Paard kreupel door hoefschoenen van Kavalkade!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opaal

Re: Paard kreupel door hoefschoenen van Kavalkade!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 17:12

driebergen schreef:
Wat een rotverhaal zeg!
Op de foto vind ik die dingen er eigenlijk ook niet zo fijn uitzien. Ik ken ze niet, maar het lijkt me dat ze heel snel uitgaan.

Ik weet niet of je nog verder wil in hoefschoenen, maar volgens mij kan je ze beter op maat laten maken.
Er zijn namelijk mensen die dat goed kunnen. Mijn zus rijdt al jaren met hoefschoenen en die heeft eigenlijk nooit problemen.
die schoenen zitten helemaal om de hoef en die krijgt een paard met moeite af. mocht je meer info willen, pb me maar.

Heel lief aangeboden maar ik had de balbeschermers gekocht puur voor het aftrappen van zijn ijzers en ter bescherming van zijn bal met losgaan in de bak. Heb het nu eigenlijk wel gahad met zulk soort hulpmiddelen. Eerst maar weer zien dat alles goed komt en dan weer over op mijn oude vertrouwde springschoenen van Eskadron...

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:58

heb misschien niet verder doorgelezen ,wilde wel n tip geven , zou zeker foto,s maken van de verwondingen en de rapportjes van de DA bewaren en kalvajade aansprakelijk stellen , dus niet alleen de balbeschermers terug laten nemen , maar ook onkosten vergoeding vragen ...
Vindt dit echt niet normaal , je verwacht als je bescherming aanschaft dat t ook bescherming is en geen snelle manier om je paard kreupel en pijn te bezorgen
GRRRR kan me boos maken om stomme uitvindingen Boos!

maar igg veel succes met je paardje

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 21:21

Zinzi_jewel schreef:
heb misschien niet verder doorgelezen ,wilde wel n tip geven , zou zeker foto,s maken van de verwondingen en de rapportjes van de DA bewaren en kalvajade aansprakelijk stellen , dus niet alleen de balbeschermers terug laten nemen , maar ook onkosten vergoeding vragen ...
Vindt dit echt niet normaal , je verwacht als je bescherming aanschaft dat t ook bescherming is en geen snelle manier om je paard kreupel en pijn te bezorgen
GRRRR kan me boos maken om stomme uitvindingen Boos!

maar igg veel succes met je paardje

Ja ik ben hier idd al druk mee bezig. Kan alleen niet zelf Kavalkade aansprakelijk stellen. Ik moet de ruitersportzaak die mij dit product verkocht heeft aansprakelijk stellen en hun moeten dat Kavalkade weer doen. Vind dit opzich wel een vervelende situatie want kom daar al jaren! Maar goed moet dit gewoon even zakelijk afhandelen en daarin alle kosten berekenen die ik gehad heb en nog krijg....

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:31

ja idd. wel een verelende situatie , zeker als je daar al jaren komt !
maar goed hun hebben t product niet uitgevonden en hun is ook verteld door de veretegenwordiger dat het een goed product is... wat dus totaal niet is , want dit is helaas niet de eerste x dat ik hoor of lees over de balbeschermers van kalvakade die niet deugen ..
Maar goed , je kan bij de ruiterzaak toch zeggen dat t op de die manier moet eerst hun aansprakelijk stellen en dat hun t weer moeten verhalen op kalvakade en als de ruitersport zaak zegt niets meer van kalvakade in t assortiment te nemen als ze deze klacht niet naar behoren gaan behandelen , ( maar ja weet niet hoe goed je contact is bij de ruiterzaak ) zullen ze waarschijnlijk wel jou schade willen afhandelen , want negatieve mond op mond reclame is heel heel erg voor n merk
succes

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:41

Ik gebruik deze hoefbeschermers ook en nooit problemen gehad,vind wel dat ze niet voor te modderige ondergrond zijn en alleen om te werken . paarden kunnen rare bokkesprongen maken en dan zitten ze niet echt supervast.
Denk wel dat je een dierenarts verklaring nodig hebt om kavalkade hierover aan te spreken

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 22:37

jus schreef:
. paarden kunnen rare bokkesprongen maken en dan zitten ze niet echt supervast.
Nee maar daar worden ze wel voor verkocht dus tijd voor actie voordat er nog meer gedupeerden komen.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:48

Heb nog even bij de omschrijving gekeken en inderdaad staat bij for turning out , en ook , a steel form protects the frog against pressure points dat is dus het gevaarlijke aan de beschermers.
Had er eigenlijk nooit bij nagedacht dat zoiets zou kunnen gebeuren vind ook dat ze dit moeten verbeteren met de kracht van een paard is het net een mesje.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:51

Ook ik heb deze hoefbalbeschermers gekocht. gelukkig in de aanbieding ( 25 euro) ik heb ze 2 x gebruikt, tot ik een waarschuwing kreeg van de stalhouder. Ze had gehoord dat die dingen wel eens omhoog konden schuiven en dat het melaten deel het kootbeen kon doen breken !!
Stel hij schuift omhoog en het metalen plaatje schuift tegen het kootbeen.....dan heb je nog maar 1 rake tik nodig om de rest te verwoesten. Heb er even over na moeten denken, maar durf ze niet meer te gebruiken.....
Succes met je paard. Ik denk dat de fabrikant idd aansprakelijk is.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 22:57

kiana schreef:
Ook ik heb deze hoefbalbeschermers gekocht. gelukkig in de aanbieding ( 25 euro) ik heb ze 2 x gebruikt, tot ik een waarschuwing kreeg van de stalhouder. Ze had gehoord dat die dingen wel eens omhoog konden schuiven en dat het melaten deel het kootbeen kon doen breken !!
Stel hij schuift omhoog en het metalen plaatje schuift tegen het kootbeen.....dan heb je nog maar 1 rake tik nodig om de rest te verwoesten. Heb er even over na moeten denken, maar durf ze niet meer te gebruiken.....
Succes met je paard. Ik denk dat de fabrikant idd aansprakelijk is.

Gewoon mee terug gaan zou ik zeggen. Ik heb ook mijn geld terug gekregen met toestemming van kavalkade....dat zegt voor mij al genoeg.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:58

Ik had mijn geld ook terug gekregen zonder problemen...

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 01:41

ik heb ze al een tijd in de kast liggen....in ieder geval te lang om terug te brengen.
jammer, het idee is erg goed.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:12

als de schoenen niet veilig zijn , en je hebt ze al wat langer , kun je ze misschien toch gewoon terug brengen , wellict n tegoedbon krijgen om aan iets anaders te besteden ...
ik zou zelf terug gaan en ze terug brengen ...
of ze moeten al gebruikt zijn enzo

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 01:25

Zinzi_jewel schreef:
als de schoenen niet veilig zijn , en je hebt ze al wat langer , kun je ze misschien toch gewoon terug brengen , wellict n tegoedbon krijgen om aan iets anaders te besteden ...
ik zou zelf terug gaan en ze terug brengen ...
of ze moeten al gebruikt zijn enzo

Ja ze zijn idd gebruikt en de winkel had ze in de aanbieding vanwege opheffingsuitverkoop Knipoog ach...beter niet meer gebruiken dan vette blesures.
Ik ben benieuwd hoe kavalkade dit gaat oplossen met de TS

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:04

ja daar ben ik ook heel benieuwd naar hoe kalvakade dit op gaat lossen met TS

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 16:03

Zinzi_jewel schreef:
ja daar ben ik ook heel benieuwd naar hoe kalvakade dit op gaat lossen met TS

Ik hou jullie op de hoogte! In de tussen tijd zoek ik naar meer gedupeerden dus als jullie mensen weten, hier laten reageren! Haha!