Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cabcalor schreef:Mooie foto's arabesk!
Echter, nergens op de foto is de witte lijn te zien, dus ook niet de structuur waarin genageld wordt. Het hoefbeen hangt ook niet vast door de witte lijn aan de hoefwand...
Jammer dat "HN" en "afgevaardigden" dit blijven verkondigen. het leidt tot onnodige verwarringen...
schaapjuh schreef:Kun je dan vertellen hoe het dan wél zit? Aan zeggen dat iets niet zo is, hebben we weinig![]()
Overigens is dit wel hetgeen wat mij geleerd is tijdens traditionele hoefbekaples op school door een zeer bekende hoefsmid, dus het is niet zozeer 'HN' die dit verkondigen...
Noah2006 schreef:Jeetje, wat kan je dan het beste doen als je paard veel buiten loopt ipv beslaan om de hoef hard te houden?
Jij weet wel veel over hoeven trouwens, hoe komt dat zo? Hobby, nieuwschierigheid, of studie?
, zelfstudie door nieuwsgierigheid en nu ook werk. 

lugubere verhaaltjes kan ik wel tegen
SenJ schreef:Zeer interessant!
Wel wat vraagjes....
Die straal he, is die nou samengeknepen? Dus zou hij eigenlijk nog breder moeten worden en is hij nu te smal?
En wat ik me ook nooit zo heb gerealiseerd is, dat bij ijzers de nagels in de witte lijn komen. Zowel mijn vorige paard, als mijn huidige paard worden gestrasserd. Maar dit paard stond wel op ijzers en is nu aan het herstellen hiervan (heb hem pas drie maanden).
Nou vroeg ik me af, groeit die witte lijn nou ook gewoon verder? Eigenlijk vraag ik me zoiezo af, wat er nou allemaal groeit. De hoefwand, de straal en de zool is het enige wat je ziet aan de buitenkant, maar wat groeit er dan precies niet verder aan een hoef?

polly2 schreef:Als je de boel in ruim water met biotex groen kookt, dan laat al het vlees dat er nog aanzit vanzelf los. je vist het dan zo schoon uit de pan!
Wel buiten doen, dat koken...want het ruikt niet bepaald naar een lekker soepje of zo....
Wij doen dat ook zo met ondervoeten. rechtsteeks van de slager, zo de pan in...

. De andere is wel goed gelukt, maar de hoornschoen dus minder mooi dan bij jou. Goed commentaar ook
Zammie schreef:polly2 schreef:Als je de boel in ruim water met biotex groen kookt, dan laat al het vlees dat er nog aanzit vanzelf los. je vist het dan zo schoon uit de pan!
Wel buiten doen, dat koken...want het ruikt niet bepaald naar een lekker soepje of zo....
Wij doen dat ook zo met ondervoeten. rechtsteeks van de slager, zo de pan in...
Waarvoor dan? Waar gebruik je dit voor?
, dat je denkt, heeft een paard dáár nog op gelopen.
Arabesk schreef:In Utrecht hebben ze een 'torrenbak' voor het schoonvreten van kadavers
Tot zover de smerige verhalen
Voor de mensen die ook nog geinteresseerd zijn in verder delen van paarden, op de uni staan volledige skeleten, maar ook preperaten van halve paardenhoofden enz. De Shübertgalerij is waar ze staan, in het hoofdgebouw van Diergeneeskunde. Op zich valt het niet echt op als je zomaar binnen komt lopen, maar misschien is het verstandiger eens tijdens een open dag binnen te wandelen. Is echt heel interessant en zeker niet ranzig 
Erg interessant om dit nou eens zo te zien