Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:arnjojo schreef:wel nee maak je niet druk. Ze worden hooguit te lang, maar zolang jij niks geks aan de hoeven ziet is er niks aan de hand. Het ene paard moet na 8 weken naar de smit en de ander kan 16 weken zonder smit. Gewoon goed opletten of er geen scheurtjes, gaten en dergelijke komen. Ijzer kwijt direct bellen. Hoeven iedere dag netjes schoonkrabben en borstelen. Geen zorgen
Beetje voorbarig als je geen verstand van beenstanden hebt. Mijn paard heeft goede stevige hoornkwaliteit en scheuren en gaten komen niet zomaar als het dier goed op zijn voetas staat, maar 16 weken?? Mijn paard zal na 9 weken al moeite krijgen met afrollen en na 11 weken gaan struikelen, ondertussen al wat dikker benen krijgen, als je geen benul hebt en de ijzers zitten er nog onder, dan rij je wel je paard naar de emmer als je dan gewoon door gaat en bv lekker in rul zand gaat rijden.
Mensen zijn zich vaak niet bewust hoe belangrijk een smid is..., jammer...
deniejs schreef:arnjojo schreef:Ik kan me sterk vergissen maar kan uit het verhaal van de ts niet opmaken dat ze ijzers heeft... Zowel is heb ik daar echt overheen gelezen. Vind het raar dat iedereen het over ijzers heeft als ze het daar neit over gehad heeft..hmm maarja Wat dat betreft. Tuurlijk dan ben ik het eens met jullie. Maar zonder ijzers..
Er staat in beginpost duidelijk dat het paard in kwestie hoefijzers heeft!