peesblessure. HELP..!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kel_tje

Re: peesblessure. HELP..!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 21:04

weten jullie dan misschien een dierenarts die aan huis scant? en dicht bij tilburg in de buurt misschien kanik mijn vader dan wel overhalen het te laten doen.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:01

Een paar regels boven jouw topic staat er een over eDigit.. Ik mdeende gelezen te hebben dat die ook an huis scannen.

Succes ermee!

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:58

je kan het in het topic van mijn eerste post vragen. iemand in dat topic had ook een da die aan huis scant. weet alleen niet meer wie dat was en welke da ze had.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 09:30

bedankt allemaal voor jullie reacties..!!! ik zal er alles aan doen om te zorgen dat mijn paardje beter word

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 09:58

gijs schreef:
Crisje_Lanc schreef:
Je maakt een topic, vraagt informatie en bent niet bereid om van ons aan te nemen dat een scan de beste optie is.
Zo kan het alleen maar erger worden.

dit is niet helemaal waar
zzij is wel bereid om het aan te nemen maar als je goed leest haar vader niet

Ja ik doelde ook op haar vader, als ouder ben je toch verantwoordelijk. Ik zou mijn vader wat anders vertellen in zo'n situatie. Waarom krijgt zijn kind een paard en laat hij het zo rondlopen met een peesblessure? Bij mij gaat gezondheid voor alles, wat het dan ook kost.
TS probeer je vader over te halen, laat hem inderdaad deze berichten maar eens lezen. Een peesblessure gaat niet 'zomaar' over, op een scan kun je precies zien wat de staat is en daarop de behandeling/genezing afstemmen.
Mail anders eens wat DA's bij je in de buurt of ze aan huis scannen en hoe duur het dan is

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 14:51

ik heb een mailtje gestuurd naar een dierenkliniek in moergestel..!! er stond al op de site dat ze wel aan huis een scan kunnen laten maken.. ik laat jullie zo snel mogelijk iets weten....

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 14:59

super! goed gedaan
als de prijs meevalt is je vader misschien toch wel over te halen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:16

kel_tje schreef:
ik heb een mailtje gestuurd naar een dierenkliniek in moergestel..!! er stond al op de site dat ze wel aan huis een scan kunnen laten maken.. ik laat jullie zo snel mogelijk iets weten....

Goed zo! En nu verdere actie ondernemen....

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:17

Goedzo Kel-tje
Hopen op goed bericht

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:01

ik heb slecht nieuws..!! de dierenkliniek in moergestel maakt geen scan aan huis..... maar ik blijf door zetten ik geef niet op...!!!!

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:21

ik heb een mailtje gestuurd naar edigit.. maar ik heb gehoord dat hun heel duur zijn...!!! is dat waar?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:23

Misschien gewoon in de gouden gids kijken en DA-praktijken afbellen? Veel gemengde praktijken zijn ook goed met paarden en scannen ook aan huis, niet alleen de speciale paardenklinieken doen dit.

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:14

Inderdaad, veel dierenartsen kunnen aan huis scannen Knipoog En je soms loopt een paard niet keupel met peesblessure... Die van mij deed dat ook niet namelijk..En die is er erg lang uitgeweest..

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:45

Blijf doorzoeken ja, via de GoudenGids, Internet. Ook een gewone dierenartspraktijk maakt scan aan huis. Dat kunnen ze hier in Limburg ook.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 15:48

ik had net een mailtje van edigit terug gekregen... ze maken zowieso een scan aan huis alleen ik kan het helaas niet betalen als ik het geld heb zijn we weer 2 jaar verder denk ik...

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:56

Je schrijft in je begin post dat je paard al 3 maanden met de blessure staat en dat je 2 weken hebt gelopen. Wat doe je nu eigenlijk met je paard?
Als het grote probleem het trailerladen is waardoor je niet naar je dierenarts toe kan, waarom ga je dan niet elke dag (of zo vaak mogelijk) het trailerladen oefenen? Lijkt me zowiezo wel handig als je paardje te laden is.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 17:25

het grote probleem is de trailer neit maar als je goed leest dan staat er dat mijn vader niet mee wil werken en ik het zelf wil doen... maaar mijn paard word al wild al ze een trailer ziet dan word de blessure ook alleen maar erger want dan gaat ze echt te keer... en ik wil dat risico niet nemen dus zoek ik een dierenarts aan huis...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:55

kel_tje schreef:
ik had net een mailtje van edigit terug gekregen... ze maken zowieso een scan aan huis alleen ik kan het helaas niet betalen als ik het geld heb zijn we weer 2 jaar verder denk ik...

Ik begrijp dit echt niet... Waarom hebben jullie in hemelsnaam een paard? Als je er niet voor wilt zorgen en dus ook als er wat aan de hand is, moet je er niet aan beginnen... Ik hoop echt niet dat je paard iets krijgt (hoefbevangenheid of zo) want dan heb ik nog meer medelijden met dit paard... Je loopt hier echt risico mee, ook op hoefbevangenhied...

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 18:03

ooh dus jullie denken er zo over?? dat ik niksv oor mijn paard over heb?? ik snap jullie niet.. mijn vader zegt dat het vanzelf allemaal wel over gaat ik ben toch druk aan het zoeken....!!! ik probeer het zelf allemaal te regelen en dan krijg ik dit... jullie worden bedankt.... en wie zegt dat ik er niet voor zorg??:S:S:S:S:S flikker dan op..!! sorry maar hier kan ik niet tegen.. ik heb dat paard nu bijna 5 jaar ik heb der al bijna ik moeten laten slapen en da wil ik niet nog een keer mee maken..!!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:07

kel_tje schreef:
ooh dus jullie denken er zo over?? dat ik niksv oor mijn paard over heb?? ik snap jullie niet.. mijn vader zegt dat het vanzelf allemaal wel over gaat ik ben toch druk aan het zoeken....!!! ik probeer het zelf allemaal te regelen en dan krijg ik dit... jullie worden bedankt.... en wie zegt dat ik er niet voor zorg??:S:S:S:S:S flikker dan op..!! sorry maar hier kan ik niet tegen.. ik heb dat paard nu bijna 5 jaar ik heb der al bijna ik moeten laten slapen en da wil ik niet nog een keer mee maken..!!

Het is geen jullie, maar ik die op je bericht reageert... Ik begrijp jou, je vader niet... Alsof het allemaal vanzelf goed komt, dat heb je toch gezien dat het niet zomaar goed komt. Je weet niet eens wat je moet doen, dus DA heeft blijkbaar geen info gegeven en jullie hebben niet de moeite genomen om erachter te komen wat je wel kunt doen. Iedereen heeft je geprobeerd te helpen, maar krijg steeds hetzelfde antwoord van jou. Vader wil niet en ik kan niet betalen. Stop dit topic dan en ga verder met je leven als de antwoorden je niet aanstaan. ik heb me tot nu toe ingehouden, maar nu dus niet meer....

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 18:18

we hebben genoeg dingen gedaan om mijn paard beter te laten worden maar ik kan toch niks anders zeggen als dat mijn vader het niet wil de dierenarts heeft gezegt dat ik 5 min mag stappen op het harde en goed afspuiten.. meer niet en mijn vader denkt dat het vanzalf zo wel over gaat... ik heb al een paar dierenartsen gemailt voor hulp dus dat je nu zegt dat ik er niks voor doe....vind ik echt erg......

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:28

kel_tje schreef:
hallo.
mijn paard heeft een peesblessure, nu al zo`n 3 maanden lang. de veearts is geweest en heeft gezegt dat ik 5 min mocht stappen aan de hand en daarna goed afspuiten met koud water..!! dat heb ik een week of 2 volgehouden maar der been werd steeds een beetje dikker dus wij hebben weer de veearts gebeld en hij zei dat we naar de praktijk moesten komen voor een scan van der been te laten maken.. alleen mijn vader wil dat nie laten doen omdat ze niet de trailer ingaat...alleen nu zeggen de mensen dat ik er beter op kan gaan zitten...maar ik heb ergens gelezen dat dat juist niet goed is.. ik heb nu 1 keer 10 minuten op der gestapt omdat ik zo gek werd van die mensen... alleen ik voelde me der helemaal nie goed bij. dus wat is nou het beste om te laten doen? en als ik fotos moet laten maken hoe krijg ik mijn paard dan rustig in de trailer, en hoeveel kost zo`n scan? kan iemand mij alsjeblieft helpen...!!!

Hier staat dat je 1 x DA erbij hebt gehad en dat die het advies gaf voor een scan. Verder heb je dus niets gedaan?! In drie maanden tijd.... Ik ga er ook niets meer over zeggen, het jouw paard en het jouw verantwoording....

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 21:51

wie zegt da ik dat wil doen?? en we hebben heus wel vaker de dierenarts erbij gehaald hoor maar dat zul je vast niet geloven:S:S maar ik heb hier geen zin meer in ... jullie denken dat ik niks voor mijn paard over heb..!!! een forum is toch om dingen te vragen??? wie zegt dat ik dat wil gaan doen.. ik snap zelf heus wel dat dat niet goed is voor mijn paard.... en dat mijn vader niet mee werkt kan ik ook niks aan doen.. ik ben nu zelfs dingen van mij zelf aan het verkopen zodat mijn paard beter kan worden maar dat zul je vast niet geloven omdat ik toch niks voor mijn paard over heb toch?? zo denken jullie toch?? je word bedankt.. als jij zo denkt over mensen die met liefde voor hun paard zorgen en er van houde zit je toch echt fout... ik heb dat paard nu 5 jaar en dan denken dat ik er niks voor over heb??? je probeert mensen op een forum te helpen en niet af te zeiken...

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:58

kel_tje schreef:

Oke, ik snap dat dit een gevolg is van een heleboel emoties, maar dit is niet de manier om het af te reageren. Er wordt 2 pag. lang advies gegeven en daar wil jouw vader niets mee doen en daardoor sta jij machteloos. Snap ik allemaal.... maar is totaal niet eerlijk naar je paardje toe.
Ik ben al ruim 1,5 jaar zeer intensief bezig om mijn paard te laten revalideren van een peesblessure, dus weet echt waar ik het over heb. Een scan kost geld, eventuele voedingssuplementen kosten geld, een laserbehandeling kost geld.
Je vraagt advies maar elk advies wordt teruggeketst.
Ik heb je een aantal posts eerder een vraag gesteld en daar heb je nog geen antwoord opgegeven.
Niemand zegt dat je niets voor je paard over hebt, maar jouw reacties roepen een hoop vragen op.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 22:07

ik vind het ook niet eerlijk tegenover mijn paardje maar ik heb geen keus ik kan zelf niks doen... ik heb het nog aan mijn vader gevragen en hij blijft neej zeggen ik heb alles verteld wat julliee me hebben gezegt maar het werkt gewoon niet.... en ik heb wel antwoord gegeven op je vraag over die trailer bedoel je toch??
maar laat maar jullie hoefen niet meer te reageren.. jullie hebben me goed over de zeik gebracht... BEDANKT..