goede ervaringen met hem. Had een paard waarvan een DA na een buigproef zei dat ze hoefkatrol had als laatste poging bij hem gebracht, bleek dat ze een verschoven nekwervel had Clown Twee keer acupunctuur, kraken en na twee maanden liep ze weer 100% rad, is ook nooit meer wat mee aan de hand geweest.
Niet dat hij een wonderdokter is, hij zegt ook gewoon als er niets aan te doen is. En last but not least, hij is ook betaalbaar.
OVerigens vind ik het erg goed van je dat je al zoveel hebt laten uitzoeken, maar ik snap de conclusies niet goed. Ook niet dat ze afgekeurd zou zijn, waarvoor dan? Ook voor recreatief gebruik?
En waar wil je haar zelf voor gebruiken?
Hoe dan ook sterkte ermee. Heel vervelend als er zoiets sluimerends is waar je de vingers niet achter krijgt.
Maar ik zou dus ataxie testen laten doen en naar Eric Laarakkers gaan (of naar bijv. Steffi Laarse, ook uitstekend DA plus holistisch DA) .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:47

het is beter voor haar om haar soepel proberen te krijgen dan haar zo door te laten lopen...even hulp vragen aan iemand die er verstand van heeft en gymnastiseren dat paard!Als je haar zo laat doorlopen gaat ze misschien nog veel meer klachten krijgen!sterkte ermee!doe je best,het is een heel leuk beest!!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:20

geerke schreef:
het is beter voor haar om haar soepel proberen te krijgen dan haar zo door te laten lopen...even hulp vragen aan iemand die er verstand van heeft en gymnastiseren dat paard!Als je haar zo laat doorlopen gaat ze misschien nog veel meer klachten krijgen!sterkte ermee!doe je best,het is een heel leuk beest!!

Helemaal mee eens. Als de veearts zegt dat met training het korte lopen kan verbeteren, omdat het stijfheid is. Dan zou ik daar zeker mee doorgaan. Mocht ze het niet aankunnen, dan heb ik er alle vertrouwen in dat je op tijd stopt.

Als je de berichten van ts goed leest, dan zijn er verschillende onderzoeken geweest. Niet alleen met verschillende uitslagen, maar metname tegenstrijdige uitslagen. Vandaar dat ze er minder waarde aan hecht. Het laatste grote onderzoek was een totale botscan. Die zal, denk ik, alles wel goed moeten aangeven. Daar kwamen die lichte problemen bij de heup naar voren.

De veearts zegt blijkbaar dat de pony, na een jaar rust, wel recreatief bereden kan worden. En dat het zelfs goed voor haar zou zijn, aangezien ze nu stijf is en wat kort loopt. Sterkere spieren kunnen de gewrichten beter ondersteunen. Ik zou de pony zeker deze kans gunnen Ja

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:45

MaaikeUshi schreef:
HEt lijkt alsof ze het ene achterbeen minder optilt dan het andere. Je zegt ook herhaaldelijk dat ze iets constateren in haar heup. Ik dacht toen ik haar zag lopen direct aan een vorm van ataxie. Is niet direct dodelijk, als het een lichte vorm is (is soort zenuw-beknelling in de achterhand, kan meer of minder ernstige vormen aannemen, kan aangeboren zijn of komen door bijv. ongeluk, dat ze hun achterbenen spreiden bij bijv. gladheid). Maar een DA zou dat ook moeten constateren.
Vind wat jij zegt, dat de DA zou zeggen 'dat je maar eens door moet zetten', beetje merkwaardig. Dat je op moet bouwen: maar wat dan? Een paard loopt niet voor z'n lol op deze manier. En geven ze dan ook tips hoe je het aan moet pakken?
Maar, stel dat het ataxie zou zijn, dan zou je door goede gerichte training toch best een leuk recreatiepaardje kunnen hebben hoor. Vandaar ook dat ik dacht aan ataxie, dat leek me dan nog het enige logische in deze.
Eric Laarakker is een super DA / en doet alles dus op holistische basis. Maar hij is ook een 'echte' DA, heb zelf (mijn paarden dan ) zeer goede ervaringen met hem. Had een paard waarvan een DA na een buigproef zei dat ze hoefkatrol had als laatste poging bij hem gebracht, bleek dat ze een verschoven nekwervel had Clown Twee keer acupunctuur, kraken en na twee maanden liep ze weer 100% rad, is ook nooit meer wat mee aan de hand geweest.
Niet dat hij een wonderdokter is, hij zegt ook gewoon als er niets aan te doen is. En last but not least, hij is ook betaalbaar.
OVerigens vind ik het erg goed van je dat je al zoveel hebt laten uitzoeken, maar ik snap de conclusies niet goed. Ook niet dat ze afgekeurd zou zijn, waarvoor dan? Ook voor recreatief gebruik?
Hoe dan ook sterkte ermee. Heel vervelend als er zoiets sluimerends is waar je de vingers niet achter krijgt.
Maar ik zou dus ataxie testen laten doen en naar Eric Laarakkers gaan (of naar bijv. Steffi Laarse, ook uitstekend DA plus holistisch DA) .

Hier dacht ik ook gelijk aan toen ik het zag...

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 14:48

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:56

Dat was wel een heel kort filmpje haha
Maar het ziet er al wel beter uit.
Toch lijkt het alsof ze haar rug vast zet.
Ik heb echt het gevoel dat als je haar lekker soepel en los zou trainen dat ze zich al een stuk meer zou kunnen ontspannen.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:56

_Sammie_ schreef:
MaaikeUshi schreef:

Hier dacht ik ook gelijk aan toen ik het zag...

Ik denk ook meteen aan ataxie na het zien van de filmpjes.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:10

haf_jessie schreef:
Nieuw filmpje van vandaag

http://nl.youtube.com/watch?v=yZYCgycHR9Q

Ik denk als het ataxie was, hadden 4 klinieken en tig da dat er toch wel uit moeten halen eigenlijk

Ik vind het geloof ik nog niet heel veel beter... Misschien dat de klinieken niet gelijk aan ataxie denken

Petto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:21

Ik vind haar in de schouder zo vast en stijf. Vnl. rechtsvoor.
Misschien dat je daar eens naar kunt laten kijken door een masseur?
Als ze d'r voorbenen niet voldoende kan strekken krijg je het idee dat het in de rug/achterbenen zit maar daar zit het niet. Volgens mij een spierenprobleem.