Is idd lastig als een DA zo bot is. Ik vond dat ook altijd moeilijk, want je wilt gewoon op een rustige en open manier de mogelijkheden kunnen bespreken en overleggen. Aan de andere kant: als ie nou wel heel goed is in zijn vak ....?
Ik ken Greve niet dus kan dat niet beoordelen, maar misschien kun je nog een nieuw topic openen met de vraag wie goede ervaringen heeft met zijn DA voor wat betreft zenuwsneden? Dan hoor je in elk geval veel reacties ....
Je krijgt nu in elk geval wel een second opinion van een andere DA dus dat lijkt me sowieso wel handig.
Zoals je al eerder schreef heb je maar 2 keuzen als je paard pijn heeft: inslapen ofbehandelen. Er is bij zulke ernstige HKO waarbij ze duidelijk pijn hebben geen tussenweg vind ik. Alleen weidegang is in mijn ogen ook geen optie voor een paard met zere voeten, want dan lopen ze juist veel en kunnen ze niet lekker even een sprintje trekken.
Persoonlijk zou ik de lat leggen bij de mogelijkheden die een pijnvrij leven opleveren en dan moet je daarbij over jezelf oordelen of je de bijbehorende activiteit, voor zover die er dan nog is, ook leuk genoeg vindt met je paard. Dat lijkt me het meest reeel.
Heb zelf een HKO 3/4 paard, dus heb hier ook al goed over na moeten denken. Ik kan een aantal dingen ook niet meer doen, zoals galoperen en voluit draven of op het harde rijden. Maar daar heb ik vrede mee en als ik me aanpas en lekker buiten rijd op zachte paden, of rustig rijd of longeer op onze goede bodems loopt ze best goed en heeft ze het naar haar zin. Daar kunnen we dus allebei mee leven, paardje en ik

!
Blijf je topic nog volgen, want ben benieuwd wat Greve je adviseert en wat je gaat doen. Houd je ons op de hoogte?